Gunn@r Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har en HP bærbar som det kommer rød bakgrunn på hver gang jeg skrur den på. Helt i begynnelsen er det rødt (POST), viss jeg går inn i BIOS er det rødt, når Windows XP loader er det rødt. Men når jeg har logget på Windows ser jeg nesten ikke noe til rødfargen. Eneste er litt på menyene og litt hist og pist, men ikke noe voldsomt akkurat. Og jeg kan også hele tiden se all skrift og sånt. Merkelige greier...noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 En teori kan være at VGA kontrolleren er defekt. Den brukes bare inntil Windows laster en driver, da tar GPU over. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 En teori kan være at VGA kontrolleren er defekt. Den brukes bare inntil Windows laster en driver, da tar GPU over. Det vil si at jeg må gjør hva...? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det vil i såfall ikke være noe annet å gjøre enn å bytte skjermkort. Vet ikke hvor omfattende det er på en bærbar, men det må uansett gjøres av et verksted. Men det er bare en teori, ingen sikker diagnose. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Det vil i såfall ikke være noe annet å gjøre enn å bytte skjermkort. Vet ikke hvor omfattende det er på en bærbar, men det må uansett gjøres av et verksted.Men det er bare en teori, ingen sikker diagnose. okey. takk for svar uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå