Joffer Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har en gammel P90 med 32MB ram som jeg har installert Trustix 1.5 på (server distro). Alt er oppe, untatt nettverkskortet. Det er et standard rtl8139 kort (Unex 10/100) og det virker utmerket i alle mine andre Trustix bokser, men ikke i denne maskinen.. Nettverket ser ut til å være oppe (det er satt riktig opp.. gjort det mangfoldige ganger, og gått over det flere ganger for å være helt sikker) - anyway.. ingen kontakt med ruter/andre maskiner... I /var/log/messages får jeg diverse meldinger, slik som dette: [date] [host] kernel: eth0: Transmit timeout status 0c 0005 media 00. [date] [host] kernel: eth0: Tx queue start entry 4 dirty entry 0 og noen minutter senere kommer det noe i denne duren: [date] [host] kernel: eth0: RTL8139 Interrupt line blocked, status 5 eller: [date] [host] kernel: eth0: RTL8139 Interrupt line blocked, status 1 Fra 'mii-tool' får jeg: eth0: negotiated 100basteTx-FD, link ok Så.. jeg sitter fast.. kjernen er standard "stock" kjerne fra Trustix installasjonen. Kan det være IRQ innstillinger som bøgger? Andre forslag? Annen info som trengs? Lenke til kommentar
herregud Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Prøvd å putte nettverkskortet i en annen port? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Prøvd å putte nettverkskortet i en annen port? Ville også ha prøvd dette ja! -Chief- Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Prøvd alle PCI slottene som er. Også prøvd de forskjellige IRQ adressene som er tilgjengelig i BIOS... no luck Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Prøv det annet nic? Eventuelt prøvd nic'et i en annen box? Mulig en feil på kortet... Nettverks kort er jo en billig ting å bytte... Lenke til kommentar
jrz Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 et rtl8139 nic koster vel 90 kroner Sparer mye slit. Sikkert dødt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå