Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fraværende hva kan det bety?

Gjest Guest_Olebrumm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Olebrumm_*

Hei!

Er det mulig at jeg er bare utslitt? Legen finner liksom ikke så mye galt med meg, men enkelte prøver jeg skulle ønske de tok, mener de at det ikke er behov for.

Greia er at jeg blir lett fraværende, jeg prøver å ikke være det, men til og med når jeg preter med folk kan jeg føle meg "ikke helt tilstede" det er litt flaut. Jeg prøver å holde meg til temaet og gi normale svar og greier det som regel, men føler meg fortsatt ikke helt der og det er en viss fare for at jeg sier noe som ikke helt passer inn og etterlater de jeg prater med litt forundret.

Så var det fokus, jeg mister også fokus lett. Jeg har kjevesperre, som jeg har fått beskjed kommer av tanngnissing, kjeven begynte å gå ut av ledd og jeg fikk lett betennelse i området.

Jeg har nok hatt et slitsomt liv på mange måter og er trett stadig vekk, kan dette være jernmangel?

Jeg er også ganske klønete, mister ting, snubler etc.

Og selv om jeg kanskje er like smart som før, føler jeg meg mer og mer som Ole Brumm, glemsk og i min egen verden.

Hva er det som skjer med meg.

Kan jeg bare være sliten og trett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Olebrumm_*

I tillegg vil jeg si at jeg har lenge følt etslags trykk i området bak nesen på venstre side og bak venstre øye og i overkjeven venstre side. Jeg ble henvist til øre nese hals lege en stund siden, men han fant ingenting. Det har blitt tatt røntgen av kjeven også, som kun viste at kjeven går ut av ledd på høyre side. Men legen sier det ikke kan være kreft eller noe sånt, bare muskler??

Og når det gjelder følelsen av å være fraværende, kan jeg for eksempel stirre på en side i avisen noen ganger i mange minutter, og når noen spør meg hva jeg leser, så har jeg ikke lest noe...

Hjelp? Er jeg psykisk syk?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Olebrumm_*
Hei

Det er ikke mulig å avgjøre om du er psykisk syk ut fra det du skriver. Hvis du mener legen din ikke tar plagene dine på alvor, får du vurdere å skifte lege, eventuelt be om henvisning til en annen lege for "second opinion".

Mvh

Dag

Jeg har ikke forklart legen at jeg er fraværende og fjern ennå, men har vært det i flere år, har alltid tenkt det sikkert er bare søvn mangel og stress, men ettersom jeg ikke ser ut til å vli bedre av hvile og søvn, bør jeg kanskje nevne det også.

Jeg føler på en måte at jeg trenger å sove i et par uker, men kanskje det er vanlig å føle seg sånn i dagens hektiske verden?

Men jeg tror at uansett hva jeg sier og til hvilken lege (har byttet allerede en gang) så ser de på meg, jeg ser ung og frisk ut på utsiden, så det føles nok litt slik at om det ikke skjer noe som med sikkerhet viser det er noe alvorlig galt så vil legene bare si, tja.

Men jeg må si at jeg ikke har følt meg slik alltid.

Det begynte omtrent fem seks år siden.

Jeg får vel nevne dette for legen også, men det blir sikkert satt ned som psykiske plager, selv om jeg føler det må ligge noe fysisk bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...