Gå til innhold

Erfaringer med Cavalier King Charles Spaniel

Anbefalte innlegg

Heisann! :new_woot:

Jeg har funnet ut at Cavalier King Charles Spaniel er hunderasen for meg :D

Er det noen som kan fortelle meg positive/negative ting med denne rasen?

Jeg har lest alle norske sider som finnes om denne rasen, og er nå også begynt på de engelske, så dere trenger ikke si sånne generelle fakta som jeg allerede har lest 1000 ganger før på wikipedia og canis osv.. ;)

Hadde vært kjekt å få ett innblikk i hvordan det er å ha en cavalier i hus, hvordan deres mosjons-aktiviteter og psykiske aktiviteter med hunden det er dere gjør, og hvordan de klarer seg med andre husdyr, og alene i huset i noen timer mens familien er på skole/jobb osv.

Jeg har forresten katt, noen som har erfaringer med hvordan forholdene utvikler seg mellom katt og hund når hunden kommer som valp, og katta har vært "sjefen i huset" lenge? :p

Takknemlig for alle svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg og se følgende dokumentar:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...ideoid=44215931

Tar for seg helseproblemer som oppstår på hunder når de driver målrettet avl på utseende uten og ta hensyn til helse o.l. Cavalier Kings Charles Spaniel er nokk den hunden som får mest oppmerksomhet i løpet av den timen dokumentaren varer.

Endret av Faxfinn
Lenke til kommentar

De blir skjeldent eldre enn 10-11 år, pga. hjerte problemer(noe 99% av dem får)

Bare 1 av 10 blir eldre enn det, og når jeg sier 11 år, så har de gjerne hvert syke i flere år, og må til slutt avlives da dem lider.

Jeg har bare sett en King Charles som ble 14 år og den er døv.

Vår ble bare 11 år og hadde hjerte problemer i 2 år før vi måtte avlive han.

Da var han halvt døv og halvt blinn(hadde bare et øye)

Men de er flotte hunder så lenge man har dem, kosete og velidg spreke, selv i en alder av 11 år og med 5 ekstra kilo med vann i kroppen spratt han fint opp og ned sofaen eller selv opp på soffa ryggen(de liker å ligge på soffa ryggen)

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...