Beritaron Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Får ikke til å få UPnP og NAT Type 2 via trådløs ruter (modemboksen med ruterfunksjon fungerer fint), og går utifra at jeg har gjort det som skal til. Åpne porter, sette statisk IP-adresse, har også prøvd å sette på DMZ til IP-adressen PS3 har, osv. Hva er det jeg overser? EDIT: Vurderer nesten å kjøpe ny ruter da jeg har hatt en del andre problemer med denne. Ofte vil ikke andre enheter kunne koble seg på ruter før jeg trar ut og inn strømpluggen. Lurer på om jeg skal gå for en Netgear, er iallefall det merket jeg har kommet best overens med tidligere. Er det noen rutere som er mer sammarbedsvillige enn andre, eller noen jeg burde styre unne om jeg skal spille via spillkonsoller på den? Endret 3. februar 2010 av tamarin Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 er server og ps3 koblet til samme rouer/switch? fungerer det kablet? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 er server og ps3 koblet til samme rouer/switch?fungerer det kablet? Koblingen er som følgende: ADSL-utgang fra veggen -> modemboks med ruterfunksjon (som er koblet opp mot en PC og den trådløse routeren) -> router -> trådløs kobling til PS3 og en bærbar. Det fungerer kablet direkte via modemboksen, ikke via ruter hverken kablet eller trådløst. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) jeg antar at det server maskinen er koblet til modemboks/routern din da. hvis du har PS3en koblet til trådløst så kan du jo prøve å koble til serveren til wlan routeren(hvis du kke allerede har gjort det da). ahr du forsøkt å sette wlan router til switch uten dhcp og alt slikt(så den blir ca usynlig på nettet og du får alt på samme ip-range. usikker på hvor pirkete den er på subnet men ikke alltid happy på at det kjøres på helt forskjellige ip ranges som f.eks. 10.0.0.2 og 168.198.0.24 *tillegg* hva slags router har du? og hvilken vurderer du å bytte med? Endret 3. februar 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ingen av maskinene blir brukt som server. Har ikke prøvd å sette opp router som switch nei, kan jo testes. Har linksys, og vurderer å bytte til en fra Netgear, eller kanskje Belkin. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Grunnen til at det ikke virker, er at du har 2 routere, altså dobbelt NAT. Det er flere måter å løse dette på, men den enkleste er kanskje å sette opp den trådløse routeren din som et aksesspunkt? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ingen av maskinene blir brukt som server. Har ikke prøvd å sette opp router som switch nei, kan jo testes. Har linksys, og vurderer å bytte til en fra Netgear, eller kanskje Belkin. bomma litt der ja, hva er NATen din tilkoblet da? Grunnen til at det ikke virker, er at du har 2 routere, altså dobbelt NAT.Det er flere måter å løse dette på, men den enkleste er kanskje å sette opp den trådløse routeren din som et aksesspunkt? var det jeg prøvde komme frem til tidligere, men hadde hatt en liten hjernefjert Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Høres ut som en logisk forklaring det der ja. Tror jeg ringer til nettleverandør og ber de sende meg en som er trådløs i bytte for den jeg har nå. Burde jo fått tilbud om det for lenge siden uansett. En enhet blir jo mindre ledningkaos og rot også. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå