Nostalgisk Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Vent og se N*, den vil nok bli solgt for en større sum i fremtiden. EDIT: Du nevner Franz Marc som en av de første store ekspresjonister, men du glemmer visst Munch, som var enda tidligere ute. Mesteparten av hans kunst går ikke for stort mer enn 1-25mill, og du kan få enda rimeligere ting av Munch. Dog har han avlikevel verker som er verdt langt mer. Det kommer jo litt an på hva som blir solgt på auksjonene, og det er ytterst sjelden at de dyreste verkene går for hammeren. I bunn og grunn er det opp til folk selv å bestemme hva det er verdt. Endret 29. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
N* Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) ehm.. troll? En død kunstgigants bilder selger for 15, han her har satt prisen til 600.. Han er null og niks i forhold til Franz Marc. Han har prisa den til 40 ganger så mye! Og du tror det kommer til øke? Kanskje han blir berømt og det blir auksjonert bort en gang, men ikke til mer penger. Jeg vet ikke om han her var blandt de første som laget sånne skulpturer, men det bør han sørenmeg være, han blir hvertfall ikke berømt om han bare er en vanlig skulptør som ikke har startet noe som helst. Mtp alderen så var han kanskje blandt de første. Du nevner Franz Marc som en av de første store ekspresjonister, men du glemmer visst Munch Rettelse: Abstrakt ekspressionisme Endret 29. mars 2010 av N* Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Hvorfor må jeg være troll? Slike frekkheter kan du spare deg for N*. Sånt er tåpelig. Det er alltid en galning som er villig til å by mer for den type ting i den prisklassen. For noen er det veldig gjevt å eie gjenstander som er svindyre, uavhengig av om det faktisk er verdt det eller ikke. Så de betaler gladelig. Det var jo også nevnt at det var kniving om å få kjøpe den, og nye interessenter kommer bestandig. Jeg tror den vil bli solgt for en enda større sum. EDIT: Det er ikke den døde kunstneren som bestemmer summen den skal bli solgt for, det er det menneskene i salen som bestemmer. De byr og byr for å kunne sikre seg det de ønsker. Det skjer en prisutvikling. Endret 29. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Men jeg forstår ikke hvorfor noen oppnår suksess med kunstverkene sine selv om det er helt nytt, mens det fortsatt ser ut som noe en barnehageunge har laget (satt på spissen). Slik er det jo med musikk å, hender jo ofte at sanger som småbarn har laget blir populære og går på radioen 24/7. Men, sånn ellers, hva som er bra og hva er som er dårlig er det jo ingen fasit svar, folk siker forskjellig musikk, film, og kunst. Selv syns jeg f.eks dette bildet av Inge Jensen egentlg er veldig kult, og ville mye heller hatt det hengene på veggen en f.eks Mona Lisa, i mine øyne er ikke Mona Lisa så veldig fint, kan ikke si jeg får så mye ut av å se på det. Men Mona Lisa er ettertraktet, kjent og veldig mange vil ha det, etterspørsel = høy pris, derfor er det en god del dyrere. Det der bildet likte jeg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå