Gå til innhold

Kjøpt ny laptop.. Hybrid CrossFireX problem.. (Windows 7)

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en Fujitsu-Siemens Amilo Pa 3553 fra komplett for noen dager siden, og fikk den idag.

Starta den så vidt opp med Vista for å brenne ut recovery platene, og la inn Windows 7 Pro 64 bit etter det :)

Problemet er at jeg har en enhet som ikke funker.. og det er "ATI Radeon HD3200 Graphics", om jeg går inn på den så får jeg beskjed om at enheten ikke kunne starte.

Men "ATI Mobility Radeon 3400 Series" funker helt fint.

Er dette noe å bry seg om?

Kjørte først med drivera som Windows update selv la inn eller fulgte med windows.. er litt usikker..

Når jeg så at det ene kortet ikke kunne starte så lasta jeg ned drivere fra ATI sida (lasta ned for ATI Mobility Radeon 3000 Series), og da funka begge korta, men så fikk jeg beskjed om viktig oppdatering fra windows update, og det var en ATI driver, denne ble lastet ned, og det andre kortet slutta å funke igjen..

Mener jeg har lest at det ene kortet skal slå seg av og på etter behov.. Så jeg testa War Rock, satte på maks grafikk i spillet, og det gikk helt glatt, og jeg hadde enhetsbehandlinga i bakgrunn, så jeg kunne bytte til dette vindu for å se om det andre kortet aktiverte seg, men det gjorde det ikke, men spillet gikk helt glatt..

Så, er dette noe jeg trenger å bry meg med, eller har jeg like mye ytelse som det er nå?

PS, kjørte en test med "Windows opplevelsesindex", og der scorer maskinen 3.6 poeng.. dette pga Grafikk: Skrivebordsytelse for Windows Aero.. laveste score etter dette er 4.8 som er CPU..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...