dosk101 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Beste sporten for å lære bra frosvar, i tilfelle jeg blir angrepet osv. Har dere tips? Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 God kondis? Ikkje alt for værst. hvordan da? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg mente at god kondis sikkert kunne veie opp for kampsporten Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Taekwondo, jeg går på det og syns det er skikkelig bra. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det beste er 100meter sprint. Eller hvilken som helst RBSD-stilart, som feks Krav Maga og Keysi. Men forventer du egentlig å bli angrepet? 99% av de som trener martial arts får aldri bruk for å forsvare seg i RL, så med mindre du er ofte i bråk på byn eller i et kriminelt miljø, så burde ikke selvforsvarsfaktoren være såå avgjørende for hvilken stilart du trener. Omtrent all martial arts har selvforsvarsverdi (unntaket er kyudo og ymse andre stilarter). Det finnes likevel mange andre gode grunner til å trene martial arts. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg ville sagt 200 meter sprint, de stopper å springe etter deg etter 100 meter, du er langt ifra de etter 200. Men ellers så er nok Krav Maga eller Keysi eller en annen RBSD veien å gå, eventuelt en annen fullkontaktkampsport, Muay Thai, Kickboxing, Kyokushin Karate. Boksing kan og være greit. Eller så kan du trene på å snakke, mye bedre å snakke seg ut av potensielle farlige situasjoner. Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hvor finner jeg folk som lærer vekk denne sporten? innen rogaland? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Tja, du kan jo prøve Google Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Hvor i landet er du fra, og hvor gammel er du? Jeg tenker selv å starte hos http://www.bergenselvforsvar.com/ når grunnleggeren der kommer i gang med faste treninger. Jeg vet ikke helt hvordan han har tenkt å legge opp treningene, men jeg har tilsvarende bakgrunn som ham og har trent sammen med ham en stund, type Commando Krav Maga og tilsvarende RBSD. Men websiden ser helt grusom ut. Jeg vet ikke helt hvordan han har tenkt å trekke medlemmer med den utformingen der edit: blah, overså rogaland Endret 11. februar 2010 av srbz Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hvor i landet er du fra, og hvor gammel er du? Jeg tenker selv å starte hos http://www.bergenselvforsvar.com/ når grunnleggeren der kommer i gang med faste treninger. Jeg vet ikke helt hvordan han har tenkt å legge opp treningene, men jeg har tilsvarende bakgrunn som ham og har trent sammen med ham en stund, type Commando Krav Maga og tilsvarende RBSD. Men websiden ser helt grusom ut. Jeg vet ikke helt hvordan han har tenkt å trekke medlemmer med den utformingen der edit: blah, overså rogaland 14 år. sør i rogaland. 1 time sør for stavanger. tenkte krav maga Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Krav Maga er rent selvforsvar på alle plan egentlig, en konseptbasert art med visse konkrete teknikker, ihvertfall CKM som jeg har erfaring med. Ulempen for din del er at de fleste klubber har en aldersgrense på 18 år. Kickboxing/muay thai er også gode stilarter for selvforsvar, men det blir på et helt annet plan da de har hovedfokus på "ren nevekamp", altså hovedsaklig slag og spark. Slikt hjelper lite om man blir angrepet med f.eks. kniv, en knust flaske, et jernrør eller kvelninger. Tror likevel at kick/thai kan være veien å gå for deg, for det er ganske vesentlig å kunne slå, sparke og blokkere med kontrollert styrke og effektivitet. Jeg har sparret endel med erfarne kickboksere, og selv om KM inneholder effektive deflekterings- og kontringsteknikker man gjerne ikke har i kick/thai, så er det klart at det å ha en slik bakgrunn generelt er en stor fordel. Endret 11. februar 2010 av srbz Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Krav Maga er rent selvforsvar på alle plan egentlig, en konseptbasert art med visse konkrete teknikker, ihvertfall CKM som jeg har erfaring med. Ulempen for din del er at de fleste klubber har en aldersgrense på 18 år. Kickboxing/muay thai er også gode stilarter for selvforsvar, men det blir på et helt annet plan da de har hovedfokus på "ren nevekamp", altså hovedsaklig slag og spark. Slikt hjelper lite om man blir angrepet med f.eks. kniv, en knust flaske, et jernrør eller kvelninger. Tror likevel at kick/thai kan være veien å gå for deg, for det er ganske vesentlig å kunne slå, sparke og blokkere med kontrollert styrke og effektivitet. Jeg har sparret endel med erfarne kickboksere, og selv om KM inneholder effektive deflekterings- og kontringsteknikker man gjerne ikke har i kick/thai, så er det klart at det å ha en slik bakgrunn generelt er en stor fordel. [/ i kick/thai, lærer man knep å få dei i bakken osv? eller bare slå og sparke? Lenke til kommentar
ckael Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg har trent karate i tre år, ingen effektivitet i det heletatt, Derfor av det så har jeg startet med Gresk Romersk Bryting, Grappling og thai boxing, altså, uka mi er full, men når du lærer det grunnleggende i alle disse grenene går du over til MMA. Når du har lært deg MMA kan du starte på Krav Maga. Krav Maga lærer deg å kontrolere flere angripere. Lykke til! Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Dersom du skal bli flink til og sloss ute på gata, så må du sloss ute på gata. Blir ikke street fighter av og holde på inne på ett gym med matter på gulvet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Vel... National Gepgraphic Channel rangerte ninjutsu som den mest dødeligste og farligste kampsporten i verden Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Dersom du skal bli flink til og sloss ute på gata, så må du sloss ute på gata.Blir ikke street fighter av og holde på inne på ett gym med matter på gulvet. tror nok du har rett der ja. Uten at jeg har noe erfaring med det:P Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hapkido eller Aikido. sportene er basert på sirkulere bevegelser og bruke motstanderens kraft mot han/hun(evt. det:)). siden jeg ikke kjenner deg vil jeg ikke anbefale noen bestemte steder eller miljøer. men ungå mc-dojoene, ingen lære er bedre enn vranglære. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 ingen lære er bedre enn vranglære. Dette kan tolkes på to måter, jeg tolket det feil først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå