Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 hei har litt problemer... håper noen kanskje kan hjelpe litt... problemet: eksen til dama mi, og vennene hans. etter at det ble slutt mellom de, og hun ble sammen med meg har hun fått trusler om at de skal skade hun, og meg også om jeg kommer i veien for dem. vi hadde også tenkt å forlove oss til vinterferien, men om vi gjør det, har de sagt de skal kvitte seg med både meg og dama for godt (les: drepe) jeg har ikke fått noen henvendelser av de, er hun som har fått det på meldinger, og sagt videre til meg hva som er sagt. det dreier seg om en gjeng med afghanere, vet ikke hvor mange nøyaktig, men er en god del... noen som vet hva jeg burde gjøre? går vi til politiet med det, tar de foreldrene til dama mi... laget emg ny bruker for at ingen her inne skal kjenne meg igjen, men håper dere kan svare på dette. orker ikke gå og være redd hele tiden lenger. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Si ifra til politiet. Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Si ifra til politiet. noe som ender med at de tar foreldrene til dama mi i stedet? jeg vet forresten ikke hvem de er, annet enn at de er venner av eksen hennes. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ikke la deg presse. Gå til politiet. Hvis politiet vet, og disse begår kriminelle handlinger mot deg og dine, så blir de tatt (ergo, hvis de tenker _litt_ så må de slutte å presse deg/dere etter at du har sagt ifra til politiet). Endret 3. februar 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvilke råd er du på jakt etter her? Oppfatter dere truslene som reelle, har dere ingen andre alternativer enn å gå til politiet. Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ikke la deg presse. Gå til politiet. Hvis politiet vet, og disse begår kriminelle handlinger mot deg og dine, så blir de tatt (ergo, hvis de tenker _litt_ så må de slutte å presse deg/dere etter at du har sagt ifra til politiet). ok. neste problem: dama mi bor i trysil. jeg uttafor oslo. hvor skal jeg gå for å anmelde et forhold som foregår 20 mil unna? holder det med nærmeste politistasjon, så kontakter de folka på politistasjonen oppi der? og må man ikke være 18 for å gå til politiet og anmelde noe? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 sett hardt mot hardt. melde til politiet? ikke spes lurt. Er de så farlige at det er noe vits i denne tråden vil ikke en anmeldelse som ender med henlegging av saken hjelpe særlig. Samle sammen noen store komipiser å dra på besøk er mitt tips. Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Hvilke råd er du på jakt etter her? Oppfatter dere truslene som reelle, har dere ingen andre alternativer enn å gå til politiet. truslene er reelle ja, hun stakk fra skolen og til meg for å komme unna dem tidligere i uka. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Gå til politiet. De har forståelse for at de kan skade foreldrene til dama de. De vil beskytte dere. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du går til ditt nærmeste politihus og snakker med dem, de har veldig gode rådgivere og kan svare på hva du skal gjøre fornoe. Det er bedre å gå dit og i allefall snakke med dem enn å ikke gjøre det for å se hva som skjer. Dersom dama di har meldingene enda og et nummer å vise til skal du se det kan bli litt svett for dem dersom de faktisk gjør noe. Det er også ulovlig i norge å komme med drapstrusler, og planlegge et drap. Dermed, de kan bli tatt inn til avhør og de kan faktisk ende med straff, dersom politiet ender opp med beviser på at de har sendt dere drapstrussler og at de planlegger et drap. Gå til politiet Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Du går til ditt nærmeste politihus og snakker med dem, de har veldig gode rådgivere og kan svare på hva du skal gjøre fornoe. Det er bedre å gå dit og i allefall snakke med dem enn å ikke gjøre det for å se hva som skjer. Dersom dama di har meldingene enda og et nummer å vise til skal du se det kan bli litt svett for dem dersom de faktisk gjør noe. Det er også ulovlig i norge å komme med drapstrusler, og planlegge et drap. Dermed, de kan bli tatt inn til avhør og de kan faktisk ende med straff, dersom politiet ender opp med beviser på at de har sendt dere drapstrussler og at de planlegger et drap. Gå til politiet er dette jeg har prøvd å si til dama mi og, men hun vil ikke si nøyaktig hvem det er, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre pga det... Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Anmeld, selv om det ikke er sikkert at politiet kan gjøre så mye med en gang... Grunnen til det er at om du en torsdags ettermiddag ringer å sier "4 afghanere står nede bak søpplekassa mi og jeg tør ikke gå ut" Så svarer politiet "det er ikke forbudt å stå bak søppelkasser, og vi har uansett ikke ressurser til å løse alle fillesaker..." Om du derimot kan ringe å si "de 4 afghanerene jeg anmeldte for trussler i går, de står nå nede bak søppelkassa mi, så jeg tør ikke gå ut" så havner du nok betydelig opp på politiets prioriteringslister. edit: Om dama de fremdeles synes det er litt småsexy med kriminelle og voldelige afghanere, så bør du nok finne en løsning på det.... Uansett: anmeld trusselgutta først. Endret 3. februar 2010 av M98kF1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) er dette jeg har prøvd å si til dama mi og, men hun vil ikke si nøyaktig hvem det er... Hvorfor vil hun ikke si det? (til DEG, altså) Endret 3. februar 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 er dette jeg har prøvd å si til dama mi og, men hun vil ikke si nøyaktig hvem det er... Hvorfor vil hun ikke si det? (til DEG, altså) har jeg spurt hun om og, men hun vil bare ikke si det Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 tving det ut av hun. Skal ikke SÅ mye til før du får ut det du vil. Når du har notert navn og nummer på samtlige ringer du kompiser før du tar en tur og setter de på plass. Å gå til politiet pga en som sender sms trusler til en fjortisjente? get real. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 tving det ut av hun. Skal ikke SÅ mye til før du får ut det du vil. Når du har notert navn og nummer på samtlige ringer du kompiser før du tar en tur og setter de på plass. Å gå til politiet pga en som sender sms trusler til en fjortisjente? get real. Uff, kan ikke gjøre annet enn å riste på hodet over det rådet der. Makan til vrøvl. Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 tving det ut av hun. Skal ikke SÅ mye til før du får ut det du vil. Når du har notert navn og nummer på samtlige ringer du kompiser før du tar en tur og setter de på plass. Å gå til politiet pga en som sender sms trusler til en fjortisjente? get real. Uff, kan ikke gjøre annet enn å riste på hodet over det rådet der. Makan til vrøvl. ja, folk som sier sånt som Daily-Drifter kan ikke være annet enn fjortiser selv... mener nå jeg... men kommer nok til å gå til politiet med dette snart. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Oppfordringer til lovbrudd ser vi særdeles lite snillt på her på forumet - og slikt slettes normalt, men her har brukeren som oppfordret fått svar på tiltale, og det blir derfor stående. Videre diskusjon rundt oppfordringen dropper vi. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Blir provosert av slike ting. De bor faen meg i Norge, og de må oppføre seg deretter. Ut ifra faktum så virker det ikke som de har baller til å gå fram med trusselen. Gå til politiet og si klart ifra hva som foreligger: At dere er redde for deres sikkerhet. Få dama din til å oppgi navn så politiet kan følge med. Mulig de er tidligere kjenninger av dem. 99,9% av slike tilfeller blåser bare over. Lenke til kommentar
Hunter1992 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Blir provosert av slike ting. De bor faen meg i Norge, og de må oppføre seg deretter. Ut ifra faktum så virker det ikke som de har baller til å gå fram med trusselen. Gå til politiet og si klart ifra hva som foreligger: At dere er redde for deres sikkerhet. Få dama din til å oppgi navn så politiet kan følge med. Mulig de er tidligere kjenninger av dem. 99,9% av slike tilfeller blåser bare over. blåser bare over? hun har vært forfulgt av de folka i tre år til sommeren, eksen har voldtatt henne opptil flere ganger etter hun gjorde det slutt, og hun tør ikke si noe til politiet heller utgi noen navn fordi hun er redd venner av de som blir anmeldt vil ta hun heller meg om de blir tatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå