Rampelyset Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Får ikke sendt/mottatt mms med Network Norway på min HTC Hero. Har lagt inn oppsettet på NN sine hjemmesider, restartet telefonen og dobbelsjekket opplysningene. Datatrafikk er også aktivert. Vanlig nettsurfing via mobilnettet funker. Bruker følgende oppsett hentet fra NN: Trykk Menu knapp, velg New APN. Name: NwN MMS APN: mms Proxy: 188.149.250.10 Port: 80 Username: Password: Server: MMSC: http://mms.nwn.no MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Noen forslag? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Edit: dobbeltpost Endret 4. februar 2010 av torbjornen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det kan vere ei innstilling for å laste ned meldingar berre i heimenett, eller i alle nett (roaming). Dette er laga slik for å unngå dyre rekningar når ein er i utlandet. Network norway roamar på Telenor når du ikkje har dekning frå deira eige nett, og då må dette vere stilt til alle nett for at du skal kunne ta i mot mms-meldingar. Edit: Eg har One Call abonnement, og mms-proxy er 089.254.065.020 Lenke til kommentar
zaico Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Dataroaming må også være aktivert Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Har samme selv og funker kjempebra. Regner med du har laget Internett APN også som type default på slutten? Velg Internett og gå ut i hovedmenyen. Restart telefonen og det skal virke. Endret 4. februar 2010 av IngveR Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Får det fortsatt ikke til å virke. Har norsk oppsett og lagt inn på følgende måte: Navn: NwN MMS APN-navn: mms Mellomtjener: 188.149.250.10 Port: 80 Brukernavn: blank Passord: blank Tjener: blank MMSC: http://mms.nwn.no MMS-mellomtjener: blank MMS-port: 80 MMS-protokoll: WAP 2.0 MCC: 242 MCN: 05 APN-type: mms Kan det være jeg har lagt inn noe feil? MÅ datatrafikk være aktivert for at jeg skal kunne motta varsel om ny mms? Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Prøv slik: Navn: NwN MMS APN-navn: mms Mellomtjener: blank Port: Brukernavn: blank Passord: blank Tjener: blank MMSC: http://mms.nwn.no MMS-mellomtjener: 188.149.250.10 MMS-port: 80 MMS-protokoll: WAP 2.0 MCC: 242 MCN: 05 APN-type: mms Ser ut som at der er et par feil der som jeg har rettet nå. Endret 5. februar 2010 av IngveR Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Svaret til "IngveR" løste problemet. Var tydeligvis i "mellomtjener" og "mms-mellomtjener" feilen lå. Måtte bytte på de. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå