Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Feil i oppstart etter installasjon av ny RAM

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nylig satt inn et kit på 2 brikker på 2 gig hver fra Corsair, når jeg bootet opp pc'en etterpå fikk jeg først blue screen, deretter startet pc'en på ny og i boot'en fikk jeg en melling som dette:

Windows has failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

her kommer det tre steg som skal fikse det, men jeg må ha Windows vista innstallasjons cd'en som jeg brukte for å intallere operativ systemet mitt for å fikse det. Denne cd'en har jeg ikke.

Under disse stegene står dette:

File: \Windows\system32\config\system

Status: 0xc0000001

Info: windows failed to load because the system registery file is missing, or corrupt.

Er det RAM brikkene det er noe galt med, eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet uten å bruke oprativsystem instalasjons cd'en?

Hovedkortet mitt er et MSI P7N SLI hvis dette har noe å si.

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om sjansen er liten så kan det være feil på ene av de nye brikkene. så de å prøve ut begge alene hjelper på å eliminere mulige feil.

brikkene går kun ned en vei, men HK har ettspesielt oppsett på hvilken slot(ter) som skal brukes ved forskjellige antall brikker. setter man ram ned i feile slotter så blir det feil med minne adreseringen

Lenke til kommentar
Satt inn bare den ene brikker inn pc'en nå, funker helt topp. Burde jeg sette inn den andre sammen med den som allerede er inne, eller burde jeg ta ut den som er inne for så å sette inn den andre?

1)Prøv den andre alene først, for å sjekke om en av dem er deffekt.

2)Hvis OK, prøv begge.

3)Hvis den ikke booter med begge, sjekk at de får riktig spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...