Gå til innhold

Hvordan grunner har folk for at gutter ikke skal ha langt hår?


Anbefalte innlegg

Det er ekkelt og unaturlig.

 

Ja, det er mye bedre å gå rundt og drite i hvordan man ser ut. Da er man tøff og macho da!

 

 

 

 

 

 

 

 

facepaw.png

 

Jeg vet ikke hvor dum du er, men du er i hverfall ganske dum :)

Jeg skal lære deg en liten ting om livet: Det er ikke svart hvitt. Det er ikke alfa og beta, det finnes mellomting.

Sånn!

Nå ble du litt smartere! :)

 

Du mener jeg er dum, fordi jeg reagerte på et trangsynt og idiotisk utsagn du kom med? Vel, du kan mene hva du vil, men når du presterer å komme med disse postene kan man trygt si at du ikke er noen Einstein selv:

 

Enkelte gutter?

 

Alle guttene jeg ser i dag er nesten mer femi og opptatt av klær enn jenter.

Det er ekkelt og unaturlig.

Men de får være som de vil :)

 

At det er ekkelt er din egen mening, men jeg er meget interessert i hvorfor du mener det er UNATURLIG at en mann er mer opptatt av utseende en kvinner. Jeg lurer også på hvor du bor, for jeg må si at der jeg bor (Asker, kanskje en av stedene i landet flest er opptatt av utseende) er det ikke i nærheten av å være like mange menn som er opptatte av utseende som det er kvinner.

 

 

Det er unaturlig at gutter er mer opptatt av utseendet sitt enn mange jenter.

Retter ut håret, bruker voks, shaver seg på magen og ryggen (og pungen..), bruker sminke, bruker tusenvis av kr på "moteriktige klær", er livredde for skitt osv.

Men de får gjøre som de vil ja, så lenge de holder seg unna meg

 

Igjen, hvor har du det fra at det er unaturlig? Og lever du i steinalderen? Menn har brukt voks (eller andre hårprodukter) i hundrevis av år. Det er dessuten MEGET få menn som bruker sminke. At man kjøper moteriktige klær ser jeg virkelig ikke problemet med. Det virker som om du mener det er feil å gjøre en innsats for å se bra ut og ta vare på kroppen. Jeg må si det er en litt rar logikk...

 

 

Jo, faktisk er man mindre mann om man ikke godtar at man har kroppshår.

Hvis man gir etter for kvinner, er man ENDA mindre mann :D

Finnes kvinner som ser ut som menn ja, det er stygt.

 

Jeg vet ikke hva annet det er å si til dette annet enn LOL.

 

Resten av argumentene dine om forhold er ganske latterlige de og. For å ta et eksempel (som ikke har rot i virkeligheten, ettersom jeg ikke har hår på ryggen): Hvis kjæresten min syns det ser bedre ut om jeg vokser ryggen har jeg ikke noen problemer med å bruke 10 minutter på å gjøre det. Det betyr ikke at forholdet er overfladisk, og hun hadde ikke likt meg dårligere om jeg ikke gjorde det, men siden hun syns det er finest er det da aldeles ingen grunn til å ikke gjøre det så lenge det ikke plager meg. Det viser bare at jeg er villig til å gjøre en liten innsats for å gjøre meg pen for henne.

 

 

 

Det virker som om du har et utrolig gammeldags syn på kjønnsrollene btw...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jo en helt naturlig forklaring, som denne lille historien kan fortelle.

 

Var i militæret og vi skulle bort på volleyballbanen og spille litt. Jeg hadde selvfølgelig ikke linser på meg, og kom med følgende komentar:

Hun der så jo litt digg ut. (Tror jeg sa det på en måte som ikke fikk det til å høres ut som om det vare en jente jeg snakket om).

 

Hun der var selfølgelig en kis med langt blondt hår. De andre begynte selvsagt å lure. Helt til vi kom nærmere og det gikk opp for meg at det faktisk var en kis og utbrøt "oj faen det var visst ikke en jente".

 

Hva kan vi moralen her? Jo gutter skal ha kort hår.

Lenke til kommentar
Dette har jo en helt naturlig forklaring, som denne lille historien kan fortelle.

 

Var i militæret og vi skulle bort på volleyballbanen og spille litt. Jeg hadde selvfølgelig ikke linser på meg, og kom med følgende komentar:

Hun der så jo litt digg ut. (Tror jeg sa det på en måte som ikke fikk det til å høres ut som om det vare en jente jeg snakket om).

 

Hun der var selfølgelig en kis med langt blondt hår. De andre begynte selvsagt å lure. Helt til vi kom nærmere og det gikk opp for meg at det faktisk var en kis og utbrøt "oj faen det var visst ikke en jente".

 

Hva kan vi moralen her? Jo gutter skal ha kort hår.

Moralen er at du benytter deg av linsene dine ;)

Lenke til kommentar

Hvor har du den Askerstatistikken din fra egentlig? Hadde vært interessant å vite.

Ja, jeg mener at du er dum. Og ikke bare litt dum.

 

En mann skal være stor, sterk og klare å ta seg av dama si og evt. unger. Ikke være en femi liten pingle.

Det er bare et resultat av dårlige gener.

Det er ikke MEGET få menn som bruker sminke, nei. Det er kjempemange menn som gjør det.

Bla.a noen homofile, menn som er med i metalband, emoer osv.

Og til og med heterofile menn. Sikkert fler enn du vet om! Kanskje til og med faren din bruker sminke.

 

Jeg snakker ikke om menn som bare bruker litt voks o.l, men veldig femi menn/gutter.

Menn som er ekstremt opptatt av merkeklær, barbering, parfyme, mote osv osv.

Du mener at man blir sunn og tar vare på kroppen når man kjøper merkeklær?

"Jeg skjønner virkelig ikke logikken din!!" haha.

 

Det at du ikke presterer annet enn å si LOL, sier veldig mye om deg egentlig. Ikke mer å si om den saken.

 

"Resten av argumentene dine om forhold er ganske latterlige de og. For å ta et eksempel (som ikke har rot i virkeligheten, ettersom jeg ikke har hår på ryggen): Hvis kjæresten min syns det ser bedre ut om jeg vokser ryggen har jeg ikke noen problemer med å bruke 10 minutter på å gjøre det. Det betyr ikke at forholdet er overfladisk, og hun hadde ikke likt meg dårligere om jeg ikke gjorde det, men siden hun syns det er finest er det da aldeles ingen grunn til å ikke gjøre det så lenge det ikke plager meg. Det viser bare at jeg er villig til å gjøre en liten innsats for å gjøre meg pen for henne"

 

Dette er totalt urelevant i forhold til hva jeg skrev, men det er ikke så rart at du nevnte det siden du er dum som en griseanus.

 

Mitt poeng var at å "gi og ta" i et forhold er ikke at man skal FORVENTE at andre vokser seg o.l.

Man kan godt like det og si at man liker det, men hvis partneren din ikke vil vokse seg, er ikke det å ikke gi i et forhold. Man må akseptere andres beslutninger, og det at noen ikke velger å barbere pungen til tross for at kjæresten vil at man skal gjøre det handler ikke om at man ikke gir. That was my point, mr. Fjortiz.

 

Jeg vet ikke hvor gammal du er, men du virker som en fjortis med et merkelig syn på verden.

Håper ikke du er sosialist i tillegg da, det hadde vært virkelig ille :(

 

Dette har jo en helt naturlig forklaring, som denne lille historien kan fortelle.

 

Var i militæret og vi skulle bort på volleyballbanen og spille litt. Jeg hadde selvfølgelig ikke linser på meg, og kom med følgende komentar:

Hun der så jo litt digg ut. (Tror jeg sa det på en måte som ikke fikk det til å høres ut som om det vare en jente jeg snakket om).

 

Hun der var selfølgelig en kis med langt blondt hår. De andre begynte selvsagt å lure. Helt til vi kom nærmere og det gikk opp for meg at det faktisk var en kis og utbrøt "oj faen det var visst ikke en jente".

 

Hva kan vi moralen her? Jo gutter skal ha kort hår.

 

HAHA

Lenke til kommentar

Jeg synes langt hår på gutter er STYGT!

Har sett få personer som har kledd det.

Mange får også veldig fett og dødt hår, som gjør det enda styggere.

 

De jeg kjente som hadde langt hår ble skikkelig hunk når de klipte seg.

De angret seff på at de ikke klipte det før, siden de plutselig fikk draget på damene ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jo, at forhold handler om å gi og ta (det skulle du liksom forvente at jeg ikke skulle vite).

Du skrev at hvis man ikke barberer seg der partneren vil at man skal barberer seg, gir man ikke, og da vet man ikke hvordan forhold skal være.

 

 

Pek gjerne på hvor jeg skrev det. I ett innlegg skrev jeg at det ofte var damer som satte pris på hårfjerning. I et annet innlegg skrev jeg at man må gi og ta i et forhold. Jeg foreslår at du leser deg opp i god debatteknikk.

 

 

Jeg kan forsåvidt gå god for at fkm ikke er tenåring, sosialist og dum.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Jo, at forhold handler om å gi og ta (det skulle du liksom forvente at jeg ikke skulle vite).

Du skrev at hvis man ikke barberer seg der partneren vil at man skal barberer seg, gir man ikke, og da vet man ikke hvordan forhold skal være.

 

 

Pek gjerne på hvor jeg skrev det. I ett innlegg skrev jeg at det ofte var damer som satte pris på hårfjerning. I et annet innlegg skrev jeg at man må gi og ta i et forhold. Jeg foreslår at du leser deg opp i god debatteknikk.

 

 

Jeg kan forsåvidt gå god for at fkm ikke er tenåring, sosialist og dum.

Det var enda godt at fkm ikke er tenåring(fjortis) og sosialist!

For begge delene hater jeg.

 

Så det du mener nå er at du endrer mening i hvert innlegg? At man ikke kan vite hva du mener utifra flere innlegg, men at man må se på 1 og 1 innlegg og se hva du mente akkurat der?:)

 

Jeg synes langt hår på gutter er STYGT!

Har sett få personer som har kledd det.

Mange får også veldig fett og dødt hår, som gjør det enda styggere.

 

De jeg kjente som hadde langt hår ble skikkelig hunk når de klipte seg.

De angret seff på at de ikke klipte det før, siden de plutselig fikk draget på damene ;)

Haha, vel, da hadde de vel en positiv opplevelse da!

Har opplevd akkurat det samme jeg, noen med langt hår som klippet seg, så fikk de seg kjæreste osv.

Noen gutter kan kle langt hår, men de ser uansett bedre ut med kort hår. Mener nå jeg!

Lenke til kommentar
Wow, jeg håper for din skyld at du ikke er over 12 år, for du er helt seriøst en av de mest trangsynte idiotene jeg har sett på lenge.

Haha! Takk for komplimentet.

 

Jeg eide deg virkelig så jævlig at du ikke klarer å skrive noenting tilbake.

 

Klarer du å fremprovosere et lite LOL da, hvis du anstrenger deg bittelitt og spiser en brødskive med nugatti på?

Lenke til kommentar

Du driter deg selv ut, men det er nå så.

 

Når du kommer på et forum der folk faktisk er interessert i mote, forventer du at du blir tatt seriøst når du skriver at folk som bruker tid og penger på mote, parfyme, klær etc er femi? Det er bare en latterlig påstand, selv om folk faktisk bryr seg om hvordan de ser ut, så er de ikke feminine.

 

Ikke vær så opptatt av å være alpha male, det er bare dumt.

Lenke til kommentar
Det var enda godt at fkm ikke er tenåring(fjortis) og sosialist!

For begge delene hater jeg.

 

Så det du mener nå er at du endrer mening i hvert innlegg? At man ikke kan vite hva du mener utifra flere innlegg, men at man må se på 1 og 1 innlegg og se hva du mente akkurat der?:)

 

laugh.giflaugh.gif Du er så tilbakestående at det ikke er noe poeng i å prøve å diskutere med deg. Du legger sammen deler av to vidt forskjellige innlegg og setter det sammen slik at de passer sammen i din argumentasjon. Dette er ikke en vgs-kantine, og du vil bli tatt for det.

 

Innlegg 1) En tilfedlig kommentar om at kvinner ofte setter pris på hårfjerning på enkelte deler av kroppen.

 

Innlegg 2) I forhold må man gi å ta.

 

 

Din konklusjon: Overfladisk forhold, krav om forandring av partner blablabla, ikke manding om man blir påvirket av forholdet blablabla. Hvis du ikke selv klarer å se at du trekker slutninger langt utover hva jeg faktisk skrev er det noe galt med deg. Men dette er skammelig off-topic, og dette er det siste innlegget mitt i denne tråden som ikke har med trådstarters spørsmål.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Du driter deg selv ut, men det er nå så.

 

Når du kommer på et forum der folk faktisk er interessert i mote, forventer du at du blir tatt seriøst når du skriver at folk som bruker tid og penger på mote, parfyme, klær etc er femi? Det er bare en latterlig påstand, selv om folk faktisk bryr seg om hvordan de ser ut, så er de ikke feminine.

 

Ikke vær så opptatt av å være alpha male, det er bare dumt.

 

Du har et merkelig syn på verden må jeg si.

Jeg tror ikke at du noensinne mener gutter er femi.

"Nei, de har jo penis, så de kan ikke være femi.."

Femininitet er definert som kvinnelighet. Så man kan jo si at gutter som er femi er kvinnelige.

Og det kan de lett være uten å ha vagina, pupper o.l.

 

Jeg har ikke skrevet at folk som bruker tid og penger på mote,parfyme,klær etc er femi.

Men jeg har skrevet at folk som bruker ekstremt mye tid på det er det.

Og det er veldig mange i dag som bruker veldig mye tid på det.

 

En gutt kan bruke parfyme og ta vare på kroppen sin o.l uten å være feminin.

Men det er en grense der, og noen gutter har bikket over til å være feminine og ekstremt opptatt av feminine aktiviteter.

Lenke til kommentar
Ikke vær så opptatt av å være alpha male, det er bare dumt.

 

Det er ikke negativt å være alpha-male, det er mer det utdaterte synet på hva en alpha-male er. Man lever ikke lenger i et klan-basert samfunn. Makt i dag er karriere, nettverk og sosio-økonomisk tilhørighet. Ikke hvor mye du løfter i benken.

Lenke til kommentar
Det var enda godt at fkm ikke er tenåring(fjortis) og sosialist!

For begge delene hater jeg.

 

Så det du mener nå er at du endrer mening i hvert innlegg? At man ikke kan vite hva du mener utifra flere innlegg, men at man må se på 1 og 1 innlegg og se hva du mente akkurat der?:)

 

laugh.giflaugh.gif Du er så tilbakestående at det ikke er noe poeng i å prøve å diskutere med deg. Du legger sammen deler av to vidt forskjellige innlegg og setter det sammen slik at de passer sammen i din argumentasjon. Dette er ikke en vgs-kantine, og du vil bli tatt for det.

 

Innlegg 1) En tilfedlig kommentar om at kvinner ofte setter pris på hårfjerning på enkelte deler av kroppen.

 

Innlegg 2) I forhold må man gi å ta.

 

 

Din konklusjon: Overfladisk forhold, krav om forandring av partner blablabla, ikke manding om man blir påvirket av forholdet blablabla. Hvis du ikke selv klarer å se at du trekker slutninger langt utover hva jeg faktisk skrev er det noe galt med deg. Men dette er skammelig off-topic, og dette er det siste innlegget mitt i denne tråden som ikke har med trådstarters spørsmål.

 

Det du gjør nå er å vri deg unna det du har skrevet, men greit nok! Her er det jo ikke akkurat høyt nivå fra før, det er nettopp derfor jeg er her. Å diskutere med idioter kan ha høy underholdningsverdi.

 

Hva har mine slutninger å gjøre med hva du skrev? Haha!

Dette er slutninger jeg har trekket, og hva som ligger til grunne for de slutningene, aner ikke du hva er egentlig.

 

Ja, da fikk jeg siste ordet da:)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vridd meg unna noe som helst. Jeg konstanterte bare essensen i de to første innleggene mine siden du tydeligivs har problemer med å dekode de.

Når du trekker slutninger som ikke har rot i hva jeg skrev, for også bruke de som argumenter, faller de på sin egen urimelighet.

 

Det blir som å ta en enkeltsetning utifra en kontekst for også bruke den i en helt annen, eller legge til tilleggsbetydninger på setninger uten at det er holdbarhet i tilleggsbetydningen.

Hvis du ikke ser hva som er galt med det blir jeg nesten litt skremt.

 

Enten så er du et troll eller så vurderer jeg å legge inn alle kommentarene din i kvinne-logikk tråden, for dette er ren underholdning hva debatteknikk og logikk angår.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vridd meg unna noe som helst. Jeg konstanterte bare essensen i de to første innleggene mine siden du tydeligivs har problemer med å dekode de.

Når du trekker slutninger som ikke har rot i hva jeg skrev, for også bruke de som argumenter, faller de på sin egen urimelighet.

 

Det blir som å ta en enkeltsetning utifra en kontekst for også bruke den i en helt annen, eller legge til tilleggsbetydninger på setninger uten at det er holdbarhet i tilleggsbetydningen.

Hvis du ikke ser hva som er galt med det blir jeg nesten litt skremt.

 

Enten så er du et troll eller så vurderer jeg å legge inn alle kommentarene din i kvinne-logikk tråden, for dette er ren underholdning hva debatteknikk og logikk angår.

 

Oi, du klarte visst ikke å la være og skrive. Jaja!

Det du må begynne å gjøre er og skrive det du egentlig mener, i alle innleggene dine.

Jeg har ikke tatt noen ting ut av kontekst, men du må godta at folk tolker innleggene dine som de vil når du skriver innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...