Gå til innhold

Et par spm om linux!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Innloggingen er like lett i de vanligste desktop-distroene, men ikke nødvendigvis helt lik. I f eks min installasjon av Red Hat 9 blir du møtt med noe ala xp med Redhat-bakgrunn og valg av å slå pc'en av, restart osv nederst. Du skriver brukernavn og passord i tekstfelt, og ENTER så er du inne...

Lenke til kommentar
Ja. Innloggingen er like lett i de vanligste desktop-distroene, men ikke nødvendigvis helt lik. I f eks min installasjon av Red Hat 9 blir du møtt med noe ala xp med Redhat-bakgrunn og valg av å slå pc'en av, restart osv nederst. Du skriver brukernavn og passord  i tekstfelt, og ENTER så er du inne...
har tenkt på mandrake.. er det det samme?
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan velge hvilken innloggingssak du vil ha. De vanligste er kdm, gdm og xdm. Kdm er sånn som WinXP, at du har et bilde ved siden av brukernavnet til den enkelte bruker, og at du kan klikke på dem og skrive inn passordet. I gdm og xdm skriver du inn brukernavnet og passordet til den brukeren du vil logge inn som.

Men kdm er litt forskjellig fra WinXP's login. En av grunnene er at du har flere valgmuligheter med tanke på hva du skal starte opp i Linux i forhold til Windows. På godt engelsk - Window managers. De mest kjente slike er KDE, GNOME og Fluxbox...

Lenke til kommentar

du zZzZz

når du skal lage url's skal du ikke ha hermetegn("")

Det er kunn når du skal quote noe/noen

Det er ikke for å vær pirkete men det blir sinnsykt uoversiktligt for oss lesere og det tar deg 1 min og endre på det.

edit:nå håper jeg at zZzZz ble fornøyd

Lenke til kommentar
Du kan velge hvilken innloggingssak du vil ha. De vanligste er kdm, gdm og xdm. Kdm er sånn som WinXP, at du har et bilde ved siden av brukernavnet til den enkelte bruker, og at du kan klikke på dem og skrive inn passordet. I gdm og xdm skriver du inn brukernavnet og passordet til den brukeren du vil logge inn som.

1. Du kan få sånn facebrowser i gdm også.

2. Xdm er IKKE vanlig!

Lenke til kommentar
grafisk innlogging er noe svineri, seriøst. de forvirrer deg bare.

Akkurat hva er det som er forvirrende med et bilde med navnet ditt ved siden av?. Som man kan klikke på for å logge seg in?DET skjønner jeg ikke!

kanskje han vil ha den fine og svarte barkrunnen med hvit tekst. lurte faktisk litt på om jeg skulle ha tekst basert innloggen på linux jeg også, når jeg for linux igjen. egentlig samme hvilken innloggings metode man bruker bare man kommer i gang liksom, det er vel kanskje det viktigste. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...