Blåbær Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Litt lenge siden jeg har brukt logaritme, men om noen kunne hjelpe meg å finne en måte å regne ut verdiene 1 - 999 med en logaritmisk stigning, jeg skal ha tilsammen 128 resultater og da er 1 og 999 inkludert i verdiene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 vbs-fil som regner dette ut: dim stepp, liste, bortover, visetekst, k stepp = 999/128 Set visetekst = new notepad bortover = 0 For i = 1 to 999 step stepp bortover = bortover +1 If (bortover MOD 4 = 0) Then ' sett inn linjeskift liste = liste & " | " & Logaritmen(i) & VbCrLf Else liste = liste & " | " & Logaritmen(i) End If Next ' Viser i Notepad visetekst.view liste ' Logaritmen med grunntallet 10 Function Logaritmen(t) Logaritmen = Log(t) / Log(10) End Function ' Praktisk funksjon som viser lange strenger i et notepad-vindu class notepad Private txtPatt, sel, fs Private Sub Class_Initialize() Set sel = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell") Set Env = sel.Environment("SYSTEM") txtPatt = Env("TEMP") & "\wsNott.txt" Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set nope = fs.OpenTextFile(txtPatt, 2, True) nope.close End Sub Sub view(liste) Set nope = fs.OpenTextFile(txtPatt, 2, True) nope.write(liste) sel.run "notepad.exe " & txtPatt, 5, True End Sub End class Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå