Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første date gikk bra, hva nå ?

Gjest Datern

Anbefalte innlegg

Long story short, møtte ei berte på nett, mailtes sammen og hadde veldig bra kontakt, så begynte vi å MSNe, og hadde enda bedre kontakt der.

I går var vi på date. ganske uformell greie med en fritidsaktivitet først, deretter cafe, deretter kino. På kinoen hadde hun popcorn eska og hver gang jeg forskynte meg av popcorn strøk jeg hånda mi over hennes :D

Vi hadde god kontakt under hele daten, fikk hene til å le ofte og kjemien er veldig god. Vi har utrolig lik humor o.l

Det ble ingen fysisk kontakt eller eskalering (skal man egentlig ha det på første date?) men jeg gav en klem da hun gikk på bussen. Hadde kommet meg ca 100 meter hjemmover da jeg fikk en sms hvor hun sa hun hadde hatt en kjempebra kveld. Jeg svarte at det hadde jeg og hatt. Senere sendte hun meg god natt melding.

Hva gjør jeg nå ? Sitter og leser på nettet og det står at man skal vente i et par dager, 9 dager, 1 dag, ikke ring men send mail, etc etc

Greia her er jo at jeg har henne på msn, skal jeg late som ingenting et par dager så begynne å msn'e igjen ? Vi snakket jo daglig (og lenge) på msn før vi data.

Jeg er veldig interessert, og syns ikke så mye om disse vente-spillene, men har ikke lyst å ødelegge alt ved å virke for interessert heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så veldig lurt at du, etter å ha snakket med henne daglig, plutselig ikke tar kontakt etter at dere har vært på første date. Ikke bry deg om disse spillene, gjør det du synes er naturlig. Jeg ville iallefall blitt ganske skeptisk om han jeg data ikke tok kontakt som han pleier.

Lenke til kommentar

Helt enig med Inglebert, ikke bry deg om spillene, dette er bare teit. Håper folk forstår dette snart. På meg virket det som om hun hadde det kjempekoselig, og dersom hun skriver nattamelding til deg også betyr dette at kvelden deres var en fulltreffer hos henne også. ;)

Ikke spill kostbar, dette tærer både på deg og på henne. Hun vil tro du ikke er interessert, og du vil dø litt inni deg når du vil sende feks melding til henne men lar vær fordi du leste på nettet at du bør vente noen dager...

Lenke til kommentar

Greia er at jeg har hatt noen incidents i min fortid og et generelt usosialt liv så jeg er skeptisk om folk ikke kontakter meg

Hvis de ikke kotanter meg tror jeg at de ikke er interesserte

Dvs nå sitter jeg bare og venter på at hun tar kontakt, og da får jeg mao bekreftet at hun er interessert (og ja jeg er fulstendig klar over at hun kan sitte og tenke akkurat det samme)

jeg så henne være på MSN tidligere, i en times tid ca, uten at hun sa noe til meg, det gjør meg bare enda usikrere

hrm

Lenke til kommentar

Greit, jeg forstår situasjonen din. Men en av dere må jo ta initiativet en gang, ellers gror dere fast forran pcskjermen uten å vite hva den andre føler. Og jeg tror ikke akkurat hun har sluttet å like deg eller noe, så det kan jo være du må være den første til å ta kontakt. Og da kan du jo bare spørre henne da, om hva hun synest om daten deres og hva hun tenker "videre", uten å ta det alt for seriøst.

Noen ganger må man satse litt, selv om du heller skulle ønske det var den andre parten som tok det neste steget. Men husk, du har ingenting å tape på å snakke med/til henne! :)

Lenke til kommentar

Sjangsene er store for at dere begge nå bare sitter og venter på at den andre skal ta kontakt, og at dere begge er like usikre. Hun er sikkert enda mer usikker enn deg etter som den store "sosiale normen" er at det er gutta som skal ta initiativet..

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at hun plutselig over natten skal ha endret mening, og at de meldingene hun sendte deg etter daten bare var for å være snill.

Det finnes ingen regler for hvor lenge du skal vente før du tar kontakt igjen. Det kan bare ødelegge. Så ta kontakt neste gang du ser henne på MSN og avtal en ny date. :) Alle tegnene er til stede for at dette vil gå veien.

Ta sjangsen! Hva er det værste som kan skje? At du slipper å lure lenger?

Du er i en win-win-situasjon. Ta nytte av den. :)

Lenke til kommentar

Vi avtalte en ny date i går, og plutselig i dag avlyser hun daten, hun skal en annen plass

Nå ble jeg bare enda mer usikker, sukk

Har så lyst å treffe henne igjen

Ble litt paff og veldig skuffet over at hun tok så lett på det å avlyse, nå sitter jeg bare og tror at hun ikke er interessert allikavel

Lenke til kommentar

Kanskje hun setter deg på prøve, for å se hvor interessert du er i henne. Mitt subjektive forslag er å skrive at hun får ha god tur og at du gleder deg til at dere skal møtes neste gang, slik at hun får noe å se frem til. :)

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

hun sa hun var innvitert en plass og spurte om vi skulle ta det senere

jeg spurte når og hun sa at vi finner sikkert en dag

pessimisten i meg vil si at hun egentlig ikke vil møte meg allikavel

Lenke til kommentar

Pessimisten i deg er.. pessimistisk. :p

At hun ikke kom med noen konkret dato der og da kan være så enkelt som at hun holdt på med noe annet og ikke hadde kalenderen og alle planene sine foran seg i det øyeblikket.

Hadde hun ikke vært intressert i å møte deg igjen ville hun ikke spurt om dere skulle tatt det senere. Da ville svaret vært "Jeg er invitert en plass, så jeg må avlyse."

Overstyr den pessimistiske delen av deg, og hør på den optimistiske i stedet. Ikke legg deg ned og gi opp før det er over! Ingen verdens ting er over før det er over..

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal tro :)

Det var hun som spurte om vi var still on for fredag etter den første daten på tirsdag

Det var hun som sendte meldinger om koselig date o.l

men når jeg prøver å foreslå en ny date er hun visstnok opptatt hver eneste dag, og kommer med rare unnskyldninger, f.eks at hun skal på trening så vi kan ikke møtes neste tirsdag (men hun kom jo fra trening etter første daten på tirsdag som var, og da var det jo ikke noe problem)

Så som det ligger an nå så er det som om vi ikke får møtt hverandre før uti april en gang, det er jo helt latterlig

Så spør jeg henne om det blir vill fest i kveld, og hun sier det kun blir en rolig kveld hjemme hos hu venninna, og at hun kommer hjem når de andre drar på byen, med andre ord hun blir borte bare i et par timer

Hun avlyser daten vår for å være hos en venninne i et par timer ?

Lenke til kommentar

Hun tester deg og spiller nok litt kostbar her muligens. Som diverse brukere har sagt tidligere i tråden, hun var veldig rask med å fortelle om hvor gøy ho hadde det, og ville at dere skulle finne på noe så fort som mulig. Ho kan ikke bare plutselig endre mening, det er umulig :p

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe mer fra henne

Vi snakket litt på fredag, hun lurte på om det hadde gått bra på aktiviteten jeg hadde sagt dagen før at jeg skulle på på fredag morgen

Hakke hørt noe på lør eller søn

Skal jeg ta kontakt på man ?

Lenke til kommentar

Det der ser ikke bra ut. Har selv opplevd det der, at jenta syntes det var koselig og at hun veldig gjerne ville møte meg igjen. Men det ble dårlig med det. Jeg var den som måtte ta kontakt, hun viste bortimot null initiativ, og hadde alltid en unnskyldning for å ikke finne en konkret dag. Det endte med at jeg bare fjernet nr hennes fra tlf, PC osv og ga henne opp. En ting er hva folk sier, noe helt annet er hva folk gjør. Det er relativt enkelt å møtes til første date, utfordringen er date nr. 2.

Lenke til kommentar

Mye pessimisme ute og går her...

Jeg kan ikke komme på en eneste grunn til at du skal gi opp kampen før den er avgjort. Hun har ikke gitt deg noen endelige signaler som taler for eller mot hennes interesse. Og det kan være millioner av grunner, og kanskje til og med bare dårlig timing som gjør at det ikke har passet frem til nå.

Fortsett å prøv, og ikke gi opp før du enten har henne, eller er sikker på at interessen ikke er der. Du kan enten finne ut av hvordan interessen er, eller kjøre den eneste sikre veien til å ikke få henne ved å høre på pessimistene her og gi opp kampen før den er begynnt.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...