sven79 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Heisann! Har et problem...: Driver og setter opp lydanlegg, Logitech Z2300. Liker bass, men dette anlegget gir mer på minimum bass enn hva jeg ønsker. Er det noen muligheter for å stille inn mengde bass på maskinen? - Tenkte kanskje det fantes noe gratis software som jeg kan installere, med innebygget EQ. Er det noen som har erfaringer med dette?! Har lest på forum at Z2300 er et ok anlegg (i forhold til pris). Men anlegget virker IKKE noe særlig tess for min del. Kan det ha noe med lydkortet å gjøre?! På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Regner med at de er koblet til PC. Pass på at du ikke har slått på noen effekter i forbindelse med lyddriveren. Realtek bla. har sitt eget kontrollpanel hvor du kan simulere mange "lyttemiljøer". Sjekk også at det er konfiguret for riktige høytalere ikke laptop høytalere da dette ofte gir en bassboost. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Se litt på plassering av subwooferen i tillegg. Dra den litt frem fra vegg og eventuelle "huler" under pulter og slikt. Dette kan gi voldsomme resonanser som vil gi ekstra mye bass. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har Z2300 jeg oxå og har koblet det vekk, rett og slett fordi lydbildet ikke egner seg hverken til musikk eller film. Alt for mye romling. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Der kan jeg nok være enig, men jeg er miljøskadet. Lenke til kommentar
sven79 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Takker for innspill! - Men lurer fortsatt på om det finnes noe software som kan filtrere bort noe av de lave frekvensene som genererer for mye bass... Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Du kan jo prøve å tette bassrefleksporten med en fille, litt skumgummi eller noe lignende. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå