jalla90 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei! lurer på hvilke biler som er lette å skru på? der delene ligger "lettere" tilgjengelig enn andre biler der "bilen er bygget rundt motoren" som de sier.. takker for svar:) Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Golf2 er så enkelt som det kan bli. De litt eldre volvoene <-96? er også ganske lette. Volvo bruker som regel samme størrelse på alt av bolter mutter(17" og 19mm?) og skruer, så du slipper å bruke hele nøkkelsettet ved rep. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Opel -97 VW, Volvo frem til starten på 90-tallet Trangt kan det være på alle biler, tror du må ned til plenklipper hvis du vil skru på noe som er enkelt Endret 3. februar 2010 av david_almli Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 "Gamle" biler med rettstilt motor, bakhjulstrekk og gammeldags hjuloppheng er ok å skru på. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Uten tvil gammel dritt... om det står Opel, Ford eller Volvo i fronten på det er ikke så nøye. Men som eab sier, er det rettstilt motor og bakhjulstrekk er det veldig ofte enkelt å gjøre. Bare ikke begynn med å skift varmeapparatregister på en gammel 240 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Boble er vist veldig lette å skru på. jeg skrudde på slike i min barndom, ingen problemer med å skru på de. jeg fikk veldig god hjelp da Endret 4. februar 2010 av aklla Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 E34 er ikke så vansklig og skru på. /vet ikke hvordan den er i forhold til feks lada osv. men 0prob og skru på e34/ Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Eldre volvoer, VW golf 2 og 3, hyundai (lette å skru på, men noen dumme løsninger) og eldre toyotaer Lenke til kommentar
jallatralla Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) I norge blir det Golf 2 eller Volvo 240. Lett å få nye deler, lett å få brukte deler, billig å kjøpe litt stash for å piffe dem og store entusiastmiljøer på nett som kan svare på alle spm du har. Disse bilene stiger ikke spes i verdi om du skrur på dem da, der kan jo en gammal Ford Capri, Opel Manta A eller noe tilsvarende være litt mer sjef. Endret 5. februar 2010 av jallatralla Lenke til kommentar
jalla90 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 høres bra ut! Interesserer meg litt for bil, og vil gjerne skaffe meg en bil å skru på slik at jeg kan få litt lærdom av hva som er under panseret.. Tenkte det ville passe greit å ikke begynne med det vanskligste:) Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Er du helt blank spiller det nesten ingen rolle hva du begynner på. De fleste merker og modeller har særegenheter som man må erfare/lære seg uansett. Å bytte clutch på f.eks en c ascona gjøres helt annerledes enn på f.eks en mitsubishi galant fra samme tid. Selv om begge bilene har forhjulstrekk, tverrstilt motor osv. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 I norge blir det Golf 2 eller Volvo 240. Lett å få nye deler, lett å få brukte deler, billig å kjøpe litt stash for å piffe dem og store entusiastmiljøer på nett som kan svare på alle spm du har. Disse bilene stiger ikke spes i verdi om du skrur på dem da, der kan jo en gammal Ford Capri, Opel Manta A eller noe tilsvarende være litt mer sjef. en manta a er jo ikke akkurat lett å få tak i da. finnes ikke mange av de igjen i norge da. og så spørs det jo hvor gammel bil han skal ha det. og om det er innsprøytning eller gasser da Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Golf 3. Definitivt. Deler er tilgjengelig over alt, samt at de ikke er så ille å komme til på. Null problem å skru fra hverandre hele dashboardet og sette det sammen igjen på 10min med litt trening, og resten av bilen er slik og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå