Gå til innhold

Ny mellomtone til genxxa høytallere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genexxa stammer fra samme suppa som Proson, JWS, Sonab og endel flere, så jeg tror nok www.fynda.se skal kunne skaffe elementene du trenger. Eventuelt ta kontakt med Genexxa direkte.

Å bytte til uorigniale elementer er mindre lurt. I verste fall er impedansen annerledes, og da vil både øvre og nedre delefrekvens forskyves.

Modellen din heter GX-1000, det kan være lurt å få med neste gang du trenger hjelp til noe. Litt enklere for oss å hjelpe deg da ;)

S07070518.jpg

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Tenkte det ikke var så nøye med hvilke modell det var ettersom jeg egentlig ikke tenkte spesiell på å kjøpe nye orginal elementer. Men er det ikke bare å passe på at jeg får noen med 4-ohm? Ettersom de forrige ble ødelagt er det jo en mulighet for at det skjer igjen ;)

Lenke til kommentar

Såklart, om ikke du er voldsomt nøye på det kan du alltids finne et element med samme impedanse som passer i hullet. Vil du unngå at de nye sprenger er det jo bare å ikke gjøre samme feilen en gang til? ;)

Utvalget av ålreite 5,25-tommere med 4 ohms impedanse er ikke akkurat digert. Hertz EV130 kanskje? Matcher ikke akkurat resten, men skal spille bra. Koster 649,- per par hos Elutstyr.no. Eventuelt kan du spørre om et godt tilbud på HV130 som koster 995,- per par.

EV130_small.jpgHV130_pianta.gif

Endret av epifant
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lite lurt å bytte til uorginale elementer, da det delefilteret vil reagere annerledes og det vil låte mye mindre optimalt. Men har man først Genexxa høytalere så er lydkvalitet det en kanskje ikke bryr seg nevneverdig om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...