Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

noen irriterende synsproblemer

1993

Anbefalte innlegg

hvis det er lyst, og jeg ser på noe hvitt, (f.eks. et hvitt ark)så ser jeg lysende prikker som "svever" rundt på arket. hva er dette?

Og en ting til. Hvis en person med mørke klær står foran en hvit vegg, og jeg ser på personen i noen sekunder så ser jeg et hvitt omriss av personen når jeg lukker øynene. noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis det er lyst, og jeg ser på noe hvitt, (f.eks. et hvitt ark)så ser jeg lysende prikker som "svever" rundt på arket. hva er dette?

Og en ting til. Hvis en person med mørke klær står foran en hvit vegg, og jeg ser på personen i noen sekunder så ser jeg et hvitt omriss av personen når jeg lukker øynene. noen som vet hva det er?

det er... VANLIG! ...

prikkene er støv og omrisset er på grunn av "overeksponering" kontrasten mellom lys og mørk blir veldig stor så får du "ghostimage", samme som etter en blits eller vis du ser rett i et sterkt lys

*tillegg*

vel det er den vanligste forklaringen og derfor den mest sannsynlige(occams barberbald og alt det der)

men det kan jo være du har for høyt trykk på øyet eller klem på synsnerven for alt jeg vet

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...