Gå til innhold

[Løst]Skal kjøpe nytt HK pga garantisak. LGA775, DDR2 og SLI

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann

Hovedkortet mitt har tatt kvelden og det hele har nå blitt en garantisak. Jeg får penger pga at leverandør ikke kan gi meg et tilsvarende kort. Jeg har ikke fått pengene enda, men det gamle kostet ca 700 for 2 år siden. Da jeg skal ha et kort som tilfredstiller visse specs lurer jeg på om jeg får tak i nytt til ca den prisen. Jeg har jo krav på et tilsvarende eller bedre kort ...

Det gamle kortet var et XFX nForce 680i LT SLI. Specs

Det nye kortet må jo da i alle fall støtte: LGA775, DDR2, SLI og ha integrert lyd(7.1) og nettverk. Et minimum av PCI-slots er 2.

Anbefalinger til et kort som har ca de specsene og er priset rundt 1000?

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Kun ett valg om du finner, det er nForce 780i chipsettet, råttent skrammel uansett.

Eneste gjenlevende: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344292

Så mye valg har du ikke, om du dropper offisiell SLi støtte eller eventuellt velger å kjøre med hackede drivere så kan du få mye bedre kvalitet med ett HK som har X48 brikkesett.

Kom gjerne med eksempler på andre kort. Hvorfor er kortet du linker til "råttent skrammel"? Og hvorfor er X48 så bra?

Jeg har for øyeblikket kun et grafikkort, så SLI er på ingen måte et must, men kunne vært greit å ha muligheten.

Nevnte det ikke i første post, men vil gjerne ha et vifteløst kort, så sant det ikke blir plassproblemer for en Noctua NH-U12F 95(L) X 126(W) X 158(H)mm (including fan)

Lenke til kommentar

Om du har bare ett kort, så dropper du nForce.

Disse kortene har råttne brikkesett, minneproblemer og en tendens til å dø tidlig.

Antar du har sett sistnevnte, dette er ikke ett ukjent fenomen at hovedkortene konker når det selv passer de.

X48 er Intel sin løsning, men om du bare skal ha ett kort så funker P45 også.

Grunnen til at disse er bedre er at brikkesettet rett og slett er bygget for kvalitet tvers igjennom, ingen halvferdige jobber med brikkene, halvdårlig jobb med implentering og krav om ørt og førti BIOS oppdateringer før maskinen blir stabil (Dette varierer fra nForce til nForce kort, men er svært ofte årsaken.)

Kan også legge til at samtlige kort med Intel brikkesett uansett produsent kommer med passive kjøleribber.

I motsettning til Nvidia nForce baserte er disse hovedkortene mer strømeffektive, raskere og går kjøligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Tja ... jeg kan jo alltids prøve meg på et nytt brikkesett. Har hatt nForce på mine to siste.

Noen anbefalinger på X48- og P45-kort? Jeg har virkelig ingen formening om hva jeg burde kjøpe av hovedkort.

Om kortet selges av netshop slik at jeg kan hente det i oslo hadde det vært et pluss, men kom gjerne med anbefalinger uavhengig av hvem selger er

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Ingen som har noen formeninger om ASUS P5Q Deluxe? Jeg kommer nok høyst trolig til å gå for det.

Bare så sinnsykt på trynet at leverandøren jeg har en garantisak med faktisk har dette kortet på lager ... men nå må jeg kjøpe det selv

Lenke til kommentar

Vell P5Q er knallgode kort om du vil ha P45 som er ett litt billigere brikkesett enn X48.

X48 er valget om du vil ha full fart og 100% støtte for CrossFire (Mulig med SLi om du hacker driverne) P45 støtter også samme sak men maks 8 PCI-E lanes til 2 GPUer i CrossFire eller hacket SLi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg kommer trolig ikke til å skaffe meg SLI/crossfire i tiden jeg har dette kortet, så det er ikke så nøye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...