JohnRichard Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei! Skal få fremkalt en del bilder, men siden de er tatt i liggende (landscape), skulle jeg gjerne hatt en enkel måte å "croppe" de på? Noen som har noen enkle tips? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 øøø.... du skal forandre fra liggende til stående bilde fordi du skal skrive ut? eller misforsto jeg her? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Nei, jeg trenger å få bildene i stående motiv, og det hadde jeg tenkt å gjøre ved å klippe kantene på liggende motiver. Søkte på crop på google som ser ut til å være det rette ordet, skulle gjerne bare ha kunne valgt ett gitt antall pixler for høyde og bredde på crop/selection, også plassert utsnittet mitt. Kan gjøre det med onlinetjenesten Picnik ser det ut som.., men om noen har tips til programvare tar jeg gjerne i mot... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Bruker paint til masse, men ikke funnet ut hvordan velge at selection boks f.eks. skal være 10x1, for deretter å flytte den rundt. Brukte Picnik.com nå, siden det bare var 18 bilder, og de ble dessverre litt for smale, men kan jo kanskje klippe de litt etter fremkalling Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det var en god idé. Man får gjort mye med en god saks. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 mener at det du ønsker er mulig å gjøre i programvaren til JapanPhoto sin programvare for bestilling av bilder. men det krever jo at du bestiller bildene der og da Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Bruk automation i photoshop, lag en automatisjon som: 1. åpner bildet, 2. canvaz size (forandre width) 3. lagre 4. lukke bilde. Dette gjør du på et bilde først med automation vinduet i automation-workspace. Deretter går du til file --> automate --> batch og velger den automatisjons mappen du nettopp lagde. Lenke til kommentar
buckley Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Alternativt Gimp.org - gratis og bra. last ned extension David batch process http://members.ozemail.com.au/~hodsond/dbp.html installer den så kan du endre det aller meste med bildene i batch Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Du kan også prøve Aobe Photoshop Lightroom 3 Beta... Er ikke helt sikker på om det er dette du er ute etter, men det skader jo ikke å prøve i og med at programmet foreløpig er gratis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå