Iceman22 Skrevet 11. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2010 Bensinpumpen ? De lager ihvefall slike lyder som høres ganske godt på noen biler, men det er ikke normalt å høre den under kjøring. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg tenkte med en gang på diffen. Bensinpumpen skal starte med tenning. Kanskje på tide med et oljeskift på diffen. Hvis den ryker blir det dyrt. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 18. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2010 Hei, merket i går at når bilen er varm(Volvo 850 GLE hvis det har betydning) og jeg tar på den bryteren som skifter hvor luften skal komme ut(f.eks frontvindu, bein, midt osv) så merket jeg at på venstre side at den var utrolig varm! bare på venstre siden av bryteren. Er dette normalt? Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg skal ha av vindusviskerarmene på bilen min, men den venstre sitter dønn fast, og får den ikke løs. Hvordan skal jeg få løsnet den? I tillegg prøvde jeg å feste på igjen den høyre, men det gjorde jeg tydeligvis ikke riktig, for fikk ikke vindusviskerne til å funke igjen etterpå. Hjelp en nub? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Du får kjøpt egnet ters-verktøy til å ta av visker armer. Hvis du ikke vil investere i det er det smørning og makt som gjelder. Prøv med gummihammer, til nød vanlig hammer, og slå forsiktig til å begynne med ved siden av der det sitter fast. Prøv å få nedi noe rustløser. Hva mener du med at det ikke virker? Går ikke motoren rundt når du slår viskerne på? Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Okei. Det jeg mener er at jeg har festet på begge viskerne igjen, og når jeg beveger på dem for hånd så ser det da ut som jeg har festet dem riktig, fordi de beveger seg synonymt. Men når jeg vrir om tenninga og prøver å slå på vindusviskerne, så skjer det ingenting. Endret 4. juli 2010 av Larsemão Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Sjekk sikringen for viskermotoren. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 I instruksjonsboken din skal det stå hvor sikringene ligger og hvilken som går på visker-motor. Når du har funnet sikringen tar du den ut og ser på den "metall-tråden" inne i sikringen. Hvis det er brudd i den er den gåen. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Kanskje ikke viskerarmene står ordentlig på akslingene? Så at akslingene spinner på festet til armene? Gjorde det på Peugeoten min i stormen som var for to år sia (orkan styrke), veldig moro å kjøre da ja Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Kanskje ikke viskerarmene står ordentlig på akslingene? Når begge armene beveger seg synkront når han beveger dem for hånd, så sitter de fast på akslingene; "synkroniseringssystemet" ligger mellom motoren og akslingene. Det som er mer bekymringsfullt er at det faktisk går an å bevege dem for hånd; så vidt jeg har erfart er det oftest et selvsperrende snekkedrev i motoren/nedgiringen... Sjekk sikring først, deretter måle om motor får strøm, prøve motor med strøm rett fra batteri, eventuelt bytte motor. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Vil man få større effekt/kraft ut av en 3.2 liter V6 bensin-motor ved å sette turbo i den? Leste et sted at turbo gir mest effekt/kraft for biler med fysisk små motorer. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Turbo = mer luft, mer luft = mer oksygen, mer oksygen = høyere forbrenning, større eksplosjon, mer power. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Hvilken type pære/lyskilde brukes i varsellampene på instrumentpanelet i dagens biler? (typiske batterilampe, airbag-varsellampe osv.) Hvilken livslenge har disse og hvordan går man frem for å bytte en? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Hvilken type pære/lyskilde brukes i varsellampene på instrumentpanelet i dagens biler? (typiske batterilampe, airbag-varsellampe osv.) Hvilken livslenge har disse og hvordan går man frem for å bytte en? Varsellampene er gjerne av denne typen: Biltema 35-15341 eller 15342, pærene som gir bakgrunnslys i hele instrumentet kan være av typen 35-15338 e.l. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hvilken type pære/lyskilde brukes i varsellampene på instrumentpanelet i dagens biler? (typiske batterilampe, airbag-varsellampe osv.) Hvilken livslenge har disse og hvordan går man frem for å bytte en? I "dagens biler" er det loddet LED som ikke er "mulig" å bytte. De skal holde ut bilens levetid. Før "dagens biler" bruktes det pærer kalt W1,2W som er små push-fit-pærer på 1,2W. Disse pærene har også noen typer holdere de kan være montert i. Av de typene holdere som finnes er det to typer hvor den ene er pæra integrert i holderen, og den andre er pæra separerbar fra holderen. Å bytte disse kan være et problem i noen tilfeller. Instrumentpanelet må plukkes løst, osv. Veldig varierende avhengig av hvilken type bil det er. Endret 4. august 2010 av gxi Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 16. august 2010 Rapporter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Noen som har tips hvordan man lufter en clutch på enkleste måte? Prøvde her om dagen å lufte ved å ta av nippelen fra clutchen, og ha en slange mellom som går til en væske beholder (akkurat samme metode som lufting av bremser). Problemet da var at det var så høyt trykk når jeg tråkket i clutchen så slangen ikke holdte, som resulterte i at det sprutet bremsevæske fra nippelen utover hele motoren... Endret 16. august 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 18. august 2010 Rapporter Del Skrevet 18. august 2010 Noen som vet hvorfor det ikke er noen form for "grill" nederst foran luftinntaket på Volvo C30 ? (2006-2009 modellen) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 18. august 2010 Rapporter Del Skrevet 18. august 2010 Fordi det er in å se intercooleren (på turbo og dieselturbo). Btw, noen som har vært borti at elektriske vindusheiser ikke bruker tannstang og tannhjul, men vaier istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå