Gå til innhold

Spillertråd: 2. Rafael da Silva

Latias

Anbefalte innlegg

rafael.jpg

21. Rafael da Silva

Fullt navn: Rafael Pereira da Silva

Kallenavn: Rafa

Nasjonalitet: Brasiliansk

Født: 9. juli 1990

Fødested: Petrópolis, Brasil

Posisjon: Høyreback

Høyde: 172 cm

Vekt: 65 kg

Overgang: 17. januar 2008 fra Fluminense (£2,600,000)

Kontrakt: 30. juli 2013

United-debut: Premier League, 17. august 2008, mot Newcastle United (H) 1-1

Klubber:

2006-2008: Fluminense

2008-: Manchester United

Ungdomsklubber:

2005-2006: Fluminense

Informasjon om spilleren:

En moderne høyreback som liker å satse hardt offensivt, og etterlate seg store rom defensivt. Både Rafael og Fabio ble oppdaget under en turnering i Hong Kong. Etter å ha ikke spilt en eneste kamp på tolv måneder (på grunn av arbeidstillatelse), kom Rafael og dominerte i sin første kamp for United. Prestasjonen hans mot Peterborough ble beskrevet som en sensasjon, og det ble spådd en lys framtid på Old Trafford. Rafael fikk sitt første mål i 2-1 tapet mot Arsenal høsten 2008. Rafael ble prioritert foran kapteinen Gary Neville, og landslagsspilleren Wes Brown, og han tok vare på muligheten hver gang. Til tross for å ikke ha fullført sin første United-sesong enda, fikk han forlenget kontrakten med to år. Rafael ble nominert til prisen PFA Young Player of the Year etter sin første sesong for United.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har gjort rett Latias, det er Rafael på bildet.

Rafael har jeg liten tro på, om jeg skal være helt ærlig. Mangelfull posisjoneringevne, svake taktiske vurderinger og lite end-product offensivt.

Det eneste jeg virkelig ser forbedringer i er Rafaels fysikk og det vitner om god innstilling - noe som viktig. Ser ut som gutten har bola skikkelig i vinter og har i tillegg den rette mentalitet og die-hardt attributten i duellspillet.

Er bare 18 år, men jeg forventer mer progresjon med all sin spilletid på 1.laget.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Det eneste jeg virkelig ser forbedringer i er Rafaels fysikk og det vitner om god innstilling - noe som viktig. Ser ut som gutten har bola skikkelig i vinter og har i tillegg den rette mentalitet og die-hardt attributten i duellspillet.

Dette har eg også lagt merke til. Han har jo fått seg kasse. Når han i tillegg lurer en supersak under trøya så ser det ut som han har småbolet litt ja! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hater "den nye" påstander men disse brødrene minner meg veldig om en viss brasiliansk forsvasspiller som hadde veldig mange år i Real Madrid.

Han har en god del å lære om når han skal gå fremover men han har også lært en del siden han kom. Før var han veldig gal, nå er han bare gal

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Har troen på Rafael. Offensivt er han god allerede, defensivt har han mye å lære, men han har også litt tid å lære det på. Jeg ser mye potensiale i han. Det finnes forøvrig ikke så alt for mange backer på hans alder som er helt fantastiske defensivt heller.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Fy faen, for en deilig spiller Rafael har utviklet seg til å bli. Ble litt engstelig for høyrebackposisjonen da Neville ga seg og O'Shea/Brown dro av gårde til Sunderland, men Rafael har spilt seg stor inn i den posisjonen. Denne sesongen har han sammen med RvP vært vår viktigste spiller. Ikke bare er han rå offensivt slik han var før, men det defensive spillet hans har også bedret seg kraftig det siste året. Han er flink til å jobbe hjemover, og måten han hadde full kontroll på Diame og Jarvis i kveld var herlig å se på. Når han til og med topper det hele med å slå Andy Carroll i luften, da blir det ikke stort bedre. Det beste er viljen. Han vil vinne. Det samme kan ikke sies om mange andre United-spillere for tiden. Rafael gir maks innsats hver gang han er på banen, og det belønnes nå med en rekke topprestasjoner. Klassespiller. Ligaens beste back per dags dato uten tvil.

Tenk om han hadde hatt en tvillingbror? :whistle:

Lenke til kommentar

Jepp. Brasser har ikke gjort det særlig bra historisk sett i PL, men nå har vi et par spennende på gang. Både Rafael og Anderson sprudler av selvtillit hver gang de er utpå banen. Og husk at Fabio ble regnet som bedre enn broren sin da de først kom til klubben, så dette kan bli riktig bra om han får litt PL-erfaring i QPR denne sesongen. Gleder meg helt sinnssykt til å følge disse gutta videre!

Forresten, noen som har gif av Rafael ta Carroll i lufta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...