echoromeo Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei! Eg har lyst å få kun Dagens Tema frå TV2 sin værfotokonkurranse på mi eiga side så eg slepp å gå inn og scrolle ned kvar gong eg skal sjekke, er det mogleg? Det eg vil ha ut er for eksempel i dag "Til torsdag 4. februar kl 12: Vinglepetter". Eg har prøvd med sånt som fopen() og file_get_contents(), men reknar med at enten så er eg heilt på vidda eller så har sidene til storm blokkert for sånt? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De funksjonene funker dersom fila du prøver å åpne er i CHMODE777 og de ligger på din server (så vidt jeg veit). Det du spørr om er vel Curl? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Både file_get_contents og fopen kan brukes til å lese fra eksterne sider, forutsatt at allow_url_fopen er skrudd på. Lenke til kommentar
echoromeo Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jonas, meiner du at allow_url_fopen må være skrudd på hos meg eller hos storm? Googla litt på curl og kom fram til det under, som funka flott testa på example.com, men får error når eg prøvar med den tiltenkte urlen. // create a new cURL resource $ch = curl_init(); // set URL and other appropriate options curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.storm.no/fotokonkurranse/"); curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0); curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 2); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_RANGE, "1500-1600"); // grab URL and pass it to the browser $buffer = curl_exec($ch); // close cURL resource, and free up system resources curl_close($ch); if (empty($buffer)) { print "Empty"; } else { print $buffer; } Er dette et håplaust prosjekt, eller er eg håplaus? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg kan ikke curl, men jeg tror dette burde vært veldig mulig å få til. Kanskje du må ha med filnavn i curlen? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Post feilmeldingen du får her. Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvorfor ikke bruke fsockopen? Ettersom linja <b>Dagens Tema </b> alltid er før det du skal ha, kan du parse ut det du vil ha av kildekoden. Lenke til kommentar
echoromeo Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 nomore: Einaste feilmeldinga eg har er "An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons)." No har eg prøvd fsockopen også, som funkar flott på f.eks www.example.com, men ikkje på www.storm.no/fotokonkurranse/ (eller www.storm.no heller). Filnavnet har eg ikkje peiling på, reknar med det startar på index.? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Vel, feilmeldingen sier jo at du ikke kan se feilmeldingen om du kobler deg til fra en annen maskin. For å kunne finne ut av mer må du derfor gjøre det samme i fra selve maskinen, for å se selve feilmeldingen. Og det er ingen garanti for at startfilen heter index.?. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tror du prøver å gjøre det litt vel vanskelig... Fins det ikke noen screenscraping-bibliotek til php? http://www.bradino.com/php/php-screen-scraping/ -C- Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 storm.no har nok blokkert user-agenten til cURL, PHP, perl, etc. Om man setter noe annet som user-agent, går det helt fint. <?php // create a new cURL resource $ch = curl_init(); // set URL and other appropriate options curl_setopt( $ch, CURLOPT_URL, 'http://www.storm.no/fotokonkurranse' ); curl_setopt( $ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 10 ); curl_setopt( $ch, CURLOPT_TIMEOUT, 10 ); curl_setopt( $ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1 ); curl_setopt( $ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, 0 ); curl_setopt( $ch, CURLOPT_USERAGENT, 'Googlebot/2.1 (+http://www.google.com/bot.html)' ); // grab URL and pass it to the browser $buffer = curl_exec($ch); $buffer = str_replace( array( "\n", "\r" ), '', $buffer ); // Nasty opplegg :S curl_close($ch); preg_match( "#<p><b>Dagens tema </b></p><p>(.*?)</p>#i", $buffer, $mathces ); print_r( $mathces ); Lenke til kommentar
echoromeo Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Tusen takk m4tin! overraska meg ikkje at noko var sperra.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Uhm, er det bare jeg som ser at det er en flash app? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Les litt nøyere så ser du at det er snakk om noe fra teksten lenger ned, og ikke noe fra flash-applikasjonen. Forøvrig er vel ikke dette spesielt lovlig uten avtale med TV2/Storm. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ja jeg leste helt feil Ang lovlighet så er det vell ikke lov nei, er liksom en grunn til at de har sperra Men om du skal bruke det selv og ikke spre så er det tvilsomt at noen gjør noe med det Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Til privat bruk er det nok muligens lovlig, men da må det heller ikke være framvist på noen måte. Mao. det går dårlig å ha det på sin egen hjemmeside.n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå