Altobelli Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hei, har plutselig fått problemer med å connecte til live, noe som alltid har fungert før. Jeg er tilkoblet med en nettverksbro, og det er ikke der problemet ligger. Når jeg kjører en nettverkstest på xboxen får jeg bare opp "can't obtain a static ip-adress" noen som vet/kan hjelpe meg? Endret 6. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 hvis det alltid har fungert før, så tar du og slår av og på strømmen på modem og evt ruter hvis du har. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Gjort det, men hjalp ikke Lenke til kommentar
Hvadankan Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror ikke det har noe med modem og router å gjøre... Om jeg ikke tar feil, så er det jo tilkoblingen mellom pc og xbox som er problemet. Pc og xbox skal dele en IP i samme serie, og denne må være satt Manuelt. DENNE ip'n er jo lokalt kun mellom pc og xbox. Om internett virker som normalt på denne maskinen som Xboxen er tilkoblet til, så er det nok innstillingene enten på xbox eller pc. Prøv også å skru av både pc og xbox. Så skru på pc, la den starte helt opp, så skru på xboxen. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Artig at alle nevner "svenske-metoden".. skru av og på, så funker det. Pleier å teste det først selv, og det funker som oftest. Regner med at du har prøvd å skru av og på, så sjekk heller innstillinger. Når jeg har sånne problemer, pleier jeg å dekativere nettverksbroen, for så å aktivere den igjen. Dette er også en "svenske-metode", og den funker også! Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har du prøvd å sette Xboxen til dynamisk IP-adresse da? Evt. gå inn i routeren og assigne ny statisk IP? Lenke til kommentar
Hvadankan Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Artig at alle nevner "svenske-metoden".. skru av og på, så funker det. Pleier å teste det først selv, og det funker som oftest. Regner med at du har prøvd å skru av og på, så sjekk heller innstillinger. Når jeg har sånne problemer, pleier jeg å dekativere nettverksbroen, for så å aktivere den igjen. Dette er også en "svenske-metode", og den funker også! Det du kaller for "Svenske-metoden" har jeg brukt i jobb sammenheng i noen år nå. Den virker faktisk overraskende ofte. Det lønner seg selvfølgelig å finne ut av hvilken enhet som skaper trøbbel, så prøve å restarte denne enheten, samt de som er koblet direkte etter denne. Men ja. Ikke dumt å "slette" hele nettverksbroen fra nettverkstilkoblingene, for å så opprette denne på nytt. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Har opprettet broen på nytt, men det hjalp ikke. Noen som har andre forslag? edit: når xbox-live fungerte, måtte jeg også alltid kjøre en nettverkstest før jeg faktisk kunne spille, ettersom det virket som at xboxen ikke koblet seg opp automatisk EDIT 2: etter at jeg endret IP'en til xboxen, har jeg faktisk kommet meg forbi den "første" nettverkstesten (fra xbox-> nettverk) men jeg er fremdeles stuck fra nettverk og videre Endret 4. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) det fins en annen løsning enn bro. Du kan trykke deg til der det står at du kan dele internett med en annen enhet. (jeg har w7 og kan derfor egentlig ikke forklare hvor det var igjen, men det er i nettverksinnstillinger en plass) denne løsningen brukte en kompis av meg fordi ice modemet ikke ville bridges. Endret 4. februar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 hmm ok, vurderer å restarte ruteren, og se om det hjelper. Så spørsmålet mitt var: er det mye stress med å restarte en ruter? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) hmm ok, vurderer å restarte ruteren, og se om det hjelper. Så spørsmålet mitt var: er det mye stress med å restarte en ruter? nei, bare sørg for at du husker brukernavn og passord, ihvertfall på modemet hvis du resetter det. Vet ikke om noen nevnte det, har du koblet deg direkte med kabel til modem eller ruter? (bare for å teste?) Endret 4. februar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jepp det har jeg, men problemet er der fremdeles :s Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 resatt settings i selve xboxen til default? prøvd en annen xbox? Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Prøv å sette xboxen med statisk IP i DMZ. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Unnskyld, men hva er DMZ? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Edit: endelig fikk jeg fikset det, var visstnok noe problemer med DHTCP og MAC-settings. TAKK for alle innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå