Gårby Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) På linken under vises et "D-Link RangeBooster N USB Adapter" https://www.mamoz.no/produkt/DWA-140/. Lurer på om dette produktet kan brukes til å "lage" et trådløst nett videre ut fra en PC/laptop? I mitt tilfelle er greia at jeg bor i et studentkollektiv hvor det ikke er mulig/lov å koble til trådløs router til universitetets kabelnett. Derfor kan jeg kun ha min laptop koblet til internett ved hjelp av kabel. Dette fører til at jeg ikke får nett på min trådløse printer og ipod touch. PS! Restriksjoner i forhold til å kunne bruke nettet trådløst med en trådløs router vil vel i så fall også gjelde dette produktet? Endret 4. februar 2010 av Gårby Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du kan sette Trådlausen i ad-hoc nettverk, Vist du har allerede Wifi fra før på laptopen og pc-en treng du ikkje Dlink DWA-140. Gå innpå Manage wireless networks -> Add -> Create an ad hoc network Resten klare du sjølv. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det produktet er så langt jeg kan se bare et eksternt (USB) nettverkskort med større antenne enn normalt (vanligvis er de innebygget i selve USB dongelen). For å komme rundt problemet ditt så kan du sette opp ad-hoc slik som TJ nevner, men da krever det at maskinen som fungerer som bindeledd er på mens printer osv. skal brukes med nettverk. Skal du ha en hardware løsning så trenger du bare en vanlig trådløs ruter eller trådløs basestasjon som du da kan koble på kabelkontakten. Det vil da lage ditt eget trådløse nettverk som du vil ha ful kontroll over. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er donglen som stikker opp stigma. Antennen er miniatyr inne i adapteret. Man får kjøpt dongler som kan være software-aksesspunkt ved å legge inn program i PC. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Takk for svarene! Det viser seg at produktet jeg snakker kun forsterker et trådløst internettsignal som allerede er der ja. Ad-hoc nett hørtes veldig interessant ut. Skal prøve ut det:) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er donglen som stikker opp stigma. Antennen er miniatyr inne i adapteret. Man får kjøpt dongler som kan være software-aksesspunkt ved å legge inn program i PC. ja, jeg så det nå. det er jo bare en dongle på en forlengelsesledning i praksis. -Stigma Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Merk deg at det er ikke noe mer lov å sette opp trådløst nett selv om du har ad-hoc nettverk. Det er et absolutt forbud mot trådløst. Dette er nok på grunn av sikkerheten, de vil ikke at andre skal komme inn på nettet deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå