AnaXyd Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Heisann! Er det noen større sjanse for tyveri når man har en 2DIN spiller som står fast? Altså en du ikke kan fjerne skjerm eller noe på. Vil dette øke sjansene for at noen bryter seg inn, vs en vanlig spiller man har tatt av fronten på? Lenke til kommentar
go4life Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Heisann! Er det noen større sjanse for tyveri når man har en 2DIN spiller som står fast? Altså en du ikke kan fjerne skjerm eller noe på. Vil dette øke sjansene for at noen bryter seg inn, vs en vanlig spiller man har tatt av fronten på? Selvfølgelig vil det det! (jo mer synlig jo større risk mener jeg) Bare pass på og parker på litt tryggere steder enn der du ser det står 20narkomane, så skal det nok gå greit. Men man er jo ikke trygg uansett hvis man har grei stereo. Endret 3. februar 2010 av go4life Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Er det noe man kan gjøre for å unngå å bli "utsatt" da? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 En løs front som ser ut som en standardradio er jo en mulighet. Festes med sugekopp på LCD-skjermen, strammes/løsnes med "volumkontrollen" midt på. Bør stoppe de fleste av amatørene ihvertfall. 395,- hos... Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 uuh uuh la meg gjette, transmedia.no? Det du også kan gjøre, dette gjelder mest forsterkere og subber er å sote rutene. Og det du bør gjøre er å sjekke om det er mulig å få stereoen din forsikret. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Haha, den var jo genial da! En slik en kan være en ting ja! Jeg tror Gjensidige(som jeg har) har forsikring på anlegget som standard i delkaskopakka. Det står bare i papirene mine at musikkanlegg er forsikret, men ikke noen sum. Eller ligger det under Personlig Løsøre? (som er på 5000kr) Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har også gjensidige og når jeg snakket med dem i dag. Hos meg er det dekket 10.000kr for utstyr i bilen, dette er da med full kasko. For 1000kr mer i året så fikk jeg dekket inntil 20.000kr. For 2000kr mer i forsikring så fikk jeg dekket til og med 30.000kr. osv. Men det kreves FK godkjent alarm hvis du skal forsikre mer enn 20.000kr. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Du kan jo også montere "alarm". Kjøpe klistremerker fra en alarmaktør og en blinkende diode fra f.eks. Biltema. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 hjelper som regel ingenting. Kamerat ble frastjålet en 2 din spiller selv om han hadde alarm. De knuste den bakre sideruta, da gikk alarmen, brøyt opp panseret klippa ledningene til alarm hornet og vips kunne stjele bilstereoen i fred... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Statistikker viser jo at alarm minsker sjansene betraktelig for innbrudd. Står bilen langt unna folk som kan høre alarmen er jo sjansen selvfølgelig større for at tyven ikke bryr seg om den, men står den blant andre biler der folk lett kan høre alarmen hopper de lett over bilen med alarm. Mange av dagens alarmer varsler også også eieren, enten på SMS eller via kontrollen, så da er det ikke sikkert det hjelper så mye å få klipt av ledningen til hornet/sirena (om de finner den) hvis eieren kommer med balltre og halve nabolaget. Det krever også at innbruddstyven har med seg riktig verktøy, noe folk som driver med spontaninnbrudd sjelden har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå