Gå til innhold

BK: steiner og sjø


dan83

Anbefalte innlegg

ny redigert versjon av dette bilde; denne gangen mindre fargemetnig, men mer justering på tone curves, i LR2

 

VELDIG interessert i å høre om fargmetningen er ok, fra dere som sitter med en god kalibrert skjerm?.Er egentlig mest ute etter krtikke på redigeringa, men all kritikk er som alltid velkommen:)

 

Skal snart skaffe meg spyder3 for kalibrering, men lommeboka må bli litt større først ;)

post-142640-1265233227_thumb.jpg

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargebalanse og fargemetning ser helt greit ut her.

 

Har overhodet ikke kalibrert skjerm - prøvde Spyder 3 Express og ting ble helt tullerusk. Prøvde SPyder 3 Pro og det ble noe bedre; men ikke helt bra det heller. For mye grønnskjær. Også sort/hvit bilden ble grønne ...

 

Ettersom jeg kjører Windows 7, så har jeg brukt den innebygde Display Claibrate Wizard-en istedet. Og da er skjermen min til å leve med.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Fargebalanse og fargemetning ser helt greit ut her.

 

Har overhodet ikke kalibrert skjerm - prøvde Spyder 3 Express og ting ble helt tullerusk. Prøvde SPyder 3 Pro og det ble noe bedre; men ikke helt bra det heller. For mye grønnskjær. Også sort/hvit bilden ble grønne ...

 

Ettersom jeg kjører Windows 7, så har jeg brukt den innebygde Display Claibrate Wizard-en istedet. Og da er skjermen min til å leve med.

 

hmm...var ikke det litt rart da? Trodde disse programene skulle være til å stole på?

 

Jeg har derimot vista, kanskje det er noen liggnende program som fulgte med vista også?

 

Åssen skjerm sitter du ved tomsi? Kanskje man må ha en meget god skjerm for å kunne utnytte disse programene?

Endret av dan83
Lenke til kommentar
hmm...var ikke det litt rart da? Trodde disse programene skulle være til å stole på?

Det var det jeg trodde også ...

 

Jeg har derimot vista, kanskje det er noen liggnende program som fulgte med vista også?

Desverre nytt i Windows 7.

 

Åssen skjerm sitter du ved tomsi? Kanskje man må ha en meget god skjerm for å kunne utnytte disse programene?

Testet på to laptopper og en medium Samsung skjerm. Jeg er inneforstått med at dette er skjermer som ikke er 100% optimale og at resultatet ville bli 100% perfekt, men en viss forbedring hadde jeg ventet meg. I hvertfall hvitbalansen burde være på plass.

Lenke til kommentar
hmm...var ikke det litt rart da? Trodde disse programene skulle være til å stole på?

Det var det jeg trodde også ...

 

Jeg har derimot vista, kanskje det er noen liggnende program som fulgte med vista også?

Desverre nytt i Windows 7.

 

Åssen skjerm sitter du ved tomsi? Kanskje man må ha en meget god skjerm for å kunne utnytte disse programene?

Testet på to laptopper og en medium Samsung skjerm. Jeg er inneforstått med at dette er skjermer som ikke er 100% optimale og at resultatet ville bli 100% perfekt, men en viss forbedring hadde jeg ventet meg. I hvertfall hvitbalansen burde være på plass.

 

Ja, så vidt jeg vet så har mange ukalibrerte skjermer alt for kald hvitbalanse og man kan derfor ofte øke hvitbalansen for mye under foto redigeringa!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...