glennib Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hei! Jeg laster ofte ned filer av store størrelser, som ofte tar hele natta + litt til. Hjemme hos oss, så er det noen som er våkne til forskjellige tider av døgnet, og mest aktivitet på Internett er mellom 08:00-10:00 og 12:00-03:00. Er det noen mulighet for at jeg, igjennom uTorrent, PCen eller ruteren, kan velge å strupe nedlastingshastighet på akkurat disse tidspunktene? Slik at jeg får mest ut av de timene det vanligvis ikke sitter noen på nettet? Tenker på en automatisk tidsstyrt løsning. Kjedelig å stå opp kl 3 for å sette opp hastigheten, strupe den om morran, kjøre hjem fra jobb, sette opp hastigheten, sette den ned i lunsjen igjen osv. EDIT: Ikke at jeg gjør dette, men Noen som har såpass peiling enten på uTorrent (eller andre klienter), eller om diverse andre software som kan gjøre slikt? Takk på forhånd! Endret 6. februar 2010 av glennib Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Inne på uTorrent: Verktøy - Instillinger - Planlegger: Her kan du lage din egen "tidsplan" med begrenset hastighet. Ellers så kan du slå på WebUI, konfigurere denne, og gå inn på WebUI'en fra hvor du vil og styre alt derifra. Lenke til kommentar
glennib Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Hjertelig!! <3 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Godt å se at noen tar annsvar selv. Har bodd på hybel selv, der noen er egoistiske... Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det som også kan være fordel om du har router: Sette ned antall tilkoblinger fra 300/200 til 100 Blir det for mange tilkoblinger samtidig kan routeren din kveles og selvom du ikke laster ned noe vil den redusere netthastigheten, at nettet føles ganske treg. Lenke til kommentar
glennib Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Det som også kan være fordel om du har router: Sette ned antall tilkoblinger fra 300/200 til 100 Blir det for mange tilkoblinger samtidig kan routeren din kveles og selvom du ikke laster ned noe vil den redusere netthastigheten, at nettet føles ganske treg. Nå fikk jeg forståelse for hvorfor jeg ødelegger nettopplevelsen selv om jeg ikke laster ned noe. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå