Gjest Guest_malin_* Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg bor rett ved høyspentledninger .å tenkte å kjøpe et apparat som måler stråling.Er det noen her inne som har peiling på hva som lønner seg å kjøpe.Jeg trenger et måleinstrument som måler i nanotesla. her er en.. type: * El- og magnetfeltsmåler for å kunne måle felt fra tog og el-installasjoner * Frekvensområde 16 Hz -2000 Hz * Elektriske felt 1-2000 V/m, ledning for eventuell jording av måleinstrumentet følger Magnetiske felt 1-2000nT, 1-akslig måling, måleinstrumentet vris for å finne feltets retning og størrelse * Størrelse: 74 x 180 x 32 mm, vekt: 175 gram Pris: NOK 990,- + porto Er dette noe?eller er det helt feil apparat ..Det står at det måler magnetisk felt fra 1-2000nT(nanotesla) Jeg vet at nanotesla helst ikke bør overstige 0,03=50 nanotesla inne i boligen .når det står på apparatet fra 1 nanotesla så regner jeg med at det vil si under 50 nanotesla..he he skjønner jo at 1 er mindre enn 50 ,men blir usikker i denne sammeng\hengen her.håper på svar fra noen som har peiling på sånne måleinstrumenter,.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_malin_* Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg bor rett ved høyspentledninger .å tenkte å kjøpe et apparat som måler stråling.Er det noen her inne som har peiling på hva som lønner seg å kjøpe.Jeg trenger et måleinstrument som måler i nanotesla. her er en.. type: * El- og magnetfeltsmåler for å kunne måle felt fra tog og el-installasjoner * Frekvensområde 16 Hz -2000 Hz * Elektriske felt 1-2000 V/m, ledning for eventuell jording av måleinstrumentet følger Magnetiske felt 1-2000nT, 1-akslig måling, måleinstrumentet vris for å finne feltets retning og størrelse * Størrelse: 74 x 180 x 32 mm, vekt: 175 gram Pris: NOK 990,- + porto Er dette noe?eller er det helt feil apparat ..Det står at det måler magnetisk felt fra 1-2000nT(nanotesla) Jeg vet at nanotesla helst ikke bør overstige 0,03=50 nanotesla inne i boligen .når det står på apparatet fra 1 nanotesla så regner jeg med at det vil si under 50 nanotesla..he he skjønner jo at 1 er mindre enn 50 ,men blir usikker i denne sammeng\hengen her.håper på svar fra noen som har peiling på sånne måleinstrumenter,.. Jeg mente 0,03mikrotesla=30 nanotesla Lenke til kommentar
Gjest Guest_malin_* Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg bor rett ved høyspentledninger .å tenkte å kjøpe et apparat som måler stråling.Er det noen her inne som har peiling på hva som lønner seg å kjøpe.Jeg trenger et måleinstrument som måler i nanotesla. her er en.. type: * El- og magnetfeltsmåler for å kunne måle felt fra tog og el-installasjoner * Frekvensområde 16 Hz -2000 Hz * Elektriske felt 1-2000 V/m, ledning for eventuell jording av måleinstrumentet følger Magnetiske felt 1-2000nT, 1-akslig måling, måleinstrumentet vris for å finne feltets retning og størrelse * Størrelse: 74 x 180 x 32 mm, vekt: 175 gram Pris: NOK 990,- + porto Er dette noe?eller er det helt feil apparat ..Det står at det måler magnetisk felt fra 1-2000nT(nanotesla) Jeg vet at nanotesla helst ikke bør overstige 0,03=50 nanotesla inne i boligen .når det står på apparatet fra 1 nanotesla så regner jeg med at det vil si under 50 nanotesla..he he skjønner jo at 1 er mindre enn 50 ,men blir usikker i denne sammeng\hengen her.håper på svar fra noen som har peiling på sånne måleinstrumenter,.. Jeg mente 0,03mikrotesla=30 nanotesla Er det ingen som vet noe om magnetfeltsmålere? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Husk at de fleste billigvariantene av slikt utstyr bare jobber på en akse, dvs du må rotere det i alle aksene for å plukke opp de ulike feltene. Viktig å ha i bakhodet når du måler, ellers finner du ikke alle feltene. Tror du burde gå for modellen over, som er ME 3830 B. Den tar også høyfrekvente lysrør, har større frekvensområde som gjør at du har større sjanse for å finne alle feltene. Personlig liker jeg også MW1, som gir deg informasjonsmønstret som er modulert på bærefrekvensene. Veldig god på å finne mobilstråling/basestasjoner, trådløsnettverk etc. Den er også kalibrert sånn at når den gir lyd fra seg så er feltet så kraftig at det kan være helseskadelig. Følger også med en liten pose å ha den i som demper stråling, så kan du sjekke hvor effektivt dette materialet er. Lenke til kommentar
Gjest Guest_malin_* Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Husk at de fleste billigvariantene av slikt utstyr bare jobber på en akse, dvs du må rotere det i alle aksene for å plukke opp de ulike feltene. Viktig å ha i bakhodet når du måler, ellers finner du ikke alle feltene. Tror du burde gå for modellen over, som er ME 3830 B. Den tar også høyfrekvente lysrør, har større frekvensområde som gjør at du har større sjanse for å finne alle feltene. Personlig liker jeg også MW1, som gir deg informasjonsmønstret som er modulert på bærefrekvensene. Veldig god på å finne mobilstråling/basestasjoner, trådløsnettverk etc. Den er også kalibrert sånn at når den gir lyd fra seg så er feltet så kraftig at det kan være helseskadelig. Følger også med en liten pose å ha den i som demper stråling, så kan du sjekke hvor effektivt dette materialet er. Takk for svar:)nå har jeg veldig lite peiling på sånt som dette.Har bare blitt veldig bekymret nå fordi jeg bor ganske nære høyspentledninger.Er mest opptatt av stråling fra de.Så viktig at apparatet måler lavfrekvent stråling.Som magnetfelt fra høyspentledninger.Det står på beskrivelse av apparatet at det måler fra 1-2000nanotesla. altrenative leger mener at det ikke burde være mer en 0,05mikrotelsa=50 nanotelsa i boligen ved soveplassen... Så da vil vel dette apparatet funke på det .er det vanskelig å skjønne sånne apparater for en som syns sånn er veldig vanskelig.? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 I henhold til den forskningen jeg har sett på virker det som et godt tips. Det viser seg bl.a. at kroppen blir stimulert av elektromagnetisk stråling og kan reagere på det på samme måte som om noe skulle bekjempes inni selve kroppen. Hvis man så har en stressreaksjon gående hele tiden så tærer dette ganske mye på kroppen, spesielt i den viktige perioden om kvelden/natten man skal regenerere seg etter en lang dag med typisk norsk stressende livsstil. Gjør det du kan for å forbedre situasjonen og så legger du dette fra deg. Det å gå og bekymre seg for sånt hele tiden kan være mer stressende enn selve strålingen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_MALIN_* Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 I henhold til den forskningen jeg har sett på virker det som et godt tips. Det viser seg bl.a. at kroppen blir stimulert av elektromagnetisk stråling og kan reagere på det på samme måte som om noe skulle bekjempes inni selve kroppen. Hvis man så har en stressreaksjon gående hele tiden så tærer dette ganske mye på kroppen, spesielt i den viktige perioden om kvelden/natten man skal regenerere seg etter en lang dag med typisk norsk stressende livsstil. Gjør det du kan for å forbedre situasjonen og så legger du dette fra deg. Det å gå og bekymre seg for sånt hele tiden kan være mer stressende enn selve strålingen. Hei.å være stresset for dette gjør ikke ting noe bedre.angrer som en hund på at jeg kjøpte boligen,i tillegg ga jeg godt over takst også Jeg så du foreslo to forskjellige apparater tenkte du på denne? [View User Feedback] The MW1 microwave detector detects the pulsing microwave radiation you are being exposed to and enables you to hear it as if it was sound. It begins to react at the levels that are associated with health effects, and will react to all microwave sources, including cordless phones, 2G, 3G and TETRA masts. This is available to buy with the ELF meter at a discounted rate as part of the Personal Electrosmog Kit. MW1 Electrosmog Detector måler denne stråling fra høyspentledninger i nanotesla? Også stod det på det andre apparatet du foreslo at det måler fra 1-2000nanotesla.da regner jeg med at det måler under 0,03mikrotesla=30 nanotesla?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå