Atald Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Og du hjelper meg nok en gang. Masse torque steer er ubrukelig. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Men ja, jeg hører ingenting om jeg svinger til høyre eller når jeg kjører rett fram eller svinger moderat/rolig. Endret 29. mai 2010 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 30. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2010 I fjor startet ikke bilen pga noen korroderte kontakter på ECUen (aka "hjernen" eller motorstyingsenheten). Dette ble midlertidig fikset, men uten at vi foreløpig har gjort noe mer. Nå har vindusviskeren bak begynt å oppføre seg merkelig. Den fungerer, men den har vanligvis en liten forsinkelse fra vi skrur den på til den reagerer, og den parkeres litt opp på ruta (ikke helt nederst der den skal, men 5-6 cm over dette). Kan et tenkes at dårlig kontakt på ECUen kan ha noe med dette å gjøre? Eller har ECUen og vindusviskeren fint lite å gjøre med hverandre? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) De har nok fint lite med hverandre å gjøre, men avhengig av alder på bilen kan de ha noe kommunikasjon med hverandre. F.eks kan det være at intervallet er justert etter hastigheten på bilen, eller at den automatisk skal slå seg på ved bruk av revers samtidig med viskere foran på. Denne kommunikasjonen er mest sansynlig da bare at styringen til viskeren lytter på samme kanal som speedometer og lignende for å få med seg disse dataene. På generell basis er det lite sansynlig at det er relatert. Parkeringen er somoftest noe mekanisk i selve motoren/giret. Endret 30. mai 2010 av gxi Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2010 Tror dette problemet skyldes mer viskeren i seg selv enn noe annet. Når du har brukt den og den er midt på ruta så sku av hekl viskerarmen (bare å løsne litt på en skrue) og plasser viskern der den skal nederst og skru til igjen. Det bør hjelpe. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2010 Èn mulig feil jeg kan tenke meg er slitasje på giret som er koblet på motoren. Er somoftest/alltid ei plastskive med tenner på utsiden som blir skrudd rundt akslingen fra motoren (spiralgjenget aksling). Det som skjer er at tennene på skiva blir utslitt, og skruen fra motoren ikke får skikkelig tak og dermed går viskeren sakte helt til den treffer på et område med bedre tenner. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 30. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2010 Takk for tipsene Noe annet som kan være vært å merke seg er at når den skrues på skal det normalt høres et (1) klikk fra dasjbordet. Nå hører jeg to klikk, akurat som om den "dobbeltstartes", altså settes i gang to ganger i løpet av rundt ett sekund. (2004 Citroën). Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Kan jo høres ut som releet som er gåent da. Hvis det slår inn to ganger. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Traff på en nabo (pensjonert bilmekaniker) i dag. Han mente det bare var viskeren som parkerte litt feil, uten at det var noe mer. Klikkingen er når den når bunnposisjonen og når den stopper (den går helt ned, snur og stopper noen få cm opp på ruta). Så ikke noe å bry seg om. Endret 1. juni 2010 av grizzlyx Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Symptomer på dårlig dieselpumpe, kan det være at bilen fusker når den går på tomgang? Kjenner også en viss risting når jeg ligger i 70-80 km/t. Har bytta 4 dyser, men jeg lurer på om det er pumpa som begynner å ta kvelden eller om datamaskinen ikke gir korrekt mengde til dysene. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Er det noe å hente på å bytte bremseskiver, bremseklosser, bremseslanger og bremsevæske om jeg vil få bedre bremser i forhold til orginalt på en '01 Astra G? Har 280mm bremseskiver fram, og det er ikke plass til større siden jeg vil ha en fornuftig dekkdimensjon på vinteren. Hvor komplisert er det eventuelt å gjøre slikt selv? Har vært borti endel bremse-reperasjoner på gokart, men luftingen av slike bremsesystemer er vel vesentlig enklere enn en moderne bil med abs? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Må investere i nytt batteri, siden det gamle er så dårlig at det nesten ikke tar lading, og gir startproblemer nå, altså vil det være helt ubrukelig når vinteren kommer. Orginalt står det i et 55ah-batteri, men det er plass til 70ah. Bilen er en '01 Astra Coupe 1.8i 16V, med AC. Har planer om et moderat annlegg, med frontsett og sub - men ikke noe ekstremt. Har det noe for seg med større batteri? Tenker spesielt mtp. at det er vanlig at det blir meget kaldt her, -20 er vanlig, og -30 hender av og til. Om jeg ikke kjøper batteri fra den lokale Opel-forhandleren, hvilke merker bør jeg se etter om jeg vil ha et godt batteri med gode vinteregenskaper? Er det noen merker jeg bør unngå? Din dynamo er en 100A som er en kraftig dynamo, jeg ville valgt et gel batteri som feks Maxxima Exide eller Optima Redtop disse leverer mye større startstrøm enn vanlige batterier. Ũkalde dager så hjelper det med 800A i startstrøm. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Er det noe å hente på å bytte bremseskiver, bremseklosser, bremseslanger og bremsevæske om jeg vil få bedre bremser i forhold til orginalt på en '01 Astra G? Har 280mm bremseskiver fram, og det er ikke plass til større siden jeg vil ha en fornuftig dekkdimensjon på vinteren. Hvor komplisert er det eventuelt å gjøre slikt selv? Har vært borti endel bremse-reperasjoner på gokart, men luftingen av slike bremsesystemer er vel vesentlig enklere enn en moderne bil med abs? Med vassere bremseklosser, stålomspunne slanger og "fersk" bremsevæske vil du merke en vesentlig forbedring i bremseeffekt ja. Jeg vet ikke noe om gokart, men det er utrolig enkelt å bytte bremser og lufte. ABS eller ikke spiller ingen rolle.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Med vassere bremseklosser, stålomspunne slanger og "fersk" bremsevæske vil du merke en vesentlig forbedring i bremseeffekt ja. Jeg vet ikke noe om gokart, men det er utrolig enkelt å bytte bremser og lufte. ABS eller ikke spiller ingen rolle.. hvordan hjelper stålomspunneslanger på bremseeffekten? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Stivere slanger = mindre tap. Når du trykker inn bremsen vil bremsevæsken både presse inn stempelet og samtidig utvide slangen. Med stivere slanger vil all trykket gå med på å bevege stempelet. Eller noe sånt. Sikkert noen her som vet mer enn meg om slikt, jeg bare skriver ting jeg har blitt fortalt Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 har alltid hørt at en bremseslange er laget for å ikke utvide seg, vis den gjør det er den defekt. men jeg er med på teorien der ja. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Slanger som utvider seg kan vel til en viss grad gjøre at pedalen kjennes "svampete" og fjærende, og kan trykkes lenger ned, men så lenge du bruker like mye kraft, så vil bremseeffekten bli den samme, selv om pedalen kommer noen millimeter lenger ned. Med forbehold om at du ikke klarer å trå pedalen helt i bunn til den stopper, såklart... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Det er trykket inni slangen som har betydning for hvor hardt bremsetrykket blir. Når det er sagt, vil slangeutvidelse skape en liten forsinkelse, men denne er sikkert neglisjerbar (vil jeg tro). Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 11. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2010 Du vil få en mer kontant bremsepedal, og du kjenner forskjell fra de orginale slangene. Det jeg dog merker mest forskjell på er klosser og ny bremsevæske/ny luftet system dersom væsken ikke er altfor gammel. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2010 I min brors Z3 kommer det en irriterende høyfrekvent summelyd lyd bakfra som varierer med hastighet. Hva kan dette være? Høres først når man passerer 60, og blir mer intens opp mot 80-90. Er det sånt som man må regne med på en halvgammel bil med bakhjulstrekk som har rullet 110k, eller er det en ulyd som bør undersøkes nærmere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå