Gå til innhold

AMD phenom II X2 åpnet til X4 : )


torfinns

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

 

 

Har selv et AM2+ kort med X2 550 på stock kjøler for tiden. Har ikke fått innvilget søknad om nyere HW før sommeren (mulig flytting til ny bolig med fiber!), men det kommer i løpet av året..

 

 

Hvilket Am2+ kort har du?

 

Jeg har selv ønske om å kjøpe en x2 555 og samtidig bruke litt av de massive mengdene med DDR2 ram jeg har liggende. Er det noen her som har en anbefaling på hvilke hovedkort som passer bra til både ddr2 og unlocking av denne Am3 cpu-en?

Lenke til kommentar

 

 

Har selv et AM2+ kort med X2 550 på stock kjøler for tiden. Har ikke fått innvilget søknad om nyere HW før sommeren (mulig flytting til ny bolig med fiber!), men det kommer i løpet av året..

 

 

Hvilket Am2+ kort har du?

 

Jeg har selv ønske om å kjøpe en x2 555 og samtidig bruke litt av de massive mengdene med DDR2 ram jeg har liggende. Er det noen her som har en anbefaling på hvilke hovedkort som passer bra til både ddr2 og unlocking av denne Am3 cpu-en?

 

GIGABYTE GA-MA790GP-UD4H brukte jeg.

Lenke til kommentar

er det noe feil med rev2.1?

Har konto på netshop, komplett og amentio så kjøper helst fra de.

 

feks:

http://www.amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=312750&WebSiteMapNodeID=1000001

 

Er nok ingen feil med rev 2.1 Visste ikke at den hadde kommet :)

 

Jeg mener å huske at rev 1.0 har southbridge 700, og da får du ikke åpnet kjerner. Derfor foreslo jeg rev 2.0

 

Gå for kortet på Amentio du.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Varene ligger nok på et sentrallager et eller annet sted dessverre.

 

Snakket med de idag på telefonen, etter de har ignorert de to siste epostene mine. Og det viser seg at når det står at varen er "på lager" så er det i realiteten på en underleverandørs lager. Alle mine ting var på forskjellige underleverandørers lager... Så da får eg ikke tingene før godt ut i neste uke. Enda mer irriterende er at de bare tillater forhåndsbetaling, og dermed er det vanskeligere å bare si til de at eg driter i hele greien.

 

Folk som trikser slik på definisjoner gidder jeg ikke handle hos lenger. Nå holder jeg meg til folk som har ting på sitt eget lager når varen har status "på lager", og ikke bedrifter som opererer med "på et eller annet lager, et eller annet sted".

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

PCen starter ikke engang om du prøver å låse opp de siste 2 kjernene?

 

Nope, den er helt død. Og vil bare livne til igjen om jeg tar cmos reset.

 

Men jeg oppdaget en ting nå som jeg ser på HK-esken.

 

Klistrelappen til gigabyte sier rev2.0 mens klistrelappen til amentio sier rev2.1.

Jeg oppgraderte bios til siste versjon til rev2.1.

På sidene til gigabyte så står det samme dato og navn på biosversjonene til de to. Men kan de to biosene være forskjellige allikavel?

Lenke til kommentar

Neida, jeg kjøpte en x2 fordi det var der budsjettet og behovet lå. Opplåsing av kjerner var mer en interesse. Er fornøyd med at jeg fikk brukt 8GB av gammel ram jeg har liggende, samt at jeg fikk overklokket til rett over 4GHz uten særlig stress.

 

EDIT:

glemte å spørre etter tips til hva som er lurt når jeg overklokker her. Har overklokket masse forskjellige ting før, men har aldri hatt en cpu med ulåst MP.

Det jeg har gjort til nå er å sette MP til 19, og samtidig bare øke FSB fra 200 til 210. Når jeg kjørte FSB på 215 så klikket prime hele tiden. mistenker at det kan være de forskjellige parrene med minne som jeg har satt i.

 

har økt Vcore til 1,45V, Vram til 1,9 (rambrikkene skal alle ha 1,8 som standard )

Økt alle de andre spenningene to hakk, noe som ikke er særlig mye men jeg vet altså ikke ka de betyr alle sammen.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...