Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei, Har nylig satt inn et kit på 2 brikker på 2 gig hver fra Corsair, når jeg bootet opp pc'en etterpå fikk jeg først blue screen, deretter startet pc'en på ny og i boot'en fikk jeg en melling som dette: Windows has failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: her kommer det tre steg som skal fikse det, men jeg må ha Windows vista innstallasjons cd'en som jeg brukte for å intallere operativ systemet mitt for å fikse det. Denne cd'en har jeg ikke. Under disse stegene står dette: File: \Windows\system32\config\system Status: 0xc0000001 Info: windows failed to load because the system registery file is missing, or corrupt. Er det RAM brikkene det er noe galt med, eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet uten å bruke oprativsystem instalasjons cd'en? Hovedkortet mitt er et MSI P7N SLI hvis dette har noe å si. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 prøv og ta ut brikkene og test ut med kun en brikke om gangeb og se om du fortsatt får feilen og pass på at du setter RAMen i riktige slotter i henhold til manualen. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Takk for raskt svar, svarer nå med pc'en som jeg prøvde å sette RAM'en inn i. Tok ut begge brikene, skal prøve med bare en av brikkene nå. Endret 3. februar 2010 av Synt4xx Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Vet at hvilke slots brikkene skal stå i men er det en spesiell vei vrikkene skal stå i? jeg ser ingen indikasjon på reting Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 selv om sjansen er liten så kan det være feil på ene av de nye brikkene. så de å prøve ut begge alene hjelper på å eliminere mulige feil. brikkene går kun ned en vei, men HK har ettspesielt oppsett på hvilken slot(ter) som skal brukes ved forskjellige antall brikker. setter man ram ned i feile slotter så blir det feil med minne adreseringen Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Satt inn bare den ene brikker inn pc'en nå, funker helt topp. Burde jeg sette inn den andre sammen med den som allerede er inne, eller burde jeg ta ut den som er inne for så å sette inn den andre? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vet at hvilke slots brikkene skal stå i men er det en spesiell vei vrikkene skal stå i? jeg ser ingen indikasjon på reting Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Satt inn bare den ene brikker inn pc'en nå, funker helt topp. Burde jeg sette inn den andre sammen med den som allerede er inne, eller burde jeg ta ut den som er inne for så å sette inn den andre? 1)Prøv den andre alene først, for å sjekke om en av dem er deffekt. 2)Hvis OK, prøv begge. 3)Hvis den ikke booter med begge, sjekk at de får riktig spenning. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Fant netop ut dette , men burde jeg sette den andre i nå slik at jeg har begge inne, eller ta ut den jeg har inne nå og sette inn den andre? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ta ut den du har satt inn og prøv den andre før du setter inn begge igjen. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Satt inn begge før jeg fikk svaret ditt, men av en eller annen grunn funker det Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ok, fint at det fungerte. kan ha vært at du ikke hadde presset på plass rambrikkene ordentlig første gangen. skal ikke så mye til. forandr emnetittelen med [løst[ foran i tittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå