Bruno Mars Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Hvorfor er diesel turn- off for mange? Mer dreiemoment, mindre forbruk og utslipp. Hva er negativt? Ser at noen sier at diesel er dårligere for miljøet da de slipper ut andre farligere stoffer enn CO2. Er det noe annet? Mer problemer på vinteren pga lavere driftstemperaturer. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Kjip lukt, kjip lyd.. Derfor er det sånn for meg. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Diesel lukter jo godt:-) Så fremt den ikke kommer fra en slitter ny bil. Luden er jo forskjellig i fra bil til bil. Ikke alle diesler høres ut som en MB Diesel fra 84. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Skal innrømme at det er litt stilig lyd i boxerdieselen i subaruen vår, men jeg er fortsatt fan av bensin. Lukten av bensinen kontra dieselen før forbrenning jeg tenkte på - bensin knuser diesel. Og totakteksos knuser alt! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Du driver vel ikke å sniffer drivstoff når du fyller, vil si at bensin lukter bedre i flytende form en diesel(diesel smaker bedre). Eksos generelt fra nye biler lukter dritt. Mn motorsageksos er best... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Jeg kjenner lukta fra gassen Ikke smakt Lenke til kommentar
G Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Når kan det være smart å kvitte seg med sin eldre bruktbil? F.eks. min fikk kr 3000,- i resultat på bruktbilkalkisen til Dinside.no Synes likevel at bruksverdien er betraktelig høyere foreløpig. Hva med EU-godkjenningene, hvor mange måneder EU-godkjenning bør være igjen ved ett bruktbilsalg? Om jeg husker riktig nå i farten, så tror jeg neste EU-korsvei blir omkring februar 2011. Noen fakta om kjøretøyet: 1995 modell, diesel, elektronikk-/kontakt-feil som innimellom gir juletrebelysning på panelet men det er kun ukorrekte feilindikasjoner som ikke plager meg. Kunne sikkert sagt mere ting om den, men det blir sikkert kjedelig lesning. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Den kalkisen er jo bare dritt når det er snakk om gammle biler. Siden mange av bilene som er til salgs på nettet er repobjekt eller delebil. Resultatet er å ta med en klype salt. Hvis du har en støken bil og det kun ligger delebiler til 2000 på nettet vil du jo ikke få noe høy verdi på bilen din. Lenke til kommentar
salah Skrevet 13. april 2010 Rapporter Del Skrevet 13. april 2010 Bilkalkulatorer er tull inn og ut. Bilen min nygodkjent i perfekt stand kosta rundt 20-25 000 kr i markedspris, Dinside.no sin kalkulator ga den 1500 kr i verdi (vrakpantpris). Har fått dette med tre andre biler jeg har testet. Også nyere biler får 20-40-60 000 kr feil. Hold deg derfor unna slike "kalkulatorer" og ikke bruk dem som utgangspunkt. Beste er vel å sjekke Finn.no og sjekke hva listeprisene på nærmeste biler er og derfor trekke noe ifra for feil du har på din bil. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. april 2010 Rapporter Del Skrevet 14. april 2010 Hvorfor er diesel turn- off for mange? Mer dreiemoment, mindre forbruk og utslipp. Hva er negativt? For min del er det lyden jeg ikke tåler. Bor rett ved en slags hovedfartsåre til nabolaget og de helvetes dieselbilene hører jeg på lang avstand, *CHUG CHUG CHUG CHUG* høres det fra krysset her borte. En annen grunn til at jeg ikke ønsker diesel er fordi det virker som om de er konstruert for å kjøres på maks 3000 omdreininger. En venn av fattern kjøpte seg en helt ny Audi A5 diesel, og den gikk passe suppe. Etter 3-4000 rpm var det helt dødt, samme gjelder andre dieselbiler jeg har kjørt (nei, jeg har ikke kjørt din bil, så inb4 "da har du ikke prøvd min ToyZuki en komma durp-di-durp"). Dieselmotorer jeg kunne tenkt meg er stort sett Cummins 5.9L, enkelte chevy small blocks og kanskje duramax V8. Lastebilmotor er for lastebil. Finnes også noen mindre motorer som høres awesome ut, men de er heller sjeldent å se på veiene. Noen dieselbiler lukter møkk ja, men det er bare å stenge AC-en når du ser en nedoverpotte Forbruk og utslipp bryr meg egentlig midt i brunøyet. Kunne sikkert spart en tusenlapp eller to i året ved å kjøre en dieselbil med lavt forbruk, men de penga hadde jeg nok brukt på noe annet unødvendig, så da bruker jeg de heller på noe jeg synes er moro. Kjører ikke bil for å spare penger uansett, da kunne jeg heller tatt bussen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2010 Rapporter Del Skrevet 14. april 2010 Boxer dieselen til subaru har en artig effektkurve.. Når den passerer 3000, da kjenner man virkelig at turboen slår inn.. Den akser som ett uvær opp til 4500 aktig og sperrer på 5. Er helt perverst å ligge i 50 og kjøre ut på e18 i fjerde gir og trø.. Den akser så vilt at man passerer 80 før man rekker å blinke seg ut... Jeg er imponert over den dieselen, but still... Bensin Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 14. april 2010 Rapporter Del Skrevet 14. april 2010 Synes det er morro å fylle diesel på min lokale Esso når hun tyske er der. Hun sier bestandig på geprokkent norsk "Var det do som fyllte diezel" Hun får faktisk med ie i diesel + at S'en blir en Z når hun sier det. Jeg synes at diesel er best når jeg ser at triptelleren går tilbake på null før jeg trenger å fylle igjen.... Lenke til kommentar
G Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Takk for tipsene til å vurdere prisen på bruktbiler. Jeg synes det er litt ubekvemt av og til når folk snur seg rundt og kikker på hva det er som kommer. Jo nettopp en diesel.. Men egentlig, så synes jeg det er ganske artig når jeg kjører forbi bussholdeplasser og folk snur seg i angst fordi de har stått der trøtte om morgenen og ikke ønsker å "miste" bussen "sin". Ennå artigere er det om en får noen til å løpe bortover til bussholdeplassen. Kjenner meg nok for godt igjen, etter å ha vært busspassasjer selv i en årrekke. :!: Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Vet ikke om jeg får svar her, men skader ikke å prøve. Hva er det som skiller en Kia- mekaniker fra en Porsche- mekaniker? Kontakter? Karakterer? Annet? Går selv IT- utdanning, men er det en ting jeg kunne tenkt meg mer enn det så måtte det vært mekaniker eller noe innenfor bil (gjerne hos Chip Foose eller West Coast Costums ). Men så er det noe som heter status og penger... Derfor valgte jeg å heller ta IT. Men på en annen side; Porsche- mekaniker er kanskje litt status og tjener mer penger enn en gjennomsnitts- mekaniker? Endret 17. april 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Er en solid hundegrind bak i en stasjonsvogn god nok sikring av last når man har med seg to hunder på tilsammen 50kg? (God nok til at man ikke blir bøtelagt? Vet at kræsjtestet bur er det beste, men de er så enormt store og tunge.) Endret 17. april 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Hunder regnes som last ("bagasje") og to hunder på 50 kg vil være omtrent tilsvarende to sandsekker på 50 kg, sett bort ifra tyngdepunkt. Nå er det ikke vanlig å krasjteste bur for sandsekker, men det er jo likevel lov å ha med seg dette, så om det bare er solid skal det være greit. Nå tåler jo heller ikke alle bakseter uendelig mye, så dersom det er mulighet for å feste litt med lastestropper i tillegg kan det være en fordel (men det ville overraske meg om setene ikke tålte 100 kg engang, de fleste vil nok tåle langt mer). Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Hunder regnes som last ("bagasje") og to hunder på 50 kg vil være omtrent tilsvarende to sandsekker på 50 kg, sett bort ifra tyngdepunkt. Nå er det ikke vanlig å krasjteste bur for sandsekker, men det er jo likevel lov å ha med seg dette, så om det bare er solid skal det være greit. Nå tåler jo heller ikke alle bakseter uendelig mye, så dersom det er mulighet for å feste litt med lastestropper i tillegg kan det være en fordel (men det ville overraske meg om setene ikke tålte 100 kg engang, de fleste vil nok tåle langt mer). Dette blir jo helt feil måte å regne på. Hvis han kræsjer vil g-kreftene øke vekten på hundene dramatisk mye. Tenk deg at du kaster to 50 kilos sandsekker mot baksetene i en hastighet på 70 km/t, lite trolig at de vil holde da. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg mener å huske at jeg som veier rundt 65 kg veier ca 2 tonn i 80km/t Lenke til kommentar
M.H Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Ting som er lastet på tilhenger skal være sikret tilsvarende hele lastens vekt forover. Altså har man 200 kilo på tilhengeren, skal lastesikringen tåle 200 kilo. Men er vel lite sannsynlig at dette gjelder ting som er inne i bilen. Ser for meg at det ville blitt lite populært og stroppet hundene fast med lastestropper. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Eller legge hunden i tvangstrøye som igjen er bundet fast i noen fester rundt omkring flere steder i rundt hundekroppen. Kanskje litt mer skånsomt for dyret. Selv om hundekroppen likevel vil få en del belastning ved kollisjon, nesten uansett hva du finner på. Kanskje du kan finne opp en tvangstrøyeanordning som fjærer på riktigst mulig måte. Hunden blir vel ganske sjøsyk da tenker jeg etter en tur på Kiwi-butikken, eller på en kjøretur til skogen. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå