CityBoy Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei, har klart å sprenge mellomtonen på mine genexxa høytalere, ser sånn( http://www.lark-bg.com/sp/images/S07070518m.jpg )ut. Lurer på om noen har forslag på hvor jeg kan kjøpe ny mellomtone? skal ikke overstige 800(400 pr.stk) og må være 5,25" Lenke til kommentar
epifant Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Genexxa stammer fra samme suppa som Proson, JWS, Sonab og endel flere, så jeg tror nok www.fynda.se skal kunne skaffe elementene du trenger. Eventuelt ta kontakt med Genexxa direkte. Å bytte til uorigniale elementer er mindre lurt. I verste fall er impedansen annerledes, og da vil både øvre og nedre delefrekvens forskyves. Modellen din heter GX-1000, det kan være lurt å få med neste gang du trenger hjelp til noe. Litt enklere for oss å hjelpe deg da Endret 3. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
CityBoy Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Tenkte det ikke var så nøye med hvilke modell det var ettersom jeg egentlig ikke tenkte spesiell på å kjøpe nye orginal elementer. Men er det ikke bare å passe på at jeg får noen med 4-ohm? Ettersom de forrige ble ødelagt er det jo en mulighet for at det skjer igjen Lenke til kommentar
CityBoy Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Fin butikk, men sender desverre ikke til Norge. Så får ta meg en tur og hente de i sverige viss det passer sånn. Endret 4. februar 2010 av oysrober Lenke til kommentar
epifant Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Såklart, om ikke du er voldsomt nøye på det kan du alltids finne et element med samme impedanse som passer i hullet. Vil du unngå at de nye sprenger er det jo bare å ikke gjøre samme feilen en gang til? Utvalget av ålreite 5,25-tommere med 4 ohms impedanse er ikke akkurat digert. Hertz EV130 kanskje? Matcher ikke akkurat resten, men skal spille bra. Koster 649,- per par hos Elutstyr.no. Eventuelt kan du spørre om et godt tilbud på HV130 som koster 995,- per par. Endret 4. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
CityBoy Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Får se om det passer at jeg henter det i sverige snart. Viss ikke så kjøper jeg nok en av de to du linket til Er ikke så veldig farlig om fargen passer, bare bruker netting foran. Men tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Defo Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Lite lurt å bytte til uorginale elementer, da det delefilteret vil reagere annerledes og det vil låte mye mindre optimalt. Men har man først Genexxa høytalere så er lydkvalitet det en kanskje ikke bryr seg nevneverdig om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå