st0vsuger Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei, tittelen sier vel en del. men det jeg først og fremst lurer på er hvilke materialer som kan brukes, jeg vet at kobber brukes mye, men kan jeg bruke aluminium? eller funker det dårligere. noen som kan hjelpe meg her? trenger svar kjapt på grunn av at jeg trenger kjøling på chipsettet (er varmt som faen!). :) BTW, er det noen som kan linke til noen tutorialer på hvordan lage diverse blokker? har vannkjøling på CPU'en men trenger på VGA og Chipsett også. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 For å lage en (god) vannblokk er du avhengi av å kunne maskinere eller støpe den i et helt stykke. Aluminium skal fungere, men kopper er ca. 1,6 ganger bedre. Andre materialer som er bedre enn kopper er sølv, diamant og grafén. Dog er disse så dyre at du neppe kommer til å ha råd til det. Her er en side som forklarer hvordan man kan gjøre det. Du finner forresten en god del via denne siden også. Bare du vet hvordan du skal spørre. Felles for alle DIY-vannblokk prosjekter er at du må ha tilgang på en eller annen form for verktøy som kan bearbeide kopper eller aluminium. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Her er en tråd som sikkert er nyttig: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=546113 Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 er ganske sikker på at jeg har verktøy nokk tilgjengelig. har fres, dreiebenk, båndsag, søyleboremaskin osv på skolen. men skulle hjerne hatt en worklog eller en tutorial på en full cover VGA blokk. d hadde vært supert d. takker for svar. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Har du en fres så er jeg ganske sikker på at du får til en god blokk. Så lenge du klarer å dimensjonere ribbene osv. inni blokka. Det du er ute etter er så stor overflate som mulig, samtidig må vannet kunne renne fritt igjennom blokka. Endret 4. februar 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville ha kjøpt en Ofte så blir resualtatet like billig og kjølingen blir bedre. Faren for at blokka skal lekke er også tilstede hvis man ikkje har erfaring med å lage slike ting. Dette mener jeg Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 kan lodde og behandle kobber og sånt, men er ikke sikker på målene til blokkene osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå