Gå til innhold

Instalering av Windows7 x64 Ultimate

Anbefalte innlegg

jeg har Windows7 x64 Ultimate på plate og skal instalere det på min nye stasjonære data.

Når jeg kommer inn i BIOS så må jeg skifte til boot fra cd/rom ? og HDD på andre booting!?

men når jeg er ferdig å instalere må jeg skifte tilbake til HDD først?

og etter jeg har valgt cd/rom så kan jeg bare begynne å instalere eller må jeg restarte så begynne å instalere?

tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bootrekkefølgen skal alltid være slik at CD/DVD kommer før HDD. Man bytter ikke på dette.

Når man booter en Windows CD/DVD får man beskjed om å trykke en tast. Det gjør man bare første gang, når det rebooter under installasjon skal man ikke trykke.

Lenke til kommentar
Bootrekkefølgen skal alltid være slik at CD/DVD kommer før HDD. Man bytter ikke på dette.

Når man booter en Windows CD/DVD får man beskjed om å trykke en tast. Det gjør man bare første gang, når det rebooter under installasjon skal man ikke trykke.

Så når jeg er helt ferdig med instalasjonen så skal jeg trykke på en knapp for å få HDD først igjen?

Lenke til kommentar
Nei, når du er ferdig med å installere så er du ferdig, er ikke nødvendig å forandre på boot rekkefølgen igjen.

Så den går automatisk tilbake til HDD hvis jeg ikke har bootable cd i CD/DVD?

Ja, det stemmer.

ok, tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

har satt i cden nå men det kommer opp Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key_

jeg har satt i platen med w7 men ingenting skjer! har satt opp sånn at den booter fra CD/DVDrom

vet du hva jeg skal gjøre? :)

Lenke til kommentar
Har du dobbeltsjekket at det står riktig i bios?

Har du mulighet til å sjekke at dvden er ok?

Er dette en maskin du har kjøpt ferdig eller bygd selv?

Har kjøpt den ferdig fra komplett og det står bi bios at cdrom er først så kommer harddisken og så floppydrive! cden funker ikke på min ene bærbare skal sjekke min andre data funker den ikke der må jeg ha ny da antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...