Gå til innhold

Hvordan grunner har folk for at gutter ikke skal ha langt hår?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke vær så opptatt av å være alpha male, det er bare dumt.

Det er ikke negativt å være alpha-male, det er mer det utdaterte synet på hva en alpha-male er. Man lever ikke lenger i et klan-basert samfunn. Makt i dag er karriere, nettverk og sosio-økonomisk tilhørighet. Ikke hvor mye du løfter i benken.

Jeg tenkte mest på den gamle, brautende alpha malen, og ikke en moderne, respektabel herremann som har stor innflytelse og makt.

Lenke til kommentar

Debatt-teknikk er fraværende hos deg Carri, og retorikk er neppe noe du har studert, det kan vi iallefall fastslå, kan vi ikke? Hersketeknikkene dine fungerer ikke når de er utført så dårlig.

 

Femininitet betyr som vi alle vet, det å være feminin, kvinnelig.

 

Jeg er kanskje ikke den eneste som ikke ser hvorfor det å kle seg skikkelig og ta vare på utseendet sitt er kvinnelig? Menn har da lenge vært opptatt av å kle seg, dette er da på ingen måte typisk feminint. I hundrevis av år har man vært opptatt av å se så godt ut som mulig, dette er absolutt ingen ny ting.

 

Det er pussig hvordan du velger å sitere folk helt ute av kontekst, spesielt fkm. Er du virkelig ikke i stand til å debattere uten å måtte vri sitatene så de passer din egen "sannhet". Naturlig å kle seg i fine klær? Det er da like naturlig som å kle seg i stygge klær. Kvinnesynet ditt kan jeg ikke gjøre noe med, men forhold handler om å gi og ta, og i et forhold skal kvinnen ha like mye makt som mannen, gjør det meg til en pyse? Nei, ikke mine øyne. Jeg hadde vært villig til å ofre litt kroppshår hvis det var ønsket av min bedre halvdel i et forhold.

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Debatt-teknikk er fraværende hos deg Carri, og retorikk er neppe noe du har studert, det kan vi iallefall fastslå, kan vi ikke? Hersketeknikkene dine fungerer ikke når de er utført så dårlig.

 

Femininitet betyr som vi alle vet, det å være feminin, kvinnelig.

 

Jeg er kanskje ikke den eneste som ikke ser hvorfor det å kle seg skikkelig og ta vare på utseendet sitt er kvinnelig? Menn har da lenge vært opptatt av å kle seg, dette er da på ingen måte typisk feminint. I hundrevis av år har man vært opptatt av å se så godt ut som mulig, dette er absolutt ingen ny ting.

 

Det er pussig hvordan du velger å sitere folk helt ute av kontekst, spesielt fkm. Er du virkelig ikke i stand til å debattere uten å måtte vri sitatene så de passer din egen "sannhet". Naturlig å kle seg i fine klær? Det er da like naturlig som å kle seg i stygge klær. Kvinnesynet ditt kan jeg ikke gjøre noe med, men forhold handler om å gi og ta, og i et forhold skal kvinnen ha like mye makt som mannen, gjør det meg til en pyse? Nei, ikke mine øyne. Jeg hadde vært villig til å ofre litt kroppshår hvis det var ønsket av min bedre halvdel i et forhold.

 

Takk for meg.

 

Vær så god for deg, kom gjerne tilbake.

Det ingen av dere har skjønt er at mitt poeng er ikke at man ikke skal ta vare på kroppen og utseendet for å ikke være kvinnelig.

 

Men det går en grense der, er ikke menn kvinnelige når de bruker sminke? Er de ikke kvinnelige når de går i ultratrange bukser og singlet?

Dette er klær som i utgangspunktet har blitt brukt til å fremme kvinnens feminine former, som rumpe og pupper.

Slik er kulturen i dag, og når man etterhvert begynner å la gutter bruke kvinneklær, blir det feminint.

Men det kan sikkert gå over, når folk blir vant til det, for hva som oppfattes som feminint kommer mye an på kulturen og hvordan enkeltindivider oppfatter verden.

 

Det at kvinner skal ha like mye "makt" som mannen er helt riktig. Det gjør ingen til en pyse, tvert imot.

Men tøffelhelter er feminine. Og da har den feminine delen av forholdet tatt over kraftig.

Dvs at mannen ikke har like mye makt som kvinnen, maktbalansen opprettholdes ikke.

 

Hva du er villig til å ofre er ikke fasiten på hva man skal ofre i et forhold, det må være opp til hver enkelt, og hvis noen ikke velger å fjerne hår til tross for at partneren ønsker det, er det verken dårlig gjort eller å ikke gi i et forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
*klippe klipp*

 

OMFG, langt hår og bunad! Kan du komme og bo i kjelleren min? :D

 

 

Ellers må jeg si jeg har sette flere kjekke folk med langt hår enn kort hår, men det går vel litt på stilen jeg også foretrekker selv.

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar
Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

Mykje personangrep og anna rot her no. Ver vennleg å konsentrer dykk om å diskutere trådens emne, og ikkje deltakarane.

 

Om kamphanane ikkje blir samde er det kanskje greit å einast om og gå kvar til sitt. Ingen tener på å krangle for kranglinga si skyld.

Lenke til kommentar

Mitt hovedargument for at mitt eget hår ikke skal være bundet av sosiale normer som er svært utbredt blant visse folk i denne tråden er at jeg kombinerer mitt lange, blonde, krøllete og generelt unike hår med et fantastisk skjegg som får meg forøvrig til å se uhorvelig macho ut.

 

Det er bare å sende PMs.

Lenke til kommentar
*SNIP*

 

Vær så god for deg, kom gjerne tilbake.

Det ingen av dere har skjønt er at mitt poeng er ikke at man ikke skal ta vare på kroppen og utseendet for å ikke være kvinnelig.

 

Men det går en grense der, er ikke menn kvinnelige når de bruker sminke? Er de ikke kvinnelige når de går i ultratrange bukser og singlet?

Dette er klær som i utgangspunktet har blitt brukt til å fremme kvinnens feminine former, som rumpe og pupper.

Slik er kulturen i dag, og når man etterhvert begynner å la gutter bruke kvinneklær, blir det feminint.

Men det kan sikkert gå over, når folk blir vant til det, for hva som oppfattes som feminint kommer mye an på kulturen og hvordan enkeltindivider oppfatter verden.

 

Det at kvinner skal ha like mye "makt" som mannen er helt riktig. Det gjør ingen til en pyse, tvert imot.

Men tøffelhelter er feminine. Og da har den feminine delen av forholdet tatt over kraftig.

Dvs at mannen ikke har like mye makt som kvinnen, maktbalansen opprettholdes ikke.

 

Hva du er villig til å ofre er ikke fasiten på hva man skal ofre i et forhold, det må være opp til hver enkelt, og hvis noen ikke velger å fjerne hår til tross for at partneren ønsker det, er det verken dårlig gjort eller å ikke gi i et forhold.

 

 

Aha, endelig kom et innlegg der jeg føler at du er 100 % seriøs og beviser at du ikke er et troll, kudos. Jo, jeg vil påstå at det er flere kvinnelige plagg som blir benyttet av gutter i dag og som kan sees på som feminine, men i all hovedsak vil jeg påstå at det slett ikke er majoriteten av menn som benytter sminke og slike plagg. Jeg velger å komme med denne påstanden ut fra hva jeg ser daglig i tigerstaden. Jeg ser heller ikke på trange jeans som feminint hvis det ikke går for langt.

 

Finner du for eksempel dette feminint? Det hadde vært fint om vi kunne se akkurat hva du mener er feminint kontra hva som er maskulint.

 

m1_377612.jpg

 

Problemet mitt med innleggene dine lå i at du presentere det slik at de fleste av oss tolket det som om du mente at alle som brydde seg om sitt eget utseende og var villig til å bruke penger på å kle seg bra var ekle og feminine.

 

Når det gjelder langt hår så er det svært få gutter som kler det, nesten alle ser utelukkende bedre ut med kortere hår.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet hva folk oppfattet det som, og det er derfor jeg kalte dem dumme.

Jeg skrev gang på gang at jeg ikke mente at alle som brukte penger på klær o.l var feminine.

 

Jeg kan komme med eksempler på hva jeg mener er feminint ja, her er det en gutt med kort hår (faktisk) som presterer å være feminin:

JC

 

Jeg mener ikke at det bildet ditt er ultrafeminint, nei.

Synes det ser relativt vanlig ut.

 

Og dette er en "mann" jeg ser på som veldig feminin:

Chris Crocker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...