Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få vekk internet restrictions


Gjest Slettet-CLIWLovz

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CLIWLovz

Hei,

 

Vi har en router hjemme (Dlink dir 855) og om hverdagen slår internetten seg av klokken 10, og jeg lurte på om det på noen måte er mulig å ta det vekk?

Isåfall hvordan?

Det brukes ett program Dlink har, som sikkert er det programmet som styrer hele ruteren.

 

Hvis spørsmålet kom litt uklart sier jeg det igjen:

Jeg trenger å finne ut en måte jeg kan forandre tiden på routeren så den ikke går av klokken 10 men senere. Er det mulig?

 

 

NB: Er det ikke lovlig, si ifra.

 

På forhånd takk!

 

Mvh

DanVazz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz
Gå inn på routeren din via nettverksbrowser og slå det av i menyen til routeren. Om du ikke har passordet kan du resette routeren med bryteren og gå inn og sette sikkerhet etc.

 

kan jeg gjøre det selv om det ikke jeg som er satt opp på routeren som admin?

Endret av Slettet-CLIWLovz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
Om du ikke har admin passordet må du ta en hard reset via bryteren på bakpanelet og du vil miste alle innstillingene på routeren. Det verste du kan miste er PPOE instllingene om du kjører mot en eldre Telenor installasjon.

 

Vi bruker lyse, vet du om noe problemer med det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
Så vidt jeg vet er det bare Telenor som bruker PPPOE, de andre bruker dynamisk IP og det er bare å følge veilederen på routeren så settes det opp nesten av seg selv. Du slipper påloggingsnavn IP-adresse ol.

 

Lykke til.

 

Takk :)

vet ikke om jeg skal gjøre det, for å være helt ærlig. Er redd for reaksjonene til pappa når jeg deleter alt det han har satt opp på routeren.

 

Men Tusen takk for all hjelp ;)

 

Mvh

DanVazz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...