Zic0 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hvis du går på skole er det jo bare å søke studielån. Lett å få og er ikke renter før du slutter å studere. Gogogogo Endret 5. februar 2010 av Zic0 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Fordi jeg har fått et jobbtilbud der startlønnen er på 280 000 ++. Men jeg kommer til å kun være der et år. På den måten skal jeg klare å spare 200 000. Denne jobben skal jeg som nevnt ha etter vgs og det året skal jeg ikke studere som sakt. Altså ifra sommer av og et år frem i tid. Man klarer ikke å spare så mye om man går på skole. Men jeg mener å spare 100 000 i løpet av et år for en student som bor hjemmme, er realistisk. Endret 6. februar 2010 av eddielie30 Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er 18 og har deltidsjobb på statoil stasjon. Jeg kan tjene 15 000 månden men da må jeg jobbe endel utenom skolen. Men det er mulig. Si du gjør det i to månder så har du bilen din. Tull, tror du vi er dumme? 14000 etter skatt tilsvarer 17920 før skatt med en prosent på 28% Med 115kr timen vil det si at du må jobbe 155t måneden. Noe som tilsvarer ca 34,6 timer i uka. Da er det ikke noe deltids jobb men en 90% stilling. Og til TS, bensinstasjon jobbing er som regel dritt betalt. De følger ofte ikke tarrifen og du får ikke tillegg for kveld/natt/søndags jobbing. Få deg jobb i en matbutikk da får du i det minste UB tillegg osv. Og ikke regn med at du klarer å tjene noe særlig mer en 8-9tusen ved siden av skolen i måneden. Da blir det mye skulk. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 takk for svar eddielie, men var noe skurr i teorien din her. En som går på vgs spare 100-200.000 i året? Kanskje litt overdrevet. For det første, hvordan kan du tjene så mye på deltid? Som Ziera sier så må du ha 90% stilling etter det du forteller oss, noe som vil være totalt umulig for meg hvertfall. Og mange takk til deg også Ziera! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dette klarer du fint Christian Skaff deg en deltidsjobb i en butikk/bensinstasjon. Det gjorde jeg, og jobber du ca. 3 kveldsvakter i uka skal det være ganske grei inntekt. Nå går jo jeg på VG3 så jeg må prioritere skolen, derfor jobber jeg bare to kvelder i uka (inkl. lørdag) på Kiwi, men allikevel tjener jeg mellom 10 og 12k i måneden Forrige måned jobba jeg 5 lørdagskvelder og 4 onsdager, og da får jeg nesten 12.000 i lønning nå. Det er slettes ikke så galt. Må betale ett par tusen i skatt da men. Det meste av lønninga går til billånet, men får spart en del ved siden av Du som ikke har bil kan spare mange tusen, også kan du kjøpe deg bil når du har mellom 20 og 30.000. Lykke til videre kamerat Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Dette klarer du fint Christian Skaff deg en deltidsjobb i en butikk/bensinstasjon. Det gjorde jeg, og jobber du ca. 3 kveldsvakter i uka skal det være ganske grei inntekt. Nå går jo jeg på VG3 så jeg må prioritere skolen, derfor jobber jeg bare to kvelder i uka (inkl. lørdag) på Kiwi, men allikevel tjener jeg mellom 10 og 12k i måneden Forrige måned jobba jeg 5 lørdagskvelder og 4 onsdager, og da får jeg nesten 12.000 i lønning nå. Det er slettes ikke så galt. Må betale ett par tusen i skatt da men. Det meste av lønninga går til billånet, men får spart en del ved siden av Du som ikke har bil kan spare mange tusen, også kan du kjøpe deg bil når du har mellom 20 og 30.000. Lykke til videre kamerat Jobbet på kiwi i en lang periode selv når jeg var yngre, og det kan være en gullgruve om du er villig til å jobbe på ugunstige tider. På lørdager får du 42kr ekstra i timen mellom kl 13-16. Etter kl 16:00 får du 84 kr ekstra i timen. Så da ender du på rundt 200 kr timen. Kiwi holder oppe til 23 så da blir det fort et par lapper på en 14-23:30 vakt på lørdag. På hverdager har du pluss 21 etter kl 18:00 og pluss 42 etter 21:00 Disse vaktene er det ofte veldig lett å få tak i. Siden de aller fleste helst vil slippe å jobbe lørdag kveld. De tarrifene der gjelder forseten i de aller fleste daglivare butikker. Jeg har foresten gode kontaker innenfor kiwi oslofjord. Så bor du i det området kan jeg godt sjekke om det er noen som trenger folk. Endret 7. februar 2010 av Ziera Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dette klarer du fint Christian Skaff deg en deltidsjobb i en butikk/bensinstasjon. Det gjorde jeg, og jobber du ca. 3 kveldsvakter i uka skal det være ganske grei inntekt. Nå går jo jeg på VG3 så jeg må prioritere skolen, derfor jobber jeg bare to kvelder i uka (inkl. lørdag) på Kiwi, men allikevel tjener jeg mellom 10 og 12k i måneden Forrige måned jobba jeg 5 lørdagskvelder og 4 onsdager, og da får jeg nesten 12.000 i lønning nå. Det er slettes ikke så galt. Må betale ett par tusen i skatt da men. Det meste av lønninga går til billånet, men får spart en del ved siden av Du som ikke har bil kan spare mange tusen, også kan du kjøpe deg bil når du har mellom 20 og 30.000. Lykke til videre kamerat Jobbet på kiwi i en lang periode selv når jeg var yngre, og det kan være en gullgruve om du er villig til å jobbe på ugunstige tider. På lørdager får du 42kr ekstra i timen mellom kl 13-16. Etter kl 16:00 får du 84 kr ekstra i timen. Så da ender du på rundt 200 kr timen. Kiwi holder oppe til 23 så da blir det fort et par lapper på en 14-23:30 vakt på lørdag. På hverdager har du pluss 21 etter kl 18:00 og pluss 42 etter 21:00 Disse vaktene er det ofte veldig lett å få tak i. Siden de aller fleste helst vil slippe å jobbe lørdag kveld. De tarrifene der gjelder forseten i de aller fleste daglivare butikker. Jeg har foresten gode kontaker innenfor kiwi oslofjord. Så bor du i det området kan jeg godt sjekke om det er noen som trenger folk. Det stemmer det. Vi har bare oppe til 21 da, men jeg jobber fast fra 13-21 og da blir det fortsatt mellom 1500 og 2000 kr. på den kvelden. Og grunnlønna er 125 kr. timen, men med tilleggene blir det fort penger som du sier Lenke til kommentar
go4life Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Dette klarer du fint Christian Skaff deg en deltidsjobb i en butikk/bensinstasjon. Det gjorde jeg, og jobber du ca. 3 kveldsvakter i uka skal det være ganske grei inntekt. Nå går jo jeg på VG3 så jeg må prioritere skolen, derfor jobber jeg bare to kvelder i uka (inkl. lørdag) på Kiwi, men allikevel tjener jeg mellom 10 og 12k i måneden Forrige måned jobba jeg 5 lørdagskvelder og 4 onsdager, og da får jeg nesten 12.000 i lønning nå. Det er slettes ikke så galt. Må betale ett par tusen i skatt da men. Det meste av lønninga går til billånet, men får spart en del ved siden av Du som ikke har bil kan spare mange tusen, også kan du kjøpe deg bil når du har mellom 20 og 30.000. Lykke til videre kamerat Jasså, fikk lurt deg inn på denne tråden og Simen? Ja har tenkt på det, vi har både spar og kiwi her jeg bor, pluss et lite utested/restaurant, så kan jo alltids se om noen av de trenger noe hjelp! Takk for info Jobbet på kiwi i en lang periode selv når jeg var yngre, og det kan være en gullgruve om du er villig til å jobbe på ugunstige tider. På lørdager får du 42kr ekstra i timen mellom kl 13-16. Etter kl 16:00 får du 84 kr ekstra i timen. Så da ender du på rundt 200 kr timen. Kiwi holder oppe til 23 så da blir det fort et par lapper på en 14-23:30 vakt på lørdag. På hverdager har du pluss 21 etter kl 18:00 og pluss 42 etter 21:00Disse vaktene er det ofte veldig lett å få tak i. Siden de aller fleste helst vil slippe å jobbe lørdag kveld. De tarrifene der gjelder forseten i de aller fleste daglivare butikker. Jeg har foresten gode kontaker innenfor kiwi oslofjord. Så bor du i det området kan jeg godt sjekke om det er noen som trenger folk. Nice! Takk for hjelpen! Bor på Fagerstrand på Nesodden, så hvis du vet om noe i nærheten er det jo gull - Christian Endret 7. februar 2010 av go4life Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bor på Fagerstrand på Nesodden, så hvis du vet om noe i nærheten er det jo gull - Christian Gjør desverre ikke det. Men møt opp på de butikkene du har i nærheten og spør om de har noe ledig. Husk å ta med jobbsøknad og cv. Hør rundt i nettverket ditt om det er noen som kjenner noen som kjenner noen. Jobb klarer du å få deg uansett. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Okei, takk for støtten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå