Gå til innhold

Stille, modulær strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å få fjernet tilnærmet alt av støy fra PCen min, og trenger en strømforsyning som støyer ekstremt lite, i tillegg til at den må være modulær. Har lest litt rundt, og Corsair HX 650W skal visstnok være av det absolutt beste å oppdrive. 650W er skikkelig overdimensjonering for mitt oppsett, men skal jeg ha en stillegående strømforsyning med avtagbare kabler kommer jeg opp i denne prisklassen uansett.

Hardware:

AMD Athlon II 600e 45W TDP

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H hovedkort med integrert grafikk

Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB

Antec NSK3480 kabinett

Intel X25-M + WD15EADS

Noen med innspill på alternative strømforsyninger, eller bør jeg gå for HX650W?

Vurderer forresten HX620W i stedet for HX650W, da den blir litt billigere for meg. Noen forskjell mtp støy på disse to?

Edit: Virker ikke som det er så stor forskjell:

This fan carries a model number of AD1212HB-A71GL and is actually the very same fan used inside the HX620W (...) During a recent conversation with Corsair they tell me that the fan profile for the HX650w has been adjusted to be even quieter than the HX620W. This is probably owing to the (hopefully) higher efficiency of the HX650W with less energy being wasted as heat.
Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet så koster de jo det samme ( HX 620 - HX 650) men du får kanskje et knakende godt tilbud uten om de vanlige salgskanalene?!?

Du kan uansett ikke gå feil med 620 eller 650. De får begge veldig gode skussmål på alle nettsteder som tester dem. Jeg har også veldig sansen for Seasonic sine strømforsyninger men de er veldig vanskelig å oppdrive i Norge for tiden. (pluss for deg er at Seasonic lager mange av Corsair sine strømforsyninger :thumbup: )

Denne ville kanskje passet mer til oppsettet ditt i tillegg til å gi deg en modulær strømforsyning men.....Vanskelig å finne gitt....

Lenke til kommentar

Her er en test av X-650 hos Silentpcreview.

Har ikke anelse hvorfor seasonic er så vanskelig å oppdrive for tiden. Tidligere hadde både Multicom og Komplett mange av disse inne men nå er det helt tombola.

Edit:

Ang Antec kabinettet du planlegger å kjøpe. For å få oppnå et lydløst system så må du bytte ut den medfølgende vifta med en mer stillegående som f.eks Noctua, Nexus eller Scythe .

Jeg har selv NSK 2480 og det var stor forskjell på Antec viftene og de to Noctua som jeg erstattet med.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Ser etter nøyaktig det samme som trådstarter og poster derfor her i stedet for å lage ny tråd (er også ute etter å fjerne så mye støy som mulig fra maskinen min, og da må den gamle strømforsyningen ut). Ønsker ikke å importere, da utelukkes vel Seasonic.

Hvordan er Corsair HX 650 i forhold til strømforsyninger som markedsføres som "silent" (f.eks. Cooler Master Silent Pro 700W eller Zalman 600W-HP Silent)? Og hvordan er Corsair TX 650 i forhold til HX 650 når det gjelder støy? Selv om jeg ønsker modulær, er det viktigst at strømforsyningen er stillegående.

Lenke til kommentar
hvordan er Corsair TX 650 i forhold til HX 650 når det gjelder støy? Selv om jeg ønsker modulær, er det viktigst at strømforsyningen er stillegående.

TX650 og HX650 har i utgangspunktet den samme innmaten. Jeg har hatt både TX650 og HX620, og i min mening etter sammenlikning side ved side, så var TX650 noe stillere i bruk. Så regner med HX650 er av samme ulla som den i så fall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Glimrende, BAT! Sendte faktisk en epost til Dustinhome i begynnelsen av februar og presset på for å få inn X-650.

Plan for morgendagen: koble ut vifta i PSUen jeg allerede har og se høre hvor mye bedre det blir. Hvis jeg synser rett kommer det til å bli stor forskjell.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...