Hachon Skrevet 19. august 2010 Rapporter Del Skrevet 19. august 2010 Ja, det har jeg sett ved flere anledninger. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 19. august 2010 Rapporter Del Skrevet 19. august 2010 Btw, noen som har vært borti at elektriske vindusheiser ikke bruker tannstang og tannhjul, men vaier istedet? Ja jeg tror det er vaiere på min. Hvordan det? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. august 2010 Rapporter Del Skrevet 20. august 2010 Føler ikke det er vits i å lage egen tråd for dette. Fikk et tips på jobben angående motorfestene mine. Har et par som synger på siste verset, og må fikses før de andre ryker. Det er snakk om en midlertidig reperasjon her. Sikaflex ble foreslått. Fylle hele motorfestet med Sikaflex, så ville det fungere som en midlertidig reperasjon. Jeg har ikke væskefylte motorfester, bare slik at folk tenker riktig. Har aldri prøvd sikaflex, og vet egentlig ikke helt 100% hvordan det fungerer, noen som vet? Noen som kan tenke seg til om dette vil fungere, noen som har prøvd? Her er bilde av noe lignende, så det blir å fylle alle tomrom og sprekker. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Burde funke svært det:) har hørt flere plasser at man kan lage "fattigmans" poly-foringer på denne måten, ven å fylle på med feks sikaflex. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 Bare lurer på en ting; har alltid lurt på hva den synge-lyden i mange biler er? Den høres når man rygger og kanskje i første gir... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Det kommer av hvordan tannhjulene i girkassen er. I fremovergirene står de på skrå, men i revers er det bare helt vanlige tannhjul, pluss at det skyves inn et ekstra tannhjul for å reversere retningen. Slik har jeg forstått det hvertfall. EDIT: Les her for en litt mer ordentlig forklaring. Endret 26. august 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 Ah da så. En kompis av meg mente det var clutchen, og at det var fordi den var slitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 Nope, denne lyden finner du på så godt som alle biler vil jeg tro, men noen hører du den bedre på. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 *Toyooota!* Ellers, kan dyser lekke så mye at jeg får merkbart mer bensin enn jeg burde? Altså mye ettertenning og fet blanding, samt ustabil tomgang? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Kan man fylle vanlig girolje i en bensin motor? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) "Ja", du kan fysisk "fylle" det i motoren, men motoren vil havarere av det. (Dvs. svaret er nei) Girolje mangler en drøss med egenskaper (bl.a mulighet for å holde på sot, stabilitet ved høye og lave temperaturer, osv). I tillegg er viskositeten fullstendig feil, som vil føre til at den oppfører seg helt feil i systemet. Girolje er vel generelt sett mye tykkere enn motorolje, spesielt på lave temperaturer, noe som vil gjøre den svært tung å flytte rundt i motoren, og den vil ikke klare å fylle tynne kanaler, som igjen vil føre til at komponenter vil være uten smøring, og dermed havarere. Endret 7. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Men det omvendte er mulig på enkelte girkasser. F. eks. hadde gammelbilen min 10w40 mineral motorolje på girkassa, fra fabrikk. Men de gikk jo bort fra dette konseptet etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå