Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye skal jeg ta for min 2000 A4 1.8?


toth

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er det noen med litt innsikt i markedet som kan anslå en pris å legge ut denne til? Jeg vil legge meg litt under røkla, fordi jeg skal bli kvitt den ifb nybil-kjøp.

specs:

2000 mod. facelift

sedan

manuell 5-gir

1.8, 5V, 125HK

~220.000km

moderat, godkjent senk

17" alu 225/45 sommer - 15" alu 195/65 vinter

Absolutt alt av servicer og slitedeler fulgt opp til punkt og prikke

 

Hva tror dere er lur prising på finn for å få interessenter?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du skriver har du sett på finn.no. Se litt mer, se hva tilsvarende biler ligger ute til og pris bilen din deretter. Som regel legger folk bilene sine ut til mer enn hva "smertegrensen" er, slik at det blir litt rom for prutting. Legger du deg lavere enn alle andre tilsvarende biler blir selvsagt bilen solgt fortere også.

Lenke til kommentar

-Feilen her er at den har gått 220.000km

-moderat, godkjent senk

 

Det er også fail, da mange ser det som no no å drive å tukle med bilen.

 

Gir en tydlig indekasjon på at selger ikke er en 50 + gubbe akkurat, her der det fikla med for å showe litt med.

 

Jeg ser aldri på biler som har gått mer en 150 000km det er totalt max !

Lenke til kommentar

200 er ikke så fryktelig mye med dagens motorer og audis galvaniserte karroseri. Særlig når den er såpass fulgt opp som det den er.

Klar over at senken regnes som minus av noen. Selv om det er gjort moderat, og ene og alene for kjøreegenskapene. Kjører ofte og lange turer i jobb, så det er ikke for showingens del. Men mange vil nok tenke det, ja.

 

Tilsvarende på finn, inkludert 1999modeller og 1.6motorer ser ut til å ligge fra 70tusen og opp til over 100, så jeg får håpe på 60-65 skaper litt interesse :)

Lenke til kommentar
200 er ikke så fryktelig mye med dagens motorer og audis galvaniserte karroseri.

 

..jo..

det er nemlig mer enn bare motor og karosseri som blir slitt på en bil.

-seter

-støtdempere

-hjullager

-giroverføring (slark)

-dørhengsler (slark)

-eksosanlegg

-clutch

-drivknuter

 

Mulig jeg har langt høyere standarder enn deg, men jeg regner en bil som utslitt etter 220.000 kilometer. Da er det bare å presse dritten flat, for da blir utgiftene så store for å holde den på veien, siden det ene ryker etter det andre, at det rett og slett ikke lønner seg.

Lenke til kommentar

Hvis du har dokumentasjon på påkostningene og vedlikeholdet og bilen gir ett bra inntrykk er dette mye viktigere enn km-stand, har da selv kjøpt biler som er nærme 400000 uten at det har skremt meg, bare prisen er rett og bilen er vedlikeholdt så har det da gått bra.

Lenke til kommentar
200 er ikke så fryktelig mye med dagens motorer og audis galvaniserte karroseri.

 

..jo..

det er nemlig mer enn bare motor og karosseri som blir slitt på en bil.

-seter

-støtdempere

-hjullager

-giroverføring (slark)

-dørhengsler (slark)

-eksosanlegg

-clutch

-drivknuter

 

Mulig jeg har langt høyere standarder enn deg, men jeg regner en bil som utslitt etter 220.000 kilometer. Da er det bare å presse dritten flat, for da blir utgiftene så store for å holde den på veien, siden det ene ryker etter det andre, at det rett og slett ikke lønner seg.

Standarden din er nok ikke så mye høyere, men mitt vedlikeholdsmønster er fanatisk. Seter, eksos, dører, clutch og girkasse er plettfrie(som man strengt tatt kan forvente på en velsmurt 9 år gammel bil). Resten av tingene du nevner har vært byttet underveis, og ingen av dem har trengt byttes mer enn en gang.

En kvalitetsbil har levetid på langt mer enn 10 år/220.000, når den tas vare på. Se på taxier.

 

agvg, det er det jeg og tenker. Derfor er absolutt alt arbeid, alle servicer og delebytter utført på samme sted i 8 år. Dermed kan man få kvitteringsbunke eller utskrift fra verkstedet, eller rett og slett ta en prat med dem om bilens tilstand. Jeg gir gladelig nr til mekanikeren om interesserte vil ha det :)

Lenke til kommentar

Nei.

Du argumenterer mot bilens verdi, da er det naturlig at jeg veier opp ved å argumentere for den.

Svar på tiltale rett og slett. (diskusjon.no er ikke stedet å selge bil, mange fler kjøpere på finn)

Endret av toth
Lenke til kommentar
Jeg ser aldri på biler som har gått mer en 150 000km det er totalt max !

 

Da vil jeg fortelle deg det min godeste mann, at da går du glipp av veldig mange gode biler som er svært velholdte!

 

 

Siden du regner en bil som utslitt etter 220, hvilke merker er det som går igjen hos deg?

 

Kan si meg enig hvis det er bykjøring, kjøpesenterbulkshopping og 4 unger i baksetet daglig-kjøring uten noe vedlikehold. Men de fleste tar nok bedre vare på bilene sine enn det. 

Lenke til kommentar
Vedlikeholdskostnadene på en bil som har gått så langt vil være såpass skyhøye at det ikke lønner seg å kjøpe den.

En veldig bastant påstand, jeg lurer bare på hvilke merker du har erfaring med siden du sier det. Selvsagt er det sånn hvis du tenker på å sette bilen på verksted til over 1000 kroner timen for å bytte skiltlyspære. Går an å skru litt selv på disse gamle bilene, det er fullt mulig på de i motsetning til de nyere bilene, som også er av langt dårligere kvalitet enn de gode, gamle. Vil absolutt ikke si at kostnader for vedlikehold er spesielt høye. Hvertfall ikke når jeg ser på de med nyere biler, service på verksted til 10-15 tusen i året, og kanskje med et verditap på 50 tusen per år (ja det er ganske vanlig med et sånt verditap). Kjøper seg ny bil og tror de skal spare penger, glem det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...