MullaKrekar Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Bruker include av ulike sider slik at URL'en blir f.eks. index.php?cat=admin I siden admin.php bruker jeg en tilsvarende include, men da med action, slik at det blir slik: index.php?cat=admin&action=add Dette fungerer i og for seg helt greit, men problemet oppstår når jeg skal include en db-tilkobling. Hvis det er en db-tilkobling i siden admin.php, vil siden add.php klare å få tak i den samme? Alle action-sidene ligger forøvrig i en mappe som heter action. Denne mappen er ett nivå høyere enn siden som skal includes i ?cat=.. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ville bare tipse deg om denne i forbindelse med sikkerhet og include: http://www.sourcecode.no/php/artikler/index.php?id=28 Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 lag en side med feks navn config.php som du legger inn ved require('config.php'); i admin.php og legg alt som har med db å gjøre i config.php Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Har gjort noe av det allerede.....jeg har en egen fil med databasetilkobling og det som trengs. Men hva er forskjellen på include("et_eller_annet") og require("et_eller_annet") ? Og ZoRaC: Takker for tips - mener jeg har lest denne artikkelen tidligere. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 med require så krever den at filen kan inkluderes for å gå videre. Lenke til kommentar
christt Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Bruk include_once() istedet for include() så ser saken grei. include_once() sjekker om fila allerede er includa, hvis ja så vil den ikke inkludere fila om igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå