Reacto Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Hei For et år siden kjøpte jeg en pc i deler fra Komplett og bygde denne. Den har fungert meget bra, men jeg føler nå at den begynner å "mangle" litt for de nyeste spillene. Denne pcen var ikke noen super pc (deler under), men jeg ville prøve det å bygge en pc. Jeg kjører spill som CoD, CS:S og TF2 på full grafikk strålende, men det går litt dårligere med mer krevende spill. Prøvde nå betaen til Bad Company 2 (ja, jeg vet det er en beta), og dette kjører f.eks. ikke like bra. PCen jeg har nå (husker ikke detaljene til alle delene, men kan edite dette når jeg kommer på pcen (sitter på laptopen): *Intel Core 2 Quad Q8200 (2,33ghz) *ASUS GeForce GTX 260 (litt overklokket) *Gigabyte hovedkort, tror dette ikke er så bra, har kun en PCI-Express slot, og tror ikke den støtter SLI, som sagt tidligere skal oppdatere detaljene i morgen. *8 gb ddr2 ram (Corsair) *Noctua NH-U12P *550w PSU Har vurdert å overklokke CPUen litt også, men vet ikke hvor mye jeg har å hente. Hadde egentlig tenkt til å gjøre dette for noen dager siden da jeg trodde jeg hadde forstått hvordan, men leste et eller annet om at du måtte låse minnefrekvens osv. og ble litt usikker. Kabinettet jeg har nå er både stygt og upraktisk (bl.a. dårlig løsning for HDD). Hadde det ikke vært for at det var det som var inkludert i delepakken ville jeg aldri valgt det. Grunnen til at jeg tror det ikke er noen vits i å oppdatere med deler er pga. jeg ikke ser hva jeg ev. skulle beholde. Hovedkortet er vel heller ikke noe å oppdatere på. Mulig jeg tar helt feil, men det er jo derfor jeg poster her. Kjøper jeg en ny pc velger jeg nok et kabinett som er litt større og har et "bedre" utseende. Av prosessor blir det vel en i7 hvis ikke noen vet om noen bedre CPU som blir sluppet i nærmeste fremtid (dette haster ikke). Når det gjelder skjermkort er jeg mer usikker, jeg forstår det med å kjøpe et skjermkort som ikke koster for mye og heller bytte det ut, men hvis jeg venter til Nvidias DX11 kort kommer og kjøper et av disse vil ikke det holde noen år? Jeg hater å spille spill som egentlig kunne vært mye "penere" på dårlig grafikk. BTW: Når du har to skjermkort i SLI betyr dette bare at du har to PCI-E slots som du setter to NVidia skjermkort som støtter dette så de jobber sammen? Uff, dette ble langt og ganske unøyaktig, men håper å få noen svar for det. //Reactions Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Litt rotete ja, men gjør et forsøk. Har du et budsjett for dette? Alltid greit å vite dette når man skal anbefale noe. Man kan skrape sammen en bra maskin for 5000 kroner og en veldig bra for 10000. Om man skal basere seg på å beholde en del av de eksisterende delene, kan det fort bli dårligere sluttprodukt fordi man må kompensere for DDR2 RAM eller lignende. Førsteinntrykket er at det er lite av dette som bør brukes videre, men det kommer som sagt veldig an på hvordan økonomien i prosjektet er. Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Ja, jeg har budsjett nok. Har vurdert å selge gamle maskinen, men vet ikke om jeg kan få noe for den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå