hwknut Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 er det samme lett innlogging som på xp som på linux? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ja. Innloggingen er like lett i de vanligste desktop-distroene, men ikke nødvendigvis helt lik. I f eks min installasjon av Red Hat 9 blir du møtt med noe ala xp med Redhat-bakgrunn og valg av å slå pc'en av, restart osv nederst. Du skriver brukernavn og passord i tekstfelt, og ENTER så er du inne... Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Ja. Innloggingen er like lett i de vanligste desktop-distroene, men ikke nødvendigvis helt lik. I f eks min installasjon av Red Hat 9 blir du møtt med noe ala xp med Redhat-bakgrunn og valg av å slå pc'en av, restart osv nederst. Du skriver brukernavn og passord i tekstfelt, og ENTER så er du inne... har tenkt på mandrake.. er det det samme? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 sist jeg testet Mandrake så var det en slik dum innloggings sak der du klikket på brukernavnet. Hva som er vitsen aner jeg ikke. Lenke til kommentar
nander Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Det kan være like lett..... Mandrake 9.1 er særlig fin på den måten, og fra det jeg har sett, er Suse 8.2 også veldig grei! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 er vel bare gdm / kdm innstilnger som skal til... Lykke til Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 grafisk innlogging er noe svineri, seriøst. de forvirrer deg bare. Lenke til kommentar
nander Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 grafisk innlogging er noe svineri, seriøst. de forvirrer deg bare. Akkurat hva er det som er forvirrende med et bilde med navnet ditt ved siden av?. Som man kan klikke på for å logge seg in?DET skjønner jeg ikke! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 jeg har kun testa redat og suse og begge har en slags inloggingings sak som win xp. Hvis du ikke liker det kan du jo fjerne det :wink: Men det er bare til og trykke på "tingen" og eventuelt skrive inn passordet Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Du kan velge hvilken innloggingssak du vil ha. De vanligste er kdm, gdm og xdm. Kdm er sånn som WinXP, at du har et bilde ved siden av brukernavnet til den enkelte bruker, og at du kan klikke på dem og skrive inn passordet. I gdm og xdm skriver du inn brukernavnet og passordet til den brukeren du vil logge inn som. Men kdm er litt forskjellig fra WinXP's login. En av grunnene er at du har flere valgmuligheter med tanke på hva du skal starte opp i Linux i forhold til Windows. På godt engelsk - Window managers. De mest kjente slike er KDE, GNOME og Fluxbox... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 du zZzZz når du skal lage url's skal du ikke ha hermetegn("") Det er kunn når du skal quote noe/noen Det er ikke for å vær pirkete men det blir sinnsykt uoversiktligt for oss lesere og det tar deg 1 min og endre på det. edit:nå håper jeg at zZzZz ble fornøyd Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Uffedah, har visst blitt altfor vant med HTML du ZZZzzzZ zZzZz, takk Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Du kan velge hvilken innloggingssak du vil ha. De vanligste er kdm, gdm og xdm. Kdm er sånn som WinXP, at du har et bilde ved siden av brukernavnet til den enkelte bruker, og at du kan klikke på dem og skrive inn passordet. I gdm og xdm skriver du inn brukernavnet og passordet til den brukeren du vil logge inn som. 1. Du kan få sånn facebrowser i gdm også. 2. Xdm er IKKE vanlig! Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 2. Xdm er IKKE vanlig!nei, men den følger med x(er det ikke så?), så jeg tok den med Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 grafisk innlogging er noe svineri, seriøst. de forvirrer deg bare. Akkurat hva er det som er forvirrende med et bilde med navnet ditt ved siden av?. Som man kan klikke på for å logge seg in?DET skjønner jeg ikke! kanskje han vil ha den fine og svarte barkrunnen med hvit tekst. lurte faktisk litt på om jeg skulle ha tekst basert innloggen på linux jeg også, når jeg for linux igjen. egentlig samme hvilken innloggings metode man bruker bare man kommer i gang liksom, det er vel kanskje det viktigste. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå