Obi von Knobi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Til nå har jeg brukt tanntråd ca. en gang i måneden. Men det som skjer er at en halvtime etterpå så hovner tannkjøttet opp litt i to-tre timer. Det gjør litt vondt, så det er nok derfor jeg har gjort det så skjeldent. Jeg blør litt også, men ikke mer enn at tråden er litt lyserød. Nå har jeg bestemt meg for å gjøre det hver dag. Er det lurt? Hvor lenge vil det ta før det slutter å hovne opp? Jeg pusser tennene 1-2 ganger daglig og spiser sjeldent søtt, om det har noe å si. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det er nettopp fordi at du ikke bruker tanntråd at du hovner opp og det er et slags belegg (som helst ikke skal være der) som gir deg plagene. Det at det hovner opp i 2-3 timer var litt ukjent for meg, men prøv hver dag i en uke hvis det er like ille etter det så ring en tannlege klinikk. Vil også si at jeg ikke har 100% peilig på dette, men tannlegen min sa at du vil hovne opp/blø litt ved tanntrdbruk i starten. Lenke til kommentar
sn9ken Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Kan stemme det, hovnet selv opp en del i starten, men gikk bedre etterhvert:) ta tiden til hjelp! bruk tanntråd hver dag så skal du se det blir bedre etterhvert:) Tenner burde man holde vedlike, koster en formue å fikse dem igjen, så litt smerte tåler man Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Nå har jeg gjort det fire dager på rad og det skjer ikke lengre. Bør jeg fortsette hver eneste dag eller er det ikke nødvendig så ofte? Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 du bør fortsette, hver dag. er like viktig som å pusse tennene. men er jo et ork, selv om det ikke tar så lang tid:P Bruker å ha det ved siden av pcen, for da gjør jeg to ting på en gang, og det er ikke så tiltak hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå