Gå til innhold

Noen spm. om lommepc (nybegynner)


Amped

Anbefalte innlegg

hei

Vurderer å skaffe meg en lomme pc. Er egentlig blank når det gjelder dette...

Har sett litt på den dell axim X5 400mhz. Er det en passe bra pda for en rookie som meg? den koster visst rundt 3000 kr eller noe sånt...noe dyrere enn d gidder jeg ikke å betale...

Hvordan er den i forhold til nedlastinger og sånt? det er nett på den ja? ønsker muligheten til å lese nyheter på den...

kunne godt tenkt meg å laste ned noen spill til den også... hørte om nes emulatorer, men er det bare for palm?

 

ellers noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor den dyreste dell'en?

 

Du får 300 mhz utgaven for bare 2200,- og den holder i massevis, hvis du ikke skal spille supernintendo spill (som ikke funker særlig bra på 400mhz versjonen heller), og uoptimaliserte videofiler.

 

Nintendo emulator funker dritbra. Mario 3 er kult! :D

 

Avantgo er innebygget i internet exlorer, slik at du kan laste ned nyheter når den er tilkoblet PC-en, og kan leses når du er på farten.

Lenke til kommentar

Ok, men har noen flere spørsmål... om den axim X5

 

 

Er det vanlig USB plugg fra krybba som er med? (versjon 1?)

 

Hvor kan jeg laste ned div. programmer?

 

For å utvide plass, bør jeg kjøpe compactflashcard eller secure digitalcard? hva er best? har hørt at cf'et stikker opp litt når det settes i...

Går det an å bruke begge versjoner av compactFlashCard? (versjon 1 eller 2?)

 

ellers noen andre viktige/artige ting med X5'en?

Lenke til kommentar

I billig versjonen av Axim følger det ikke med krybbe... (det burde de opplyst - krybbe regnes jo som standard!).

 

Det følger kun med en kabel, med usb kontakt som du setter i PC'en.

 

Programmer florerer det av... Handango.com har vel ganske komplett samling.

 

Compact Flash kort er billigst - 425kr for 256MB hos Komplett.no. CF kortene stikker ikke opp, de stikker faktisk ned :D Altså det er litt ledig plass i både høyden og bredden i slotten. Det er hvis du kjøper bluetooth/WLAN kort det kanskje stikker opp. Antar at begge versjoner CF kort funker.

 

Er vel ingenting som er spesielt kult med akkurat Axim - det er vel kun det at prisen er utrolig lav i forhold til det du får.

 

Men det er utrolig mange artige/praktiske muligheter med Pocket PC 2002.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg leste at den bare godtok CF versjon 2, men bruker du vanlig type på den så, ok...

 

Er det sånn skriftgjenkjenner på worden? (håndskrift)

 

For å overføre data, er det med et program til det? Kan jeg bare slenge innpå mp3 og fimsnutter osv som jeg vil da?

 

...som jeg sa, jeg er helt newbie på dette!!

Lenke til kommentar

USB kabel = USB1 men det har ingen betydning, siden usb2.0 er bakoverkompatibel (dvs, usb2.0 kabler fungerer selv om du ikke har usb2.0 i PC-en.)

 

Den har skriftgjenskjenning, men desverre er ikke det noe vi nordmenn kan glede oss over, siden den i praksis kun kan brukes på engelsk språk. Den sjekker nemlig opp ordene mot en engelsk ordliste. Utrolig teit av Dell å ikke opplyse om dette...

 

Det følger med program til å synkronisere (eller det kan lastes ned fra microsoft.com). PDA-en din vil dukke opp i "My Computer" som en egen "disk" hvor du kan bla gjennom alle mapper og kort, og kopiere innpå det du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...