Pc96 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har passord og alt jeg, men ingen rute som jeg kan skrive det inn i. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ligger det noe screenshot funskjon i windows?? Kan ikke laste ned noe program p.g.a da får jeg opp uac problemet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Problemet er ikke UAC, men at han må skrive admin-passord for å i det hele tatt ÅPNE UAC. Noe ala på jobb hvis jeg prøver å installere Opera, får jeg bare opp en boks med administrator brukernavn og passord (som jeg selvsagt ikke vet), og da failer install. Jo, det er UAC. Den krever at du godkjenner at programmet skal kjøre. Og er det satt passord på admin så vil du måtte skrive inn passordet. Ligger det noe screenshot funskjon i windows??Kan ikke laste ned noe program p.g.a da får jeg opp uac problemet. Print Screen-knappen eller Snipping Tool. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Prt Sc-knappen på tastaturet ditt -> Ctrl+V i Paint Edit: Eller snipping tool, som TCi sa. Endret 3. februar 2010 av Benny Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Alt+PrtScrn tar bilde av det aktuelle vinduet. ...eller snipping tool. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Gikk ikke ann å ta print screen i akkurat den ruta, men har tatt ett bilde, er mobilbilde så kvaliteten som så da. I det som jeg har rammet inn i den sirkelen står det følgende: "Skriv inn et administratorpassord for å fortsette, og klikk deretter ja." Som dere ser er det ingen rute å skrive passord inn i. Det er problemet mitt, kan ikke utføre handlinger der det kommer opp UAC. Endret 7. februar 2010 av Pc96 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei, først vil jeg beklage for sist gang. Jeg sjekket med min egen windows 7, og jeg får bare opp ja og nei knappene, får ikke spørsmål om å skrive passord. Har du prøvd å fjerne passordet i windows? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Har prøvd å fjerne passordet ja. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har prøvd å fjerne passordet ja. Ok, fikk du til å fjerne det, slik at du ikke lenger trenger å skrive passord når du logger på kontoen? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Ja, fikk til å fjerne det. Men jeg får fortsatt melding om å skrive inn passord Så her er det noe virkelig feil. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ser på bildet ditt at det er windows firewall (ber om passord) som blokkerer en program installasjon (som skal gjøre endringer i register eller i system kataloger) . Du kan jo i kontroll panel forsøke med å sette windows firewall tilbake til default settings. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Nå tok jeg bare windows brannmuren som ett eksempel på hva som skjer når jeg skal utføre handlinger der uac kommer opp Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Har prøvd å fjerne passordet ja. Ditt passord eller administrator? Administrator er som vanlig deaktivert og bare tilgjengelig via datamaskinbehandling/avansert brukerinnstillinger. Og dette er ikke tilgjengelig i Home Premium. Jeg kan anbefale deg Offline NT Password & Registry Editor. Krever at du brenner en plate som du da starter opp via. Her er en guide som tar dette steg for steg: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetr...nshot-guide.htm Stort sett er standardverdiene satt og du trykker bare Enter til du kommer til der du nullstiller passordet på brukerne. Følg den og sett blankt passord på administrator. Endret 7. februar 2010 av TCi Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Har prøvd å fjerne passordet ja. Ditt passord eller administrator? Administrator er som vanlig deaktivert og bare tilgjengelig via datamaskinbehandling/avansert brukerinnstillinger. Og dette er ikke tilgjengelig i Home Premium. Jeg kan anbefale deg Offline NT Password & Registry Editor. Krever at du brenner en plate som du da starter opp via. Her er en guide som tar dette steg for steg: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetr...nshot-guide.htm Stort sett er standardverdiene satt og du trykker bare Enter til du kommer til der du nullstiller passordet på brukerne. Følg den og sett blankt passord på administrator. Ok, er nok bare mitt passord jeg har slettet ja. Gikk inn i brukerinstillinger og valgte kontoen min og fjerna passordet. Så da var nok ikke det admin. passordet jeg sletta. Skal prøve ut programmet du linker til. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Start dataen i sikkerhets modus og gjør den standar brukeren din om til admin... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kom på nå at det faktisk er mulig å aktivere administrator i Home Premium. http://gchandra.wordpress.com/2007/09/03/h...a-home-premium/ Følg denne, vil fungere i Windows 7 også. Dermed kan du logge inn og eventuelt fjerne passordet. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Hei! Har nå fått fikset problemet :)!!! Det jeg gjorde var at jeg gikk i safe-mode, trykte på administrator, gikk inn og gjorde kontoen min til administrator, så nå funker alt! Tusen Millioner Takk for svar og all hjelp! Mer kundeserviece på dette forumet enn hos mpx og acer jo! Lenke til kommentar
Stianbjrk Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Hei, jeg har samme problem som Pc96, men får ikke startet opp safe-mode (F8 i startup) i windows 7 home premium. kjøpte nettopp en acer aspire 5750. har holdt på en hel dag for å prøve å fikse problemet uten hell... begynner å bli temmelig lei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå