numbnut Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 har en liten fujitsu 12,1" med en 2,2ghz c2d cpu og en seagate 7200 rpm disk. Maskinen nesten koker. har blåst ren kjøleribba til cpu men det var liten gevinst. i dag tok jeg med IP termometeret fra jobb og disken er 55 grader. er det noe å hente på å bytte til SSD disk? OG; hoder Kingston sine SSDNow V disker bare "søppel". De koster jo bare en tusenlapp for 64 gb. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det er masse å hente på SSD. 55 grader er uansett ikke en høy temperatur. V-diskene er helt fine dem Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Det er masse å hente på SSD. 55 grader er uansett ikke en høy temperatur. V-diskene er helt fine dem nei isolert sett er det ikke høy temp.. men det er med å dra tempen i boksen veldig opp .-) tror jeg.. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ... og disken er 55 grader. 55 grader for en disk er jo ganske høyt. "Max operating temperature" for disker ligger på 55-60 grader .... SSD har jo ingen bevegelige deler og dermed ingen varmeproblemer. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Kunsten er å få luften til å flyte gjennom hele kabinettet. Dvs man har sansynligvis et problem hvis alle vifter blåser lufta INN i kabinettet fremfor å dra den inn forran og ut bak. Og så er det et poeng at luftstrømmen flyter FORBI hardisken(e). I nye kabinett er det som regel ordnet slik at diskene sitter nær åpningen der luften kommer inn, oftest fremst og nederst. [edit] Det var selvsagt en liten en han hadde. Jeg bare skumleste. Ny slutning - Ja den er litt i varmeste laget. Endret 5. februar 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Kunsten er å få luften til å flyte gjennom hele kabinettet. Dvs man har sansynligvis et problem hvis alle vifter blåser lufta INN i kabinettet fremfor å dra den inn forran og ut bak.Og så er det et poeng at luftstrømmen flyter FORBI hardisken(e). I nye kabinett er det som regel ordnet slik at diskene sitter nær åpningen der luften kommer inn, oftest fremst og nederst. Tror denne karen hadde en liten 12" berbar pc, så han får vel ikke gjort så mye med luftflyten. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Aha, jeg skumleste bare jeg. Beklager. 55 grader på en 2,5" disk er en smule høyt, og jeg kan tenke meg at det kan være ubehagelig å ha på fanget Er mange fordeler med SSD i laptop. For eksempel varmeutvikling, støy, vekt, tålegrense og ikke minst ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå