TheOats Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Den stopper etter å ha telt RAM'en og funnet musen. Etter det skal den vanligvis "finne" eller liste opp harddisken (og dvd brenneren) men harddisk lampen står bare å lyser. Men de gangene den klarer å starte hører jeg et klikk inne i pc'n etter noen sekunder etter jeg trykker på av/på knappen og den starter som den skal. Hovedkort: ASUS P5Q DELUXE S775 P45 Prosessor: Core 2 Duo E8400 DVDbrenner: Sony Optiarc... "noe" Grafikkort: SAPPHIRE HD 4850 HDD: SAMSUNG 500GB SATA 3G RAM: KINGSTON HyperX Kit 4GB (2x2GB) DDR2 800MHz PC2-6400 Operativsystem: Windows 7. Noen som kan hjelpe? Har spurt om dette i en annen tråd her: "Problemer med harddiskkontroller og Hutil :/" Endret 4. februar 2010 av TheOats Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvorfor lage ny tråd? Når begynnte det å feile? (1 gangen) Etter du... Klikke inne i pcen? Sjekket om alle kontakter sitter som de skal? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Var en som mente at det er folk her som kan hjelpe, men som ikke ofte er på den andre delen av forumet. Vist det var for unødvendig kan en moderator bare slette denne tråden. Helt i starten når jeg fikk den for litt over ett år siden (satte den sammen selv (kanskje der feilen "ligger" =P)). Husker ikke om det var på første oppstart. Det skjer ganske uregelmessig. Alt sitter som det skal så vidt jeg kan se. Med "klikk" mener jeg en metallisk'ish lyd. Tror det er lyden av at HDD'n starter eller noe (Den armen inni der). Jeg er ganske noob, bare for å ha sagt det. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har du flere harddisker du kan prøve? Lage en partisjon og legge inn OS der osv? Bytte strømkontakt på harddisken? Det klikket kan være at den spinner opp. Høres ut som disken eller psu / ledningen det er noe galt med. Uansett hva så skal disken spinne opp når du booter. Hvor mange watt er PSU på? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Har ikke noen andre harddisker. Kan prøve å bytte strøm kontakt. Den er på 700w såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Skiftet kontaktene og startet den ett par ganger. Det gikk bra, men det problemet dukker opp så tilfeldig at jeg er ikke helt sikker ennå. Kontakten jeg bruker til HDD'n er på samme ledning som den til brenneren, å jeg la merke til (etter jeg tok ut kontaktene) at det sto sata 1-3 på dem. Vet ikke om det har noe å si men jeg hadde ikke lagt merke til det før. Er ikke helt sikker på at de sto "feil" uansett siden jeg ikke så det før jeg hadde tatt dem ut. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 De kan ikke stå feil, de kan være ødelagt eller ikke levere nok strøm, men 700W burde levere bra på alle linjer. Starter resten av pcen men ikke HHD de gangene det feiler? Så finner den ikke HHD og booter ikke? Da er det vel 99% en HHD-feil. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Skiftet kontaktene og startet den ett par ganger. Det gikk bra, men det problemet dukker opp så tilfeldig at jeg er ikke helt sikker ennå.Kontakten jeg bruker til HDD'n er på samme ledning som den til brenneren, å jeg la merke til (etter jeg tok ut kontaktene) at det sto sata 1-3 på dem. Vet ikke om det har noe å si men jeg hadde ikke lagt merke til det før. Er ikke helt sikker på at de sto "feil" uansett siden jeg ikke så det før jeg hadde tatt dem ut. Hei! Du kan resette bios. Det gjør du ved å løfte av den jumperen som sitter ved backup knapp-cellebatteriet på hovedkortet. Det står vanligvis reset ved siden av jumperen. Vent i 60 sekunder, så setter du jumperen inn igjen. Maskinen må være totalt fri for strøm, dvs avslått når du gjør dette. Vennligst BmOnline Endret 4. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Helst også ta ut batteriet, så jumpermanøveren, så ta i batteriet igjen. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) De kan ikke stå feil, de kan være ødelagt eller ikke levere nok strøm, men 700W burde levere bra på alle linjer.Starter resten av pcen men ikke HHD de gangene det feiler? Så finner den ikke HHD og booter ikke? Da er det vel 99% en HHD-feil. De gangene feilen skjer vil ikke pc'n starte i det hele tatt. Når den skal finne HDD'n så dukker den ikke opp og vist jeg venter en stund så kommer det en ny svart skjerm med en beskjed om at den ikke finner noe eller noe slik. (Husker ikke helt) Til nå har den startet bra alle hver gang etter jeg skiftet ledning i går. Kanskje det er fikset. Endret 4. februar 2010 av TheOats Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det 4 pin-ledning og ikke sata så sjekk at alle 4 får kontakt. At du ikke dytter en pin i kontakten inn osv. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Det er sata. Endret 4. februar 2010 av TheOats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå