BadSmurf Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Prøver å åpne en port til utorrent ved å følge beskrivelsen på http://www.portforward.com/english/routers...25/Utorrent.htm , men når jeg tester porten gjennom utorrent så står det at den ikke er åpen. Har også prøvd å stenge windows firewall helt ned uten hell, utorrent er uansett lagt til på aksept listen. Jeg kjører forøvrig Windows 7 Pro, med Dlink DIR-855 router og Netopia Cayman 3351 ADSL modem gjennom en 2Mbit Nextgentel linje. Noen forslag? Må jeg åpne portene på modemet også? Dlink routeren er satt opp til DHCP, må dette endres? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei, vist du følgde guiden til portforward skal porten vere open i Dlink DIR-855. Ser du har den i DHCP Client. Det betyr at modemet dit koble deg til internetten og gjer at port må opnest i modemet. Du kan unngå dette med at du setter modemet i Bridge. Men då må du sette opp PPPoE instilnger på Dlink før du gjer dette siden modemet ikkje kobler til internette når du har den i bridge. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Skal funke etter det du skriver BadSmurf. Men, utorrent krever en del, og da er sjansen stor for at du må legge PCen til i DMZ. Alle mine tidligere routere har krevd DMZ ved saftigere applikasjoner. - Altså, åpne portene OG legg til PCen i DMZ. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du har 2 routere og dobbelt NAT. Hjelper ikke å bare åpne på D-linken din når modemet fra Nextgentel også er en router. Det enkleste i slike tilfeller er å sette opp D-linken din som et aksesspunkt istedet, og åpne opp portene i routeren fra NGT. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Han har jo en kjempegod router. Det beste vil være å sette opp cayman i passtrough og åpne porter i D-link som vanlig eller bruke UPNP. Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Hei, vist du følgde guiden til portforward skal porten vere open i Dlink DIR-855. Ser du har den i DHCP Client. Det betyr at modemet dit koble deg til internetten og gjer at port må opnest i modemet. Du kan unngå dette med at du setter modemet i Bridge. Men då må du sette opp PPPoE instilnger på Dlink før du gjer dette siden modemet ikkje kobler til internette når du har den i bridge. Har prøvd å finne en guide som forklarer hvordan jeg setter modemet i bridge, men har enda ikke funnet noe for mitt modem. Noen som kan forklare meg dette? Hvordan setter jeg uansett opp routeren min i PPPoE? Skal funke etter det du skriver BadSmurf.Men, utorrent krever en del, og da er sjansen stor for at du må legge PCen til i DMZ. Alle mine tidligere routere har krevd DMZ ved saftigere applikasjoner. - Altså, åpne portene OG legg til PCen i DMZ. Har prøvd å sette maskinens ip utenfor routeren i DMZ uten at portene jeg har forwarda ser ut til å være åpne, går ut i fra at det fortsatt er modemet mitt det stopper opp i? Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Du har 2 routere og dobbelt NAT. Hjelper ikke å bare åpne på D-linken din når modemet fra Nextgentel også er en router. Det enkleste i slike tilfeller er å sette opp D-linken din som et aksesspunkt istedet, og åpne opp portene i routeren fra NGT. Hvordan setter jeg opp routeren min som aksesspunkt? Går det ikke ann å "skippe" hele modemet og bare bruke d-link routeren rett fra telefonlinja? Hadde vært så mye enklere å forholde seg et apparat Han har jo en kjempegod router. Det beste vil være å sette opp cayman i passtrough og åpne porter i D-link som vanlig eller bruke UPNP. Har gjort et forsøk på å følge denne guiden som forresten er veldig lett å følge, men det stopper opp da jeg har enn annen firmware versjon med andre menyer som gjør at jeg ikke finner igjen alle funksjonene som er forklart i guiden. Hva mener du med bruke UPNP? Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 never mind, fikk det til. Jeg endte opp med å bytte ut nextgentel cayman modemet med et gammelt speedtouch jeg hadde liggenes fra telenor og dette var veldig enkelt å sette i bridge modus. Så satt jeg opp routeren min i PPPoE modus og da var det bare å åpne porter på routeren som vanlig uten å tenke på det forbanna modemet:) I tillegg fant jeg ut at Dlink routeren min kunne reservere MAC addresser fra spesifikke pcer i nettverket opp mot valgte IP-adresser slik at de aldri bytter IP-adresser. Kjekk funksjon om man ikke har statisk ip og sliter med at pcer i nettverket bytter ip adresser i ny og ne som igjen fører til at port forwarding adresseringa ikke stemmer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 I tillegg fant jeg ut at Dlink routeren min kunne reservere MAC addresser fra spesifikke pcer i nettverket opp mot valgte IP-adresser slik at de aldri bytter IP-adresser. Kjekk funksjon om man ikke har statisk ip og sliter med at pcer i nettverket bytter ip adresser i ny og ne som igjen fører til at port forwarding adresseringa ikke stemmer. Dette er da noe de aller fleste router kan? Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 I tillegg fant jeg ut at Dlink routeren min kunne reservere MAC addresser fra spesifikke pcer i nettverket opp mot valgte IP-adresser slik at de aldri bytter IP-adresser. Kjekk funksjon om man ikke har statisk ip og sliter med at pcer i nettverket bytter ip adresser i ny og ne som igjen fører til at port forwarding adresseringa ikke stemmer. Dette er da noe de aller fleste router kan? Det er mye mulig, men ikke alle som er klar over det. Greit å dele erfaring med andre da det ikke er alle som er på samme nivå her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå