Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av - W7

Anbefalte innlegg

Bygget maskin for en liten stund siden, og sliter med at den innimellom plutselig slår seg av. Dette skjer stort sett når den står idle, men også avogtil når jeg holder på med noe. Har dog aldri skjedd når jeg gjør noe tungt, så jeg tviler på at det er temperatur-problemer.

Noen ganger skjer det veldig fort etter den er skrudd på første gang, andre ganger skjer det ikke i det hele tatt.

Etter den slår seg av, prøver den å starte seg selv igjen noen ganger, men får det ikke til. Viftene spinner opp, men stopper etter 1-2 sekunder. Da pleier jeg å kutte hele strømtilgangen på stikkontaktnivå, før jeg starter opp igjen. Som oftest da starter den med én gang.

Jeg har prøvd å be W7 om å skrive en Minidump, men jeg finner ingenting etter den har kræsjet. Har også prøvd å slå av funksjonen om at den skal starte automatisk på nytt, men der var heller ingen forskjell.

Maskinvaren min:

OCZ ModXStream strømforsyning 700

i5 750 CPU

Antec Nine Hundred Two Black Miditower

MSI 1156 P55 DDR3 SATA2 2XGBLAN (P55-GD65)

WD 1TB SATA

CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1600MHz

GeForce 7800GT

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for å begynne med en ting. Hvilken spenning kjører rambrikkene dine med? Har du prøvd å resette bios? Overklokker du? Kanskje psuen, prøv med en annen om du kan.

Jeg overklokker ikke, og har ikke en annen PSU som jeg kan prøve med. Har ikke prøvd å resette BIOS. Hvordan finner jeg ut hvilken spenning jeg kjører rambrikkene med?

Lenke til kommentar

Sitter selv med ei maskin m. w7 som plutselig bare svartner og restarter seg. Kjörte memtest og fant ut at den ene brikken i 4G DDR3 kittet fra Corsair som jeg kjöpte for ei uke sida er defekt (funka fint til test 5 & 6 men der klikka den helt). Har prövd slappere timing, lavere hastighet og det som er men den feiler uansett. Blir retur av slikt. Anbefaler å brenne ut memtest.iso og kjöre den. Greit å få sjekka og evt. avskrevet det som kilden til problemene

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...